Par Denys Lamontagne. Avec les données accumulées à partir de chaque clic, les médias apprennent très rapidement quels sont les sujets, les titres et les styles qui rencontrent le plus de popularité. De là ils en arrivent à déterminer la meilleure façon d’attirer notre attention. Voir l'article...
Working with the media…
Our new paper by Richard Garner, available on the Publications page, is chock full of anecdotes illustrating his arguments about the best ways for higher education institutions to engage with the media. More...
Media Relations Is Not an Island
By Kevin Anselmo. If you haven’t done so already, it is time to say goodbye to your marketing communications silos. Technological advances, the ever-changing communications landscape and the disruption in the higher education space necessitate that marketing and communications departments strategically work together towards common goals. More...
Developing Media-Savvy Students
As our national political dialogue veers toward personal attack and speculation and away from meaningful and civil exchange, we should require our students to read a national newspaper and discuss its content, and then test them on it, writes Susan Siena. Read more...
The conversation France : "Innover pour une école à la fois plus juste et plus efficace"
Un article de Philippe Watrelot, ESPE de Paris – Paris Sorbonne – Sorbonne universités. Voir l'article...
The conversation… piège à cons ?
College media relations can wield greater influence in digital age
By Thomas W. Durso. Director of media relations used to be a title with a fairly straightforward and obvious list of responsibilities. Then the internet happened. More...
The Conversation France : à la conquête du monde universitaire et au-delà ?
By . À l’automne 2016, un an après l’ouverture de The Conversation France, nous avons mené l’enquête auprès de ses lecteurs. Vous avez été près de 2000 à nous répondre, l’équipe de The Conversation France et moi-même tenions à vous en remercier. Cette « photographie » est aussi utile au pilotage éditorial du média qu’à la recherche universitaire dont il fait l’objet. Cette dernière porte plus particulièrement sur l’appropriation d’un média innovant par le monde universitaire, dans le cadre de ses missions de médiation des connaissances et des savoirs. Voir l'article...
De la vulgarisation et du journalisme scientifiques en France
The Media Has Always Been the Opposition Party
By Barbara Fister. And it’s a good thing, too. Read more...