Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
11 mai 2014

Mini-Lectures Using Learning Objects: Bosch's The Haywain (1516)

By Stephen Downes - Stephen's Web. Mini-Lectures Using Learning Objects: Bosch's The Haywain (1516)
Susan Smith Nash, E-Learning Queen.

Janet Clarey comments, "I love this for its simplicity." It is a set of mini-lessons offered by Susan Smith Nash, each one small and self-contained, using learning objects the way (I think) they were intended to be used. She writes, "Animated learning objects that bring together images, audio, and interaction are a perfect place to engage students. More...

10 mai 2014

QLess launches wait experience module for Mosaic

By Stefanie Botelho. QLess, the company behind the leading mobile technology that eliminates physical lines, today announced that its dynamic wait experience solution has been integrated into Mosaic™, a mobile app platform from Blackboard, a global leader in education technology that is dedicated to improving the student learning experience. More...

10 mai 2014

ZenDesk's Valuation and Higher Ed

http://www.insidehighered.com/sites/default/server_files/styles/blog_landing/public/technology_and_learning_blog_header.jpg?itok=aQthgJ91By Joshua Kim. ZenDesk announced today its plans for its an initial public offering (IPO) that would value the company at around $632 million. The company hopes to raise about about $90 million in its IPO. ZenDesk provides a cloud based Web / mobile help desk and customer self-service platform. Read more...

10 mai 2014

The Google Classroom Tease

http://www.insidehighered.com/sites/default/server_files/styles/blog_landing/public/technology_and_learning_blog_header.jpg?itok=aQthgJ91By Joshua Kim. The announcement of Google Classroom will, as far as I can tell, have no relevance to anything that we are doing in higher ed.
This is a non-higher ed story.
Google Classroom is not aimed at higher education. Read more...

9 mai 2014

Responsabilité des contenus publiés sur internet - Direction de l'information légale et administrative (Premier ministre)

Service-Public.fr : Le site officiel de l'administration françaiseC'est l'auteur d'un contenu publié sur internet (texte, vidéo...) qui est en le responsable et sera condamné si ce contenu s'avère illicite. L'hébergeur ne sera responsable que s'il a délibérément mis en ligne ou laissé en ligne ce contenu illicite. Comment signaler un site internet illégal ?
Partage des responsabilités
La loi distingue la responsabilité des éditeurs et des hébergeurs de contenus publiés sur internet.
Responsabilité des éditeurs
Si une personne juge qu'un contenu publié sur internet porte atteinte à ses droits (diffamation, injure, contrefaçon...), elle doit poursuivre en premier lieu l'éditeur de ce contenu, et non son hébergeur.
L'éditeur d'un contenu est son auteur, celui qui a crée le contenu.
Les hébergeurs doivent permettre à la justice d'identifier les auteurs d'un contenu stocké par leurs soins.
Responsabilité des hébergeurs
L'hébergeur assure, à titre gratuit ou payant, le stockage de tout contenu (un blog, une vidéo...) pour le mettre à disposition du public via internet. Ce n'est qu'un intermédiaire technique et il ne choisit pas de mettre en ligne tel ou tel contenu. Il n'a pas la connaissance, ni le contrôle des contenus stockés. Et ce, même si son logo figure sur la page web où se trouve le contenu (dans le cas d'une vidéo par exemple).
Un réseau social, parce qu'il stocke des textes, des images ou des vidéos, peut être considéré comme un hébergeur.
L'hébergeur ne peut être tenu comme responsable des contenus stockés, uniquement si :
-    il a eu connaissance de l'existence de ces contenus,
-    ces contenus présentent un caractère manifestement illicite, c'est-à-dire constituant une violation évidente d'une règle de droit,
-    et s'il n'a pas agi promptement pour retirer ces contenus dès qu'il en a eu connaissance.
En outre, les hébergeurs ne sont pas soumis à une obligation générale de surveiller les contenus stockés. Ils ne doivent agir que lorsqu'on leur signale tel ou tel contenu précis.

6 mai 2014

Most User friendly iPad Apps To Inspire Busy Teachers

Latest TweetsBy . This is for teachers who are just dipping their toes into educational apps for education or who are trying to scale Web2.0 versus Web 3.0 technology.
I’m about to share some of my oldest favourites as well as some cool new apps for iPad. Many new ideas and tools have come my way through involvement with the ELT Blog Carnival, The Reform Symposium, and more recently, the virtual Round Tables conference. These three events hosted tech-savvy, high-profile educators who shared their dream apps and tools online.
I’m now making a short list of my own favourites and will also include links to the events and blogs that have been shared and collected by our EdTech enthusiasts and experts online. More...

6 mai 2014

Une appli gratuite pour aider les femmes à progresser dans leur carrière

RhoneAlpes-Orientation.orgL’application pour téléphone mobile et tablette « Leadership pour Elles » est un outil pratique et gratuit pour aider les femmes à progresser dans leur carrière.
Construite avec les experts des réseaux féminins d’entreprise, l’application est proposé par le ministère des Droits des femmes, de la Ville, de la Jeunesse et des Sports.
L'application propose un quiz d’autoévaluation qui interroge l’utilisatrice sur son comportement, sa posture en milieu professionnel. A l’issue de cette évaluation, l’application  propose information, sensibilisation et conseils d’expertes pour prendre la parole en public, booster carrière et salaire, cultiver ses réseaux et entreprendre.
"C’est sur la confiance qu’il faut agir, en donnant à toutes les femmes des outils qui étaient jusqu’à présent l’apanage des cadres supérieurs appartenant à des réseaux de grandes écoles", a expliqué Najat Vallaud-Belkacem, ministre des Droits des femmes dans une interview au Parisien.
L’application Leadership Pour Elles est disponible sur l’Apple Store
Ou sur le magasin Google Play. Voir l'article...

4 mai 2014

Grabbing Text from Images with Project Naptha

http://chronicle.com/img/photos/biz/profhacker-45.pngBy . I’ve lost a lot of hours to copying text from scans and photos of documents I’ve found on the web or taken for my own records. Some websites (particularly older websites that relied too much on flash or image files for their design) are particularly annoying to cite because nothing can be copied and pasted. While optical character recognition (OCR) software has come a long way, most of what I need isn’t worth the investment or the time of using specialized software. However, this might finally be getting a bit easier now that I’m using the new Project Naptha Chrome browser extension, which integrates a relatively smooth solution to the problem of text recognition into the browser. More...

4 mai 2014

Back to the Basics: the Urgent/Important Matrix

http://chronicle.com/img/photos/biz/profhacker-45.pngBy . One of the productivity tools that Stephen R. Covey has made well known in books like The 7 Habits of Highly Effective People and First Things First is a four-quadrant matrix that visualizes the four possible combinations of Urgency and Importance. More...

4 mai 2014

More Chromebook Fun: Fully Replacing ChromeOS with Linux

http://chronicle.com/img/photos/biz/profhacker-45.pngBy . Last November, I wrote about running Ubuntu on a Chromebook using ChrUbuntu. In that post, I noted some of the advantages of running ChrUbuntu: I really liked having a full-blown desktop environment to work in, and ChrUbuntu worked much better for me than Crouton. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 784 949
Formation Continue du Supérieur
Archives