We usually measure marketing efforts by enrollment and participation levels, but success really depends on touching audiences. Your real job? Inspiration. More...
NUI Galway adopts Ellucian CRM Recruit
The National University of Ireland Galway (NUI Galway) has selected Ellucian CRM Recruit to enhance analytics and reporting capabilities for their recruitment and marketing initiatives. More...
With new GetMIDegree site, public universities hope to encourage more enrollment
Oakland University, along with the 14 other public universities in the state, have banded together for a new marketing campaign to attract high school students to their doors. More...
Institutional Survival Tips: Step Up. Think Different. Be Special.
Few of the nation’s campus communities are not talking about their threatened futures. Decision makers are well-advised to understand the forces of “creative destruction” and “disruptive innovation” as they play out in the new business enterprise that is higher education in America. More...
Higher Ed Brands We Can Believe In
Are colleges and universities ready to take a stand among belief-driven brands who take a stand on political issues -- and live with the consequences. More...
Nouvelle identité graphique pour les Cap emploi-Sameth

Grand Est : une marque pour révéler la Lorraine
A la fois marque de destination et marque économique, cette initiative répond à la stratégie touristique régionale.
En effet, la Région Grand Est, dans son Schéma régional de développement du tourisme voté en mars 2018, a fait le choix innovant de s’appuyer sur des marques de destination afin de renforcer l’attractivité régionale.
La Lorraine figure parmi les 5 marques identifiées, en cohérence et complémentarité avec l’Alsace, l’Ardenne, la Champagne et le Massif des Vosges. Plus...
Le groupe Sup de Co La Rochelle devient Excelia Group
Blog "HEDway" d'Olivier Rollot. Pour ses 30 ans, Sup de Co La Rochelle devient Excelia Group avec un logo « xl ». Elle abandonne ainsi une appellation « Sup de Co » qu’elle était la seule à porter encore. Plus...
Le groupe Sup de Co La Rochelle devient Excelia Group
Blog "Il y a une vie après le bac" d'Olivier Rollot. Pour ses 30 ans, Sup de Co La Rochelle devient Excelia Group avec un logo « xl ». Elle abandonne ainsi une appellation « Sup de Co » qu’elle était la seule à porter encore. Plus...
UPenn's Louis Vuitton problem
Louis Vuitton is a luxury brand. For six years in a row (through at least 2012), it was named the top fashion brand in the world. According to one study, as of 2010, the brand itself was worth more than $19 billion and there’s no reason to think it’s worth any less today. More...