Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
5 septembre 2018

Embracing New Brunswick E-Learning

Embracing New Brunswick E-Learning
Still no permanent URLs at After Five, so this link will expire in August. But this editorial describes a newcomer's impressions of the state of e-learning in New Brunswick and provides a nice list of links. More...

5 septembre 2018

AOL blogs!

AOL blogs!
The buzz late last week and over the weekend was around AOL's planned foray into blogging, a foray unveiled by means of a private showing to some influential blogger (the amount of publicity generated shows that the marketing plan obviously worked). More...

5 septembre 2018

The Knowledge Economy: Learning and Work Integrated

The Knowledge Economy: Learning and Work Integrated
The premise of this paper (MS Word document), which looks at workplace learning, is that "the role of education in preparing individuals with differing interests and ambitions to become responsible citizens in a democratic context, and in creating an adaptable workforce, will continue to grow." But how do we understand this trend. More...

5 septembre 2018

Checking in with Mr Safe

Checking in with Mr Safe
The debate about Echo continues with this commentary from Dave Winer, which puts the issue into a nutshell. Winer beliefs two things. First, as he writes here, he believes that standards development must be the work of a single person, maybe two or three, not by committee. More...

5 septembre 2018

Quels effets de l’accompagnement sur le devenir des salariés en insertion ?

JPEG - 22.8 ko
Les structures du secteur de l’insertion par l’activité économique (IAE) sont spécialisées dans l’accueil des personnes en difficulté auxquelles elles proposent un emploi associé à un accompagnement social et professionnel personnalisé. L’objectif de cet article est d’évaluer l’impact de l’accompagnement dont bénéficient les salariés de ce secteur sur leur situation professionnelle ainsi que sur leur ressenti à l’issue du passage par la structure (satisfaction globale, sentiment d’avoir acquis de nouvelles compétences, amélioration de l’estime de soi, de la situation financière, des conditions de logement, résolution des problèmes administratifs), contribuant ainsi à la littérature empirique assez peu développée sur ce sujet.
L’accompagnement est ici mesuré de manière subjective, à partir des réponses du salarié à des questions sur les actions engagées par la structure qui l’emploie, même si les déclarations des structures semblent bien confirmer celles de leurs salariés. L’évaluation est réalisée en mobilisant des techniques d’appariement sur le score de propension à partir de données issues de l’appariement des deux volets, « salariés » et « employeurs », d’une enquête menée par la Dares en 2012 sur le secteur de l’IAE. La richesse des informations contenues dans l’enquête permet de supposer que le fait d’avoir été ou non accompagné est aléatoire conditionnellement aux caractéristiques observables retenues. L’hétérogénéité de l’effet de l’accompagnement est appréhendée en affinant l’analyse selon la nature de l’accompagnement reçu.
Globalement, l’accompagnement est favorable aux salariés de l’IAE. Il joue positivement sur leur probabilité d’accéder à une formation et d’être en emploi plutôt qu’au chômage ou inactif dix-huit mois après l’entrée dans une structure de l’IAE. Cet accompagnement permet aux salariés de l’IAE de porter un regard plus positif sur leur situation et de résoudre la plupart de leurs problèmes sociaux.
L’hétérogénéité de l’effet de l’accompagnement est appréhendée en affinant l’analyse selon la nature de l’accompagnement reçu. Globalement, l’accompagnement est favorable aux salariés de l’IAE. Il joue positivement sur leur probabilité d’accéder à une formation et d’être en emploi plutôt qu’au chômage ou inactif dix-huit mois après l’entrée dans une structure de l’IAE. Cet accompagnement permet aux salariés de l’IAE de porter un regard plus positif sur leur situation et de résoudre la plupart de leurs problèmes sociaux.

- Document d’études 2018-224 - Quels effets de l’accompagnement sur le devenir des salariés en insertion ?

5 septembre 2018

SPARC Open Access Newsletter

SPARC Open Access Newsletter
Peter Suber, who until last September published the Free Online Scholarship (FOS) news regularly, is now able to devote much more time to the same enterprise after obtaining support from SPARC. Additionally, he maintains the Open Access News blog, which has just changed its name from FOS News. More...

5 septembre 2018

Blogger API Update

Blogger API Update
Change continues to sweep the blogging and RSS development community as Blogger (recently purchased by Google) announces that it is abandoning its old XML-RPC based application program interface (API) and is developing a new protocol based on SOAP. More...

5 septembre 2018

The Relation between Ontologies and Schema-languages: Translating OIL-specifications in XML-Schema

The Relation between Ontologies and Schema-languages: Translating OIL-specifications in XML-Schema
"Ontologies provide a shared and common understanding of a domain that can be communicated between people and application systems," writes the author. A schema, meanwhile, "provides [the] basic vocabulary and predefined structuring mechanisms for providing information in XML." Consequently, "Ontologies applied to on-line information source may be seen as explicit conceptualizations that describe the semantics of the data." In other words, a schema defines what properties an object can have, while an ontology specifies the possibile values of those properties. More...

5 septembre 2018

Copying Troubles a Hiccup for Linux Festival

Copying Troubles a Hiccup for Linux Festival
This is ridiculous. According to this item (via elearnspace), CD copiers declined to create copies of Linux distributions because of copyright agreements. The excuse offered was that the SCO case created an issue. Then it was argued that the owner of the CDs could not prove they had the rights. More...

5 septembre 2018

Welcome to CourseWork!

Welcome to CourseWork!
Vendors of commercial LMS and course management systems must be wondering what new product line they can pursue. This announcement is yet another in the list of free, open source course management systems. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 786 332
Formation Continue du Supérieur
Archives