Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
22 mai 2019

Getting the Most Out of the Conference Experience ....

By Stephen Downes - Stephen's Web. Allan Carrington and Cynthia Golden: Getting the Most Out of the Conference Experience ...., Educause October 10, 2005

I haven't had the chance to listen to this yet, but it has been bookmarked in my Bloglines for the last week or so (so I'm going to). That said, it seems like it would be a good link in view of the next two (conference-based) items. More...

22 mai 2019

Update on ERIC

By Stephen Downes - Stephen's Web. Paula J. Hane: Update on ERIC, ITI NewsLink October 10, 2005

Seeing how ERIC has basically dropped off the radar, this update on the fate of the resource library is welcome. According to this article, "ERIC announced the release of citation management functionality. Searchers can now mark records for placement in a temporary work space called 'My Clipboard.'" Of course, what I'd much rather do is pluck them from my RSS feed and blog them. More...

22 mai 2019

More on Open Content

By Stephen Downes - Stephen's Web. Lanny Arvan: More on Open Content, Lanny on Learning Technology October 10, 2005

Lanny Arvan takes Merlot to task, arguing that its content review process doesn't serve downstream users. I like the way he sketches an alternative: "So go to Bloglines.com, do a search on your favorite topic (I chose edtech) and then for some of the blogs that come up, click on “Subscribers” and you should see the list of those subscribers who made their subscription public. More...

22 mai 2019

Melbourne Declaration

By Stephen Downes - Stephen's Web. Albert Ip: Melbourne Declaration, Random Walk in E-Learning October 10, 2005

I was waiting for an update, but it never came so I'll run with what I have. It appears from this report that ADL is planning to set up a "stewardship" for SCORM. "It is clear in the discussion that it is NOT the intention of the US Department of Defence funded ADL Initiative to give up SCORM and its related technologies. More...

22 mai 2019

Why Do Professional Learning Communities Fail to Develop?

By Stephen Downes - Stephen's Web. John Norton: Why Do Professional Learning Communities Fail to Develop?, TLN Teacher Voices October 10, 2005

Good question, eh? And the answer is pretty simple - when they're imposed from the top (usually in a slap-dash duct-tape manner), they fail. And they poison any attempt that may follow. "That's the key. It has to belong to the teachers who are part of the community. If the community belongs to 'the administration' and teachers are merely invited to attend, things fall apart." Now the thing is - what is true for teachers, is also true for students. More...

22 mai 2019

Agefiph - FAQ DOETH et Contribution

Agefiph, ouvrir l'emploi aux personnes handicapées, retour à l'accueilCe guide est une actualisation de celui mis à disposition en 2007 dans le cadre de la mise en place de la loi de 2005. Les questions réponses qui apparaissent en violet sont celles qui ont été insérées en décembre 2016. Plus...

22 mai 2019

Atelier scientifique d'information sur les infrastructures de recherche pour la science du numérique

ESR enseignementsup-recherche gouv frL'événement ICSRI 2019, atelier d'information sur les infrastructures de recherche pour la science du numérique, est organisé le lundi 27 mai 2019 par le Service de la Strategie de la Recherche et de l'Innovation (S.S.R.I., D.G.R.I.) dans l'amphithéâtre Poincaré du ministère de l'enseignement supérieur, de la recherche et de l'innovation. Plus...
22 mai 2019

Référentiel de compétences des artistes interprètes du spectacle

Logo cap-métiersDans ce référentiel, le spectacle comprend à la fois les activités du spectacle vivant (production, diffusion, exploitation de lieux, prestations techniques au service de la création et de l’événement) et les activités du spectacle enregistré c’est-à-dire l’audiovisuel (radio, télévision, production audiovisuelle et cinéma, prestation technique comme le doublage) et l’édition phonographique. Plus...

22 mai 2019

Orientations stratégiques 2019 des points accueil écoute jeunes

Logo cap-métiersUne instruction du 18 avril 2019 du Ministère des Solidarités et de la Santé précise les orientations stratégiques et les principes de gestion des points accueil écoute jeunes (PAEJ) et vient fixer leurs objectifs à court et moyen termes. Plus...

22 mai 2019

Pôle emploi lance un plan de développement des compétences par l’alternance

Logo cap-métiersPôle emploi appelle son réseau à se mobiliser sur l’alternance, pour orienter et signer plus de contrats en alternance. Il engage une démarche structurelle via un projet national sur le développement de l’alternance dans le cadre d’un conseil renforcé au développement des compétences positionné au cœur du conseil en évolution professionnelle et le renforcement de son offre de service proactive d’intermédiation vers les contrats en alternance. Plus...

Newsletter
51 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 797 393
Formation Continue du Supérieur
Archives