Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
29 juillet 2015

Cedefop: acting as a catalyst for an apprenticeship culture

Home‘Our role as a European Union agency is to act as a catalyst and facilitate apprenticeship programmes,’ said Cedefop Director James Calleja at the ministerial meeting which endorsed the Riga conclusions on vocational education and training (VET) on Monday. More...

29 juillet 2015

Το Cedefop γιόρτασε 20 χρόνια παρουσίας στη Θεσσαλονίκη

HomeCedefop celebrated 40 years’ contribution to vocational education and training (VET) in Europe and 20 years in Greece with the opening of an exhibition on its history (11 June) and a conference (12 June). Friends and stakeholders, Commission representatives, Governing Board members, and present and former staff were invited to the festivities. More...

29 juillet 2015

Librarians from EU organisations cooperate on Open Access challenges

HomeEurolib, the collaboration group of libraries of the EU institutions, EU agencies and services, held its 2015 general assembly on 21 and 22 May at Cedefop in Thessaloniki, Greece. Discussions mainly focused on library management tools, collaboration and information sharing. More...

29 juillet 2015

Fondamentaux pour le Big Data (3rd Edition)

Résultat de recherche d'images pour Le MOOC « Fondamentaux pour le big data » permet d'acquérir efficacement le niveau prérequis en informatique et en statistiques pour suivre des formations dans le domaine du big data.
Le big data offre de nouvelles opportunités d’emplois au sein des entreprises et des administrations. De nombreuses formations préparant à ces opportunités de métiers existent. Le suivi de ces formations nécessite des connaissances de base en statistiques et en informatique que ce MOOC vous propose d’acquérir dans les domaines de l’analyse, algèbre, probabilités, statistiques, programmation Python et bases de données. More...

29 juillet 2015

MOOCen gegen chronisches Aufschieben! (2nd edition)

Résultat de recherche d'images pour Na, leiden Sie auch an "Aufschieberitis"? Dann willkommen bei unserem "Antikrastinationstraining"! In dem MOOC lernen Sie, das eigene Verhalten zu reflektieren und zu ändern, damit chronisches Aufschieben der Vergangenheit angehört. More...

29 juillet 2015

Employability Skills

Résultat de recherche d'images pour What skills should international students develop for career success in Germany? This employability MOOC sets out to make a difference for the over 300,000 internationals enrolled at German universities. Join us to give your Karriere a good push. More...

29 juillet 2015

Do cephalopods have consciousness?

Résultat de recherche d'images pour If we accept that some animals have consciousness, why should we extend that to include squid and octopus?
Mike Lisieski. Mike Lisieski blogs as the Cephalover at the Southern Fried Science Network.
First published on Mon, 27 Jul 2015 as Do cephalopods have consciousness?. To find out more visit The Open University's Openlearn website. More...

29 juillet 2015

The body in antiquity

Résultat de recherche d'images pour This free course, The body in antiquity, will introduce you to the concept of the body in Greek and Roman civilisation. In recent years, the body has become a steadily growing field in historical scholarship, and Classical Studies is no exception. It is an aspect of the ancient world that can be explored through a whole host of different types of evidence: art, literature and archaeological artefacts to name but a few. The way that people fulfil their basic bodily needs and engage in their daily activities is embedded in the social world around them. The body is a subject that can reveal fascinating aspects of both Greek and Roman culture – it will help you to better understand the diversity of ancient civilisation.
First published on Mon, 27 Jul 2015 as The body in antiquity. To find out more visit The Open University's Openlearn website. More...

29 juillet 2015

Informelles Lernen in virtuellen Gemeinschaften. Nutzungspraktiken zwischen Information und Partizipation

Résultat de recherche d'images pour Im Zentrum der Studie steht die Frage, welche Nutzungspraktiken sich in Bezug auf virtuelle Gemeinschaften im Web 2.0 herausgebildet haben und aktuell weiterentwickeln. Wie organisiert der Einzelne seine Nutzung virtueller Praxisgemeinschaften im Alltag und wo kann diese Nutzung in Bezug auf Lernen verortet werden. More...

29 juillet 2015

E-Portfolio an der Schnittstelle von Studium und Beruf

Résultat de recherche d'images pour Im Zentrum des Bandes steht die Leitfrage: Welche Funktionen muss ein webbasiertes Portfolio im Studium und im Übergang zum Berufsfeld erfüllen, damit es als Mehrwert gegenüber der bisherigen Praxis wahrgenommen wird. More...

Newsletter
51 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 797 393
Formation Continue du Supérieur
Archives