Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
5 août 2016

Formulaires Afdas et note d'information

Tous les formulaires et documents d'information pour les employeurs, salariés, intermittents, auteurs, journalistes pigistes et demandeurs d'emploi sont classés dans cette rubrique (par dispositif de financement). Voir l'article...

5 août 2016

Afdas > Documents à télécharger

Accords de branche, documents institutionnels, et liens vers les documents à télécharger pour les différentes catégories de publics (employeurs, salariés, intermittents, ...). Voir l'article...

5 août 2016

Bilans d'activité Afdas

Rapports d'activités Afdas. Chiffres clés généraux (collecte, subventions, dépenses), et par branche d'activité. Bilans comptables et comptes de résultat. Voir l'article...

5 août 2016

Journal Afdas

Périodique de l'Afdas destiné aux employeurs de la culture, de la communication, des médias et des loisirs. Actualité formation des branches professionnelles, dossiers thématiques, reportages, fiches pratiques...

Journal Afdas #14
Au programme du numéro 14 du journal Afdas | À la une : Une hausse d'activité et un nouvel agrément en ligne de mire - Dossier : La réforme de la formation est servie - Territoires : La POE collective se déploie - Pratique : Le contrat de professionnalisation.
Journal Afdas #13
Au programme du numéro 13 du journal Afdas | À la une : réforme de la formation professionnelle - Dossier : insertion des travailleurs handicapés - Territoires : un encrage régional renforcé - Pratique : la période de professionnalisation. Voir l'article...
5 août 2016

Coursera president: bursting the Moocs bubble a boon for us

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Daphne Koller says online platform reached millions of learners largely because of the publicity, both good and bad, about Moocs. Some academics enjoyed nothing more than seeing the “Moocs bubble” burst. More...

5 août 2016

Earn credit towards a degree from free online courses

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Australian universities are joining the global trend to offer credit towards a degree to students who complete free online courses. The massive open online course (or MOOC) World Music offered by Open2Study now attracts bachelor degree credit at James Cook University. More...

5 août 2016

How—and Why—We Can Improve the Future of Mobile Learning

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. When Massive Open Online Courses (or MOOCs) were first introduced, people quickly realized these platforms could help students learn more effectively at their own pace on their own schedule. More...

5 août 2016

Not Sure What Courseware to Try? This Tool Wants to Make Your Decision Easier

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. When edtech companies approach Kara Monroe, they all tout how their product is different from everybody else’s. More...

5 août 2016

Using Kinect Sensors and Facial Recognition in the Classroom

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. A project at Carnegie Mellon University promises to change that with the use of sensors in the classroom hooked to software to help TAs — especially those from other countries — refine their teaching skills in STEM courses. More...

5 août 2016

Education in the ‘Fourth Wave’ of Science-Driven Economic Advancement

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Michio Kaku — theoretical physicist, author and pop science celebrity — has an emphatic message for educators: We are rapidly entering what he terms the “fourth-wave” of scientific advancement, and it’s the duty of educators to prepare young people to survive and thrive in the radically different milieu that portends. More...

Newsletter
51 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 797 286
Formation Continue du Supérieur
Archives