
On Whose Watch?

By Lukas Graf. The post draws on a recent book: Graf, L. (2013) The Hybridization of Vocational Training and Higher Education in Austria, Germany, and Switzerland. Opladen/Berlin/Toronto, Budrich UniPress. Click here to download the book for free.
This guest entry looks at institutional changes in the relationship between vocational education and training (VET) and higher education (HE) in Austria, Germany, and Switzerland. It is quite common for foreign observers to praise these three countries for the quality of their VET systems. All three countries are part of the “collective skill system cluster” (Busemeyer and Trampusch 2012) and are renowned for their extensive dual apprenticeship training systems at upper-secondary level. See more...
By AnaMaria Seglie. Many of the discussions that I’ve had with scholars about Digital Humanities projects address concerns about a project’s research value. What’s the “shelf life” of this project? (Ironically, they are projects without "shelves" of course!) How will it add to and continue to grow with scholarly discussions? These are all necessary and important questions – ones that we ask of any new piece of work, theory, criticism, etc. However, Digital Humanities also highlights an equally significant and, often times, overshadowed series of questions about teaching. How can we use these projects in our classrooms? How will they enhance our discussions and our students’ experience? More...
En pleine négociation des partenaires sociaux sur une future réforme de la formation, AGEFOS PME présente un 1er point de vue des TPE-PME. Le cahier spécial du 22e baromètre Perspectives aborde de nombreux thèmes d’actualité dont notamment l’obligation légale de formation et sa réforme. Ce baromètre sur l'emploi et la formation dans les TPE-PME, réalisé avec Ipsos du 3 au 17 octobre dernier sur un échantillon représentatif, est une initiative d’AGEFOS PME, 1er gestionnaire des fonds de formation professionnelle en France.
Télécharger la synthèse du baromètre Perspectives 2014.
By Ong Kian Ming. I FIRST started paying closer attention to the methodology of university rankings in 2005 when Universiti Malaya (UM) was miraculously ranked 89th in the early days of the Times Higher Education Supplement (THES) global university ranking.
My colleague, Tony Pua, and I speculated that this high ranking was mostly due to a misclassification of Chinese and Indian Malaysian students as ‘foreigners’ thereby giving the false impression that UM was as ‘international’ as Monash University in Australia. THES subsequently admitted to this error which once corrected, saw UM quickly tumble out of the top 100 ranking. More...
By Sarah Hamdan. For Musaab Abdo Murshed al-Maamari, continuing his studies after high school has meant striking out on a new path. “All the male members of my family are in the police or the army,” said Mr. Maamari, 20, an engineering student in the United Arab Emirates. “I wanted a change. I didn’t want to follow. I wanted more, a different kind of job.”
But rather than going to a university, he signed up for a practical engineering program offered by the National Institute of Vocational Education, in Dubai. More...
By Chris Parr. The sale of student loans to a consumer debt company “doesn’t make economic sense”, according to the National Union of Students.
Ministers announced today the £160 million sale of 250,000 outstanding student loans owed by people who began courses between 1990 and 1998. The sale does not cover more recent income-contingent loans. The older “mortgage-style” student loans being sold have a face value of £890 million, although approximately 46 per cent are earning below the repayment threshold, 14 per cent of borrowers are still repaying, and 40 per cent are not repaying their loans in accordance with their terms. More...
Par Aurélie Tachot - © Kelformation. Vous souhaitez retrouver le chemin de l’école pour donner une nouvelle orientation à votre carrière professionnelle ? S’il est possible, à tout âge, de reprendre ses études, il convient toutefois de suivre quelques règles, au risque de se laisser déborder par les révisions.
Mûrir son projet professionnel
Avant d’envisager de reprendre ses études, il est primordial de bien définir son projet professionnel. Interrogez-vous : souhaitez-vous enrichir vos connaissances pour évoluer sur un nouveau poste, acquérir une compétence pour assurer votre employabilité ou sécuriser un parcours dans le cadre d’une reconversion ? Suite...
Par Marion Senant - © Kelformation. L’emploi est le principal moteur de la mobilité des jeunes ? C’est ce que confirme une étude réalisée par Ifop pour Rumeur Publique récemment. D’après elle, 80% des 18-30 ans sont prêts à changer de région pour des raisons professionnelles et 61% accepteraient de changer de pays.
Les plus jeunes sont plus ouverts à la mobilité géographique ou de région que leurs aînés. 88% des moins de 20 ans sont prêt à changer de région pour leur travail et 70% sont prêts à déménager à l’étranger. A l’inverse, les 25-30 ans, qui sont plus installés dans leur vie professionnelle sont plus réservés. 71% peuvent envisager un déménagement en France et 53% à l’étranger. Suite...
La DARES (Direction de l’animation et des études statistiques) vient de publier les statistiques sur l’alternance pour le 3ème trimestre 2013.Les contrats de professionnalisation sont en légère progression avec 86 729 nouvelles entrées sur la période janvier-septembre 2013 (vs 84 305 pour la même période en 2012, soit +2,8%).Les contrats d’apprentissage sont eux toujours en net recul avec 138 970 nouveaux apprentis, vs 154 417 en 2012, soit une baisse de 10% par rapport à la même période l’année passée.