By John Ross. An Australian Education International analysis has found over half of the students from three of Australia’s top four markets start out in English language intensive courses for overseas students. The report looked at the 47,000 international students who completed ELICOS in 2012, and those who started higher or vocational education programs the following year. It found ELICOS was the first step for two out of every five tertiary students. More...
Universities say foreign worker crackdown makes recruitment difficult
Internship program brings Chinese students to Canadian art institutions
Orientation active et Admission Post Bac : questions-réponses
Le site Admission Post Bac (www.admission-postbac.fr) est le portail internet qui permet aux lycéens de se préinscrire, de classer des vœux, de bénéficier de conseils d’orientation avant de s’inscrire dans un établissement d’enseignement supérieur.
- Pourquoi une démarche d'orientation active pour les lycéens ?
- Qui participe à la démarche d’orientation active ?
- En quoi consiste l'orientation active ?
- Qu'est ce que la préinscription ?
- La préinscription est elle obligatoire ?
- Qui est concerné par la préinscription ?
- Quand aller sur le site Admission Post Bac ?
- Que doit fournir l’élève pour l’inscription ?
- Combien de vœux peut-on formuler ?
- Avec la sélectivité des filières, comment organiser ses vœux ?
- Que faire en cas de difficulté ?
- Comment faire pour trouver une filière sur Admission Post Bac ?
- Que faire si la formation n’est pas recensée par Admission Post Bac ?
- Et si on oublie de s’inscrire ? Voir l'article...
Calendrier Admission Post Bac 2015
Les élèves de terminale souhaitant poursuivre leurs études dans le supérieur doivent se préinscrire sur le site Admission Post Bac (A.P.B.), entre le 20 janvier et le 20 mars 2015, puis suivre les différentes étapes jusqu'à la phase d'admission et l'inscription administrative auprès de la formation acceptée.
1er décembre 2014
Ouverture du site http://www.admission-postbac.fr/ : le public peut consulter le site et s'informer sur les formations et les établissements du supérieur.
20 Janvier au 20 mars 2015
Phase de préinscription : ouverture d'un dossier d’inscription sur le site http://www.admission-postbac.fr/ et saisie des vœux de poursuite d’études par ordre de préférence (36 vœux maximum).
2 avril 2015
Date limite de modification des dossiers (saisie de notes, lettres de motivation, ...), de confirmation et d’impression des fiches de vœux.
Date limite d'envoi des dossiers-papier par les candidats.
5 mai au 8 mai 2015
Consultation, par les candidats, de la réception de leur(s) dossier(s) de candidature par les établissements destinataires.
(L’information est donnée avant cette date pour les saisies déjà effectuées par les établissements)
20 janvier au 31 mai 2015
Classement des vœux des candidats
8 juin au 19 juillet 2015, 14h
Phases d’admission : consultation et réponse des candidats
26 juin, 14h au 15 septembre
Procédure complémentaire. Voir l'article...
Accreditation is bigger than a chicken-and-egg problem
By Michelle R. Weise. Sylvia Manning, former president of the regional accrediting agency, the Higher Learning Commission, who was also infamously embroiled in the closure of Altius Education, has published a paper with the American Enterprise Institute on—ironically—how to make way for innovation through accreditation. More...
Are startups shaping the future for students?
By . Colleges and universities are taking the next step in entrepreneurship courses with full-scale academic integration and innovative credits.
Colleges and universities are taking the next step in entrepreneurship courses with full-scale academic integration and innovative credits. More...
6 reasons why institutions offer MOOCs—and whether or not they’re working
By . The report, conducted by Columbia University and Brown University, interviewed over 80 online learning and MOOC-knowledgeable administration and faculty from a wide range of colleges and universities to determine why institutions are offering MOOCs. More...
Are STEM mentors really helping students?
By . Growing institutional pressures on faculty time may be causing STEM graduate students to complete programs without accurate assessments of their skills. More...
Will MOOCs be Flukes?
By Maria Konnikova. On July 23rd, 1969, Geoffrey Crowther addressed the inaugural meeting of the Open University, a British institution that had just been created to provide an alternative to traditional higher education. Courses would be conducted by mail and live radio. The basic mission, Crowther declared, was a simple one: to be open to people from all walks of life. “The first, and most urgent task before us is to cater for the many thousands of people, fully capable of a higher education, who, for one reason or another, do not get it, or do not get as much of it as they can turn to advantage, or as they discover, sometimes too late, that they need,” he told his audience. More...