By Barbara Fister. We’re doing some soul-searching at my library about how we support student learning and whether the ways we’ve done it for years are working as well as they could. As at many libraries, the reference desk is seeing fewer consultations and our liaison work with departments could use a reboot. Read more...
The Bigot in the Machine
By Barbara Fister. Over the years, I’ve made a point of helping students see the ways in which library systems make biased decisions when it comes to organizing information. The Library of Congress classification system treats women as a category subordinate to families. Read more...
The Skeuomorphic Library
By Barbara Fister. I have students read Vannevar Bush’s “As We May Think” every spring. Bush was a scientific bureaucrat who helped organize the work of the Manhattan Project. In 1945, just before the fruits of that project were used to destroy two Japanese cities, he published his thoughts about what scientists would do in peacetime, focusing in particular on the problem of managing a proliferation of information. Read more...
The Fix Isn't In
By Barbara Fister. By now, you’ve probably heard of Sci-Hub, a collection of millions of articles being gathered through borrowed or stolen library logins, then loaded onto servers abroad for anyone to download. The woman who started it has been called a modern-day Robin Hood. Also, a criminal. There has also been heated debate about why librarians aren’t doing more to back publishers in this fight. After all, these thieves are taking advantage of licensed scholarship that costs libraries billions of dollars annually! Surely we want to stop this rampant theft. Read more...
Mindful Speech: Required for #HigherEd Leaders

Successful Messaging Strategy Demands Discipline

4 Tips for Keeping Your Head Above Water

5 International Marketing Lessons for Domestic Recruitment

Keren MOCK - Hébreu du sacré au maternel
Quels matériaux sont nécessaires à la création d’une nouvelle langue maternelle et quel processus aboutit à son adoption par ses locuteurs ? L’hébreu, langue aujourd’hui quotidienne dont le fondement est spirituel, culturel et religieux, nous éclaire sur la genèse d’une nouvelle langue maternelle. Mais pour comprendre cette résurgence, il fallait rassembler et interpréter ses archives.
Procédant à une fouille archéologique qui nous conduit du présent aux strates les plus anciennes, l’auteure dialogue avec deux des plus grands écrivains israéliens, Aharon Appelfeld et Sami Michael, pénètre dans « la fabrique » lexicographique d’Eliezer Ben-Yehuda, et revient sur les fondements philosophiques de l’hébreu profane par une lecture inédite de l’Abrégé de grammaire hébraïque de Baruch Spinoza.
« Rarement un ouvrage aura brassé avec autant de maîtrise et d’originalité des domaines aussi vastes et, par une approche interdisciplinaire, répondu à des enjeux politiques et éthiques aussi actuels qu’essentiels. »
Julia Kristeva
« De la psychanalyse à la sémiotique, de l’intertextualité à l’histoire des idées, de la génétique des textes à la philosophie, c’est à une effective transdisciplinarité joyeuse et généreuse que ce livre nous convie comme à un véritable festin intellectuel. »
Pierre-Marc de Biasi
Diplômée de psychologie clinique et de philosophie, traductrice, docteur ès Lettres, Keren Mock enseigne à l’UFR Études psychanalytiques de l’Université Paris Diderot. Voir l'article...
If You Post It, They Still Might Not Come
