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Formation Continue du Supérieur
4 décembre 2016

Attention ! Démarchage téléphonique frauduleux !

Une société ou une personne non identifiée se présente, par téléphone, soit comme "service vétérinaire", soit comme "répression des fraudes" pour une inscription à un prétendu stage obligatoire en ligne consacré à l’hygiène. Voir l'article...

12 novembre 2016

Three ways to stop students using ghost writers

The ConversationBy . You might not believe in ghosts but you should believe in ghost writers. According to recent research, many students have only a sketchy understanding of what plagiarism actually is. Some engage in dishonest practices to get their work done. More...

12 novembre 2016

Why the Trump effect could increase bullying

The ConversationBy . The National Education Association (NEA), the nation’s largest teachers’ union, recently launched an information campaign to tie Republican presidential candidate Donald Trump’s “inflammatory rhetoric” to an increase in bullying in America’s schools. More...

9 novembre 2016

Interview with a Cyber-Student: A Look Behind Online Cheating

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. This case study offers insights into the motivation and experiences of a cyber-student, an individual who completes all or portions of an online class for the registered student. More...

2 novembre 2016

Chinese company accused of US college application fraud

A major Chinese education company has paid thousands of dollars in perks or cash to admissions officers at top United States universities to help students apply to American universities. Read more...

29 octobre 2016

5 ways to protect against escalating tuition fraud

eCampus NewsBy Peter Butterfield. Tips for institutions and students on how to protect against higher ed cyber crime via international tuition fraud. More...

17 octobre 2016

Dépannage à domicile : campagne d’information "Faites-vous dépanner, pas arnaquer"

La direction générale de la concurrence et de la répression des fraudes (DGCCRF) lance une campagne nationale d’information des consommateurs sur le dépannage à domicile intitulée "Faites-vous dépanner, pas arnaquer". Voir l'article...

19 septembre 2016

Russie : Alerte aux pratiques frauduleuses

Des individus se présentent par e-mail pour proposer de servir d’intermédiaire dans des commandes à destination d’entreprises d’Etat russes. A cette fin l’exportateur français doit au préalable s’acquitter de frais d’accréditation/homologation d’un montant de plusieurs milliers d’euros à régler sur un compte en Russie. L’intermédiaire russe appuie sa démarche, très insistante, en présentant divers documents en français. Voir l'article...

19 septembre 2016

Appel à la vigilance des ERP sur le démarchage commercial pratiqué par certaines sociétés

La Direccte Bretagne met en garde les Etablissements recevant du public (ERP) sur le démarchage agressif pratiqué par certaines sociétés qui proposent leur "aide" pour établir un diagnostic accessibilité et pour l’élaboration du dossier Ad’AP. Voir l'article...

31 août 2016

Could textbook design curb student online cheating?

eCampus NewsBy Meris Stansbury. Researchers from the University of California Riverside and zyBooks recently presented findings at the American Society for Engineering Education (ASEE) annual conference that shows students demonstrate integrity in learning and ignore online cheating opportunities—if they feel like they’re really learning. More...

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