Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
29 septembre 2013

Funding green light for higher education rejuvenation

http://enews.ksu.edu.sa/wp-content/uploads/2011/10/UWN.jpgBy Alya Mishra. India is set to launch an ambitious higher education plan that will pump money into state universities, link university performance to funding and set up new institutions, thus creating expanded access to higher education for the country’s growing number of school-leavers. The Ministry of Finance recently approved Rs250 billion (US$4 billion) towards Rashtriya Ucchatar Shiksha Abhiyan, or RUSA, which proposes to spend Rs990 billion (US$16 billion) over the 12th Plan (2012-17) and 13th Plan (2017-22) periods. More...
29 septembre 2013

OECD countries must expand and adapt higher education

http://enews.ksu.edu.sa/wp-content/uploads/2011/10/UWN.jpgBy Karen MacGregor. Tertiary institutions in OECD countries will need to expand the number of student places they offer, according to a just-released report from the OECD. This year more than 23 million students across OECD and G20 countries will enter their first university-level course, with entry rates in OECD nations soaring from around 40% in 1995 to 60%. More...
29 septembre 2013

New internationalisation proposal worries universities

http://enews.ksu.edu.sa/wp-content/uploads/2011/10/UWN.jpgBy Jan Petter Myklebust. The Danish Ministry of Education, which is working on an action plan for increased higher education internationalisation, is embarking on a new financing model for state support of study-abroad students that is worrying universities. If the new model is implemented, exchange funds for universities will only be provided for Danish students abroad – not for international students. In a report titled Enhanced Insight through Global Outlook, the ministry recently proposed 31 ‘action lines’ that will enhance the internationalisation drive at Danish higher education institutions, as reported by University World NewsMore...
29 septembre 2013

Learning Beyond Letter Grades

https://www.canvas.net/assets/courses/40/avatar.jpgBernard Bull. Full course description
Why do so many schools use letter grades? Where did they come from? What do they tell us and fail to tell us about the learners? What is the relationship between letter grades, student learning, and assessment?
This six-week course will allow participants to carefully consider the history, benefits, limitations, and alternatives to using letter grades in learning environments. It will include reflection about the role of formative and summative assessment, strategies for leveraging technology for assessment, as well as exploration of authentic and alternative assessments. Other topics will include peer assessment, badges, self-assessment, and a variety of feedback sources in learning environments. As a way to develop a deeper understanding of the subject, participants will experiment with different forms of assessment and examine a variety of real world examples of learning organizations that do not use letter grades.
This course is designed for individuals who aspire to work in a variety of learning organizations. Prior knowledge about curriculum development and designing lessons or learning experiences is helpful, but not required. Students will have an opportunity to earn digital badges in this course.

29 septembre 2013

1er MOOC du développement durable et des alternatives mondiales

http://3.bp.blogspot.com/-aiRrTW4ANKI/UdLJM-XnQcI/AAAAAAAAANU/zf1M2w04q34/s1600/1-effets-durables-50pc.pngNous avons le plaisir de vous annoncer que le projet Effets Durables débutera le 1er octobre 2013.
C'est le premier « MOOC participatif » du développement durable et des alternatives pour le monde.
Prévoyez de participer – chacun de nous est concerné ! Cela se passe sur Internet et c'est gratuit.
Qu'est-ce qu'un MOOC ?
Dans un MOOC (pour « Massive Open Online Course »), les participants peuvent contribuer de façon libre : lire, écrire, échanger, … dans des espaces interactifs sur Internet où chacun peut être à la fois apprenant, intervenant et créateur.
Un MOOC participatif (« connectiviste », voir la vidéo : http://www.youtube.com/) encourage l'échange et la discussion autour de thématiques et de sujets mis en ligne. Ceux-ci sont des points de départ pour votre réflexion, tandis que les activités initiales proposées sont des « déclencheurs ».
Le MOOC « Effets Durables » sera de ce type. Vous échangerez entre vous et avec les animateurs. Vous pourrez lire, commenter, publier et diffuser des ressources. Il s'adresse à des personnes autonomes et motivées souhaitant travailler dans une dynamique collective d'échanges, d'apprentissage et de « co-création ».
Aucune formation préalable n'est nécessaire.
Le temps à consacrer aux activités du projet est au libre choix de chaque participant, de même que les périodes de connexion au MOOC.

29 septembre 2013

My Head-first Dive Into Online Courses

http://www.hastac.org/files/imagecache/homepage_50/pictures/picture-114427-d0dc166f5bd386a886f7ea49b829c05a.pngBy Iman Salehian. The class site is live, the discussion forums are active and the first video lectures have been posted. It's official-- I am participating in my very first online course here at UCLA. While I am an English undergrad, my digital humanities interests (and let's face it--lingering GE requirements) have led me to enroll in Geography 7, Michael Shin's Introduction to GIS. More...

29 septembre 2013

CESA2013: Race in DH - Transformative Asian/American Digital Humanities

http://www.hastac.org/files/imagecache/homepage_50/legacy/pictures/users/picture-3072.jpgBy Anne Cong-Huyen. The following was originally posted at my personal blog.
Below is the talk I gave as part of a roundtable on race in the digital humanities at CESA2013. It really should have included "Being a Woman of Color in the digital humanities" as part of the title, but much of the presentation was a result of observations I made as the conference approached, and not what I actually wrote in the abstract. I do eventually get to the Asian Am projects toward the end. I also have to admit that this isn't really the kind of talk I'd give at a "DH" conference (you'll see why), but there is safety in a space like CESA that we cannot underestimate, and hence the confessions came out when and where they did. (Hopefully, this doesn't get a ton of people all mad at me!) More...

29 septembre 2013

Crédit d'impôt recherche: la gabegie

http://sciences.blogs.liberation.fr/home/images/logo_sciences2.pngPar Sylvestre Huet. Le rapport de la Cour des Comptes sur le crédit d'impôt recherche confirme amplement les critiques de sa réforme par Nicolas Sarkozy et Valérie Pécresse. Il pose surtout de graves questions sur la véracité des élements donnés par le gouvernement aux Députés et Sénateurs qui ont voté cette réforme. Au delà de ce rapport, une enquête parlementaire s'impose. Suite...
29 septembre 2013

Financer les SHS ? Une tribune de Mme Nowotny (ERC)

http://sciences.blogs.liberation.fr/home/images/logo_sciences2.pngPar Sylvestre Huet. Helga Nowotny, Présidente du Conseil européen de la Recherche (ERC), m'a fait parvenir une tribune sur le financement des recherches en sciences humaines et sociales. Je la publie ci-dessous en intégralité. Suite...
29 septembre 2013

L'Europe accorde 660 millions d'euros pour 284 chercheurs

http://sciences.blogs.liberation.fr/home/images/logo_sciences2.pngPar Sylvestre Huet. Le Conseil européen de la recherche (ERC) vient de publier la liste d'une nouvelle série de projets sélectionnés pour un total de 660 millions d'euros, attribués à 284 chercheurs seniors (53 ans de moyenne d'âge). Parmi lesquels 18% sont des recherches en SHS, contre 45% en sciences physiques et ingéniérie et 36% en sciences de la vie. Ces financements sont accordés pour des matériels d'expériences et des salaires de doctorants et post-doctorants, leur nombre étant estimé à 1.200. Suite...
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 20 30 40 50 60 70 80 90 > >>
Newsletter
51 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 796 308
Formation Continue du Supérieur
Archives