Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
16 novembre 2019

La gestion par la performance dans l’administration

Accueil - Vie PubliqueEn regard des crédits, la LOLF prévoit un dispositif de définition et de suivi de stratégie de l’action publique : pour chaque programme, un projet annuel de performance définit des objectifs, dont la réalisation est mesurée par des indicateurs. À l’issue de l’exercice, le rapport annuel de performance mentionne les résultats. Ces documents sont annexés au projet de loi de finances de l’année, comme au projet de loi de règlement, et servent de base au travail de contrôle du Parlement. Avec l’aide de la Cour des comptes, les parlementaires sont désormais en mesure de vérifier la formulation des stratégies, la pertinence des objectifs au regard de l’attente des citoyens, des usagers et des contribuables et de constater l’évolution des indicateurs. Plus...
29 octobre 2019

Funding-Based Performance

By Matt Reed. Payoff requires investment.
Did you know that additional resources can enable better performance?
It’s true! And we have a national meta-analysis to prove it. More...

12 octobre 2019

Performances 2020 pour la MIRES

Sur le blog "Histoires d'universités" de Pierre Dubois. Projets annuels de performances (Annexe au projet de loi de finances pour 2020), Mission Recherche et Enseignement Supérieur (414 pages). Pour les Projets annuels de performances depuis 2011, cliquer ici. Plus...

24 septembre 2019

Les performances des élèves en sciences au collège en baisse

Selon une étude nationale récente le niveau des collégiens en sciences a baissé en 2018. L’étude montre que le pourcentage d’élèves dans les groupes de faible niveau aurait augmenté.
Les acquis en sciences des élèves en fin de collège sont en baisse en 2018, selon la dernière étude nationale sur le sujet, qui note que cela concerne aussi bien les élèves des collèges les plus favorisés que les moins favorisés. Plus...

31 août 2019

Highlights of the 2nd TeRRIFICA Reflective Workshop "Reflecting on Key Performance Indicators (KPIs)" at the Science meets...

Guni NetworkHighlights of the 2nd TeRRIFICA Reflective Workshop "Reflecting on Key Performance Indicators (KPIs)" at the Science meets Parliaments in Belgrade
The 2nd TeRRIFICA Reflective Workshop was held in Belgrade on the 10th and 11th July 2019. It was a joint activity with the “Science Meets Parliaments” event hosted at the National Assembly of the Republic of Serbia. The TeRRIFICA team met the day after to the workshop to celebrate an internal Consortium meeting. More...

31 août 2019

Media Release: Performance-based funding for universities is poor policy

A media report that the federal government’s proposals about performance-based funding for universities might include criteria related to student loan repayments is one of the more bizarre suggestions around university funding, the National Tertiary Education Union (NTEU) said today. More...

31 août 2019

Media Release: Does performance funding framework provide incentives for better outcomes?

The National Tertiary Education Union (NTEU) warned that the measures for distributing $80 million in performance-based funding announced today by the Minister for Education, Dan Tehan, will have many foreseeable, albeit presumably unintended, perverse consequences. More...

25 août 2019

The critical role network performance monitoring plays on campus

eCampus NewsToday’s colleges and universities are working hard to groom the leading IT pros, data scientists and network engineers of tomorrow, preparing them for a connected world and tech scene that’s already vastly different than it was only a half decade ago. More...

25 août 2019

Government funding will be tied to uni performance from 2020: what does this mean, and what are the challenges?

The ConversationThis means next year, only about A$80 million of funding will be subject to performance measures. The proposed scheme would grow year-on-year above 2017 levels until a maximum of 7.5% of a university’s funding is allocated on a performance basis. More...

12 juillet 2019

Independent rating of HEI of the Kyrgyz Republic – 2019

The IAAR rating is considered as a tool for assessing the HEI’s performance, its ability to satisfy state demand, and at the institutional level it is viewed as an opportunity to improve quality management, academic services monitoring, recognition of programs and competitiveness of the teaching staff. More...

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 885
Formation Continue du Supérieur
Archives