By UB Custom Publishing. My mom is a school teacher, so school has always been a big part of my life. I’ve always been an “Ad Tech” kind of guy and wanted to help schools improve the technology they use on campus and improve school-to-student communication. More...
Le numérique en culture(s)
C’est une évidence… La démocratisation des technologies digitales dans tous les domaines de la vie privée et professionnelle rend criant le besoin de développer toujours davantage la « culture numérique » de nos concitoyens, à commencer par celle des élèves. Inondons donc les établissements scolaires de tableaux interactifs et de tablettes tactiles et créons le mouvement en marchant. Voir l'article...
Digital Thinking and the Analog Campus
By Joshua Kim. How is digital thinking changing the analog campus?
The first thing to get straight is that digital thinking is not the same as educational technology or online learning. Digital thinking is not delivery method or a set of technologies. More...
Marché public : Feuille de route de soutien à la filière numérique en Nouvelle-Aquitaine

Date de remise des dossiers : le 11 mai 2017 à 12h00.
Accéder au marché. Voir l'article...
Numérique et emploi : quel bilan ?

Indiana U Students Save $3.5 Million Through Digital Textbook Program
Techno-News Blog. Indiana University (IU) is out with a numbers update for its eText initiative that delivers digital course materials to students: In the 2016-17 academic year, IU students saved an estimated $3.5 million more than what they would have otherwise spent on traditional programs, according to a campus official. More...
La Grande École du Numérique, un réseau avec une double ambition
La Grande École du Numérique est un réseau de 268 formations aux métiers du numérique reconnues pour leur qualité et leur démarche innovante.
Nous portons au quotidien une double ambition :
- économique : répondre aux besoins croissants du marché de l’emploi en compétences numériques
- une ambition sociale : favoriser l’inclusion des publics éloignés de l’emploi et de la formation. Voir l'article...
Democratizing digital learning: theorizing the fully online learning community model
By Stephen Downes - Stephen's Web. Democratizing digital learning: theorizing the fully online learning community model
Todd J. B. Blayone, Roland vanOostveen, Wendy Barber, Maurice DiGiuseppe, Elizabeth Childs, International Journal of Educational Technology in Higher Education, 2017/04/14
From the abstract: "As a divergent fork of the Community of Inquiry (CoI) model, FOLC describes collaborative learning as a symbiosis of social and cognitive interactions amplified through effective use of synchronous and asynchronous digital affordances." More...
Deep Learning in 7 lines of code
By Stephen Downes - Stephen's Web. Deep Learning in 7 lines of code
gk_, Medium, 2017/04/13
This is a technical article with some good less-technical points. First, we have the idea of how straightforward machine learning has become, as noted in the title. Second, though, those seven lines embody considerable depth of function. The data is run through several layers of neural networks (five of the seven lines in question). More...
le Plan « Normandie Compétitivité Numérique »
Environ 700 personnes issues du monde de l’industrie et du numérique, principalement des chefs d’entreprises étaient présentes, jeudi 30 mars, au Salon Industrie du Futur en Normandie, organisé par la Région et l’Agence de Développement de Normandie. Voir l'article...