Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
10 septembre 2016

Wiki Ressources des APP Alsaciens

Résultat de recherche d'images pour

Le réseau des Ateliers de Pédagogie Personnalisée (APP) de la région Alsace propose un espace qui rassemble l’accès à des ressources numériques en ligne. Ces ressources sont été repérées collaborativement par les équipes pédagogiques, comme étant facilitantes pour le déroulé des parcours des apprenants. Voir l'article...
31 août 2016

Growing Trend: Internet of Things expands into college and university curricula

eCampus NewsBy . The Internet of Things (IoT) is coming (well, actually, it’s here), and with it, a demand for skilled graduates who know the ins and outs of connected devices. As colleges and universities work to address the challenges the IoT presents from an IT perspective, they also are addressing the needs of their students who will pursue IoT-related careers. More...

28 août 2016

Comment résister aux sirènes d’Internet

The ConversationPar . Il est devenu quasi impossible d’échapper aux distractions du Net. Elles nous narguent par mille notifications, vibrent dans nos poches, se cachent derrière nos documents de travail, toujours à portée de clic. Voir l'article...

28 août 2016

L’effet des bloqueurs de publicités sur les modèles économiques de l’Internet

The ConversationPar  et . L’arrivée des bloqueurs de publicité, ou « adblockers » menace-t-elle l’Internet tel que nous le connaissons aujourd’hui ? La question est cruciale car l’utilisation croissante des adblockers oblige les fournisseurs de services et contenus financés par la publicité à trouver de nouvelles sources de financement, notamment du côté des consommateurs. Voir l'article...

28 août 2016

Internet : il y a-t-il un pilote dans l’avion ?

The ConversationPar . L’Internet est désormais utilisé par plus de trois milliards de personnes, soit plus de 45 % de la population de la planète. Son importance dans la vie des usagers est telle que l’on entend souvent la question : qui gouverne l’Internet. Voir l'article...

23 août 2016

Empirical proof that Terms of Service are "the biggest lie on the Internet"

By Stephen Downes - Stephen's Web. Empirical proof that Terms of Service are "the biggest lie on the Internet"
Cory Doctorow, BoingBoing, 2016/07/14
This article makes the oft-made point that few people read terms-of-service. And that's why they are called "the biggest lie on the Internet" - "they are based on the idea that the people who trade their privacy and rights in exchange for a service are making a bargain that they understand and agree to." But suppose people took the hour or so required to read the terms-of-service for these web services. More...

17 juillet 2016

Internet of Things, Machine Learning & Robotics Are High Priorities For Developers In 2016

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. 56.4% of developers are building robotics apps today.
45% of developers say that Internet of Things (IoT) development is critical to their overall digital strategy.
56.4% of developers are building robotics apps today. More...

16 juillet 2016

Amazon Inspire crowdsources resources for educators

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. In this Internet age, a lot of information flows freely on the Web, but not all of them are reliable or even factually correct. More...

16 juillet 2016

The Internet of Things: Riding the Wave in Higher Education

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Predictions for the growth of the IoT vary considerably: some experts forecast that about 20 billion devices will be connected by 2020; others put the number closer to 40 or 50 billion; and some even foresee as many as 100+ billion connected devices by that time. More...

16 juillet 2016

Higher ed needs to play trendsetter role in the ‘Internet of Things’

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. The ‘Internet of Things’ is expected to change the dynamic of industry, human connectivity and business. More...

<< < 10 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 > >>
Newsletter
51 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 797 416
Formation Continue du Supérieur
Archives