Free higher education won’t magically improve access
Kenya’s early learning centres may be doing more harm than good
Decolonisation: academics must change what they teach, and how
A burning question: why are Kenyan students setting fire to their schools?
Le ministère mobilisé contre les violences sexistes et sexuelles, de l'école à l'université

Procès-verbaux et avis du CHSCT MESR - 25.11.2016

Certificat d'aptitude aux fonctions d'encadrement et de responsable d'unité d'intervention sociale
Un nouvel arrêté rectifie la rédaction de l'arrêté du 8 octobre dernier sur les conditions d'accès au CAFERUIS (voir notre info).
Il est précisé que les candidats titulaires d'un des diplômes d'auxiliaire médical de niveau III n'ont, pour accéder à la formation préparatoire au CAFERUIS à justifier d'aucune expérience professionnelle s'ils occupent une fonction d'encadrement hiérarchique ou fonctionnel dans tout organisme public, privé, associatif relevant du secteur de l'action sociale, médico-social, éducatif, santé ou de l'économie sociale et solidaire.
Arrêté du 14 novembre 2016. Voir l'article...
Watson, Please Replace Me!
By Dan Butin. I’m tired. Much of my job is repetitive. I’ve used the same readings, the same examples, the same jokes, for years in my introductory class. Maybe, just maybe, it might not be so bad to be replaced by a computer. Read more...
The World and Us
By University of Venus. Following the recent Washington Post article on international perspectives on the US election, this week’s UVenus response is focused on our contributors living and working in universities outside the United States. We also asked contributors who have partnerships with organizations and universities outside the United States, as well as large international student populations the following question: how are the US election results affecting your university/research/relationships and your international students. More...