Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
1 février 2019

Finland: Entrance exam app launched

By Anton Crace. An app to promote Finland’s education system and “transform the slow and cumbersome application process” through a radical, new entrance exam methodology has launched. More...

31 janvier 2019

Universities 'pressure-selling' place offers to school-leavers

The GuardianRegulator warns rising use of ‘conditional unconditional offers’ may break consumer law. More...

31 janvier 2019

A student’s death: did her university do enough to help Natasha Abrahart?

The GuardianThe parents of a Bristol physics student who took her own life are crowdfunding to make sure the full story is told. More...

31 janvier 2019

Oxford scholarships should be for the poorest, not just the brightest

The GuardianOxford postgraduate degrees are among the most expensive, but there’s little financial support for low-income students. More...

30 janvier 2019

¿Qué esperan las familias gitanas de la educación de sus hijos?

The ConversationEn el recién concluido proyecto Vakeripen vimos que, para entender mejor por qué un niño fracasa en la escuela, es necesario profundizar y mirar qué hay detrás de lo que pueda parecer como poca implicación por parte de las familias. More...
30 janvier 2019

¿Cómo afectará el Brexit a las universidades?

The ConversationActualmente, hay más de 450.000 alumnos extranjeros estudiando en universidades de Reino Unido, lo que representa ingresos para el PIB británico de en torno a 14.000 millones de libras y un impacto de más de 20.000 puestos de trabajo. La razón fundamental para esta caída es la preocupación entre estudiantes de la UE por obtener visados de trabajo para después de su graduación en Reino Unido, que actualmente no son requeridos. More...
30 janvier 2019

Comment le Brexit va-t-il affecter les universités britanniques ?

The ConversationPendant la campagne qui a précédé le référendum du Brexit, la plupart des parties impliquées dans l’enseignement supérieur, dont 103 présidents d’université, 56 % des étudiants universitaires et même Jo Johnson, ancien secrétaire d’État britannique à l’éducation – et frère de Boris Johnson, critique conservateur de la première ministre May –, ont exprimé leur souhait de rester dans l’Union européenne (UE). Plus...
29 janvier 2019

Lu pour vous : "Faire son alternance en Europe"

Orientation Pays de la LoireVous vous sentez l’âme d’un routard en alternance ? Vous rêvez de découvrir d’autres façons de travailler en vous tournant vers de nouveaux horizons ? Précieux outil qui livre au lecteur les différentes pistes pour mobiliser les aides existantes, ce guide du routard en alternance est une mine de conseils, d’adresses, d’astuces et d’infos à connaître pour vivre au mieux chaque étape d’un voyage résolument tourné vers l’alternance. Plus...

27 janvier 2019

Warning on ‘Mirror Journals’

HomeBy David Matthews for Times Higher Education. European Commission envoy sees attempt to get around open-access requirements.
Research funders are being “taken for a ride” by publishers who launch new so-called mirror journals that mimic existing titles in an open-access format, according to the man spearheading an international effort to make more scholarship freely available. More...

27 janvier 2019

European Commission Seeks Input on AI Policy

Techno-News Blog The European Commission’s Expert Group on Artificial Intelligence has requested comments on draft Guidelines for Trustworthy AI. The EU Guidelines state, “Trustworthy AI has two components: (1) it should respect fundamental rights, applicable regulation and core principles and values, ensuring an ‘ethical purpose’ and (2) it should be technically robust and reliable since, even with good intentions, a lack of technological mastery can cause unintentional harm.” The EU Guidelines reflect several principles from the Universal Guidelines for Artificial Intelligence, which have been endorsed by more than 250 experts and 60 organizations in 40 countries. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 786 266
Formation Continue du Supérieur
Archives