Techno-News Blog. Online students need to feel an instructor presence in their classes. Thorough explanations and effective communication help fulfill this need and can transform a mediocre online course into a great one—and it all starts with the syllabus. More...
Andrew Ng Is Probably Teaching More Students Than Anyone Else on the Planet. (Without a University Involved.)
Techno-News Blog. In fact, three of the 10 most popular courses on Coursera aren’t produced by a college or university at all, but by a company. That company—called Deeplearning.ai—is a unique provider of higher education. It is essentially built on the reputation of its founder, Andrew Ng, who teaches all five of the courses it offers so far. More...
FIED - Groupe de travail Service

Groupe « étudiants empêchés à distance »

Ce groupe de travail a pour mission :
- de rendre plus visibles et plus lisibles les formations à distance FIED auprès des acteurs en relation avec ces étudiants, des associations et des étudiants potentiels,
- de développer une offre de formation adaptée, proposer un environnement pédagogique innovant et spécifique, assurer un suivi personnalisé, surtout favoriser l’accès aux diplômes.
- de rédiger et faire signer en collaboration avec la Direction de l’Administration Pénitentiaire un accord-cadre entre les 2 ministères (Ministère de la Justice, Ministère de l’Education, de l’Enseignement Supérieur et de la Recherche) ; proposer une convention-type déclinée en tant que modèle auprès des établissements afin de promouvoir le développement des formations supérieures à distance plus adaptées pour ces publics. Plus...
FIED - Groupes de réflexions

le contenu de certains groupes de travail de l'espace public ne sont accessibles qu'aux seuls adhérents ayant leur code d'accès.
Voici la liste des groupes de travail :
Présentation de la FIED - Fédération Interuniversitaire de l'Enseignement à Distance

Elle fédère en réseau les universités qui ont développé de l'enseignement à distance et en ligne. Elle favorise le développement de la formation tout au long de la vie et la coopération entre les établissements d’enseignement supérieur dans tous les domaines et toutes les formes de l’enseignement à distance.
Outre ses missions fondamentales, elle a pour vocation de :
- Valoriser les enseignements, les formations à distance, les recherches en matière de FOAD et les nouveaux apprentissages,
- Favoriser les échanges et rencontres sur le sujet de l’enseignement et de la formation à distance,
- Développer en commun des cours et modules de formation et d’échanger de la documentation pédagogique,
- Assurer la promotion et la veille dans le domaine des Technologies de l’Information et de la Communication dans l’Enseignement pour produire des ressources pédagogiques, en vue de les mutualiser, les diffuser et de coopérer.
- Mutualiser la veille et l’expertise sur les dispositifs d’enseignement et formation à distance. Plus...
FIED - Fédération Interuniversitaire de l'Enseignement à Distance

Son but est de fédérer dans un réseau les universités qui ont développé de l'enseignement à distance et en ligne.
Elle assure une représentation aux niveaux national et international de l'enseignement universitaire à distance français, en collaboration avec les organismes concernés (Ministère des Affaires Etrangères, Ministère de la Coopération, EduFrance, …). Plus...
FCU - Rechercher une formation de l’enseignement supérieur à distance

- Sup-numerique.gouv.fr : Catalogue de formations à distance dans l’enseignement supérieur
- FIED : Fédération inter-universitaire de l’enseignement à distance
Les Universités Numériques Thématiques :
- Sciences fondamentales : Unisciel
- Sciences juridiques et politiques : unjf
- Santé et Sport : unf3s
- Environnement et Développement Durable : UVED
- Economie et Gestion : AUNEGE
- Sciences humaines et sociales, Langues et Arts : UOH
- Sciences de l’Ingenieur et Technologie : unit
- Campus numérique des IUT : IUTenligne. Plus...
13th International Conference on ICT for Education, Training & Skills Development
The 13th edition of eLearning Africa will be held from 26 – 28 September, 2018 in Kigali, the booming capital city of Rwanda at the Kigali Convention Centre. The conference is being organised by ICWE GmbH and the Rwanda Convention Bureau under the patronage of the Rwandan Government. Kigali has become known for its ICT-based initiatives in a variety of sectors and services. The city’s enthusiasm for new, tech-based solutions has led observers to refer to it as the “Innovation City of Africa”. Kigali is also one of Africa’s most attractive cities - eLearning Africa participants will be able to take advantage of its bustling streets, ridges, valleys, and lush hillsides, not to mention Rwanda’s world renowned Gorilla trekking tours, only a short journey away.
A unique event, Africa’s largest conference and exhibition on technology supported learning, training and skills development, eLearning Africa is a network of experts, professionals and investors, committed to the future of education in Africa.
Education and technology are changing Africa. They are key elements in the African Union’s 2063 Vision for a “transformed continent.”
African economies are growing faster than those of Europe or North America. Africa has the world’s youngest population too. So, equipping young Africans with the skills they need to compete is a vital part of ensuring continuing growth in the world’s most exciting continent.
If you want to understand how Africa is changing or to find out how digital learning and educational technology can help you, your organisation or your community, you should be at eLearning Africa.
→Themes
→Pre-Conference Events
→Programme Highlights
→Agenda
→Session Formats
→Ministerial Round Table. More...
Don't Bloggerize eLearning
Don't Bloggerize eLearning
In his newsletter last week, George Siemens called for simplicity in e-learning standards. This item responds to that plea, arguing that "Dumbing down the standard won't make a difference, except to potentially rob the teaching and learning community of potential functionality." The argument is based on the idea that people do not choose to adopt standards, they choose to adopt software, and the software they will choose will be easier to use if it employs appropriate standards. More...