Défi métiers - Les instances de gouvernance de la formation professionnelle
Cnefop, Crefop, Copanef et Coparef : la loi du 5 mars 2014 a créé de nouvelles instances afin de mieux coordonner les politiques d'emploi, de formation et d'orientation professionnelles. Plus...
Gouvernance des entreprises : la féminisation des conseils en nette hausse
La gouvernance de l'ASP
L'ASP est un établissement public administratif placé sous la double tutelle :
- du ministère de l'Agriculture, de l'Agroalimentaire et de la Forêt
- du ministère du Travail, de l'Emploi, de la Formation professionnelle et du Dialogue social. Plus...
Slovakia: better skills governance envisaged
Philosophers working as clerks, trained teachers as cashiers. A recent paper by the Education Policy Institute of the Ministry of Education (Martinák, 2016) analyses mismatch between qualifications and skills and labour market requirements. It examines three types of supply-demand mismatch among the employed. More...
La gouvernance urbaine des villes apprenantes
Par Virginie Guignard. Les modalités de gouvernance des structures administratives des villes et leurs mises en application définissent l’ADN primaire de toutes les structurations des cellules vivantes d’apprenance urbaine. Voir l'article...
Electing the President
By . In developed Anglophone countries, we basically take it for granted that Universities are run by Presidents (or occasionally Principals) who are not only responsible to a Board of Governors, but are also selected by them. But this is not the only way to select institutional heads. They can be selected directly by the Ministry of Education (which still happens in many places, including China). More...
Inquiry heralds reform of HE governance and funding
By Jan Petter Myklebust. The government has announced that Professor Pam Fredman, rector of the University of Gothenburg, has been selected to lead a government investigation into university governance and financing. More...
Government at a glance 2015
Le 6 juillet 2015, l’OCDE a présenté son étude phare intitulée « Panorama des administrations publiques 2015 >». Ce rapport fournit près d’une cinquantaine d’indicateurs permettant de comparer les performances des administrations publiques dans des domaines aussi divers que les finances publiques, les effectifs, les rémunérations, l’accessibilité des services publics de santé, d’éducation et de justice et la satisfaction de leurs usagers. Voir l'article...
The survival checklist for higher ed presidents
By Joseph Brennan and Mark Weaver. Based on our decades of experience counseling campus CEOs, we’ve identified the key behaviors successful presidents use to lead their institutions through the tough times. More...