Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
3 juillet 2018

Les établissements d'enseignement supérieur et de recherche en région Auvergne-Rhône-Alpes (AuRA)

Screenshot-2018-4-21 Journal de mise en ligne - ESR enseignementsup-recherche gouv frL'Enseignement Supérieur et la Recherche (E.S.R.) publics sont concentrés dans cinq principaux sites en région AuRA : Lyon, Grenoble, Clermont-Ferrand, Saint-Etienne et Chambery-Annecy auxquels il convient de rajouter les sites antennes à Aurillac, Bourg-en-Bresse, Montluçon, Moulins, Roanne, Valence, Vichy. Plus...
30 juin 2018

Post-Soviet Higher Education

By Alex Usher. As loyal readers know, I am a big believer that Soviet Higher Education teaches some real eternal truths about our sector (see here and here in particular).  This week I’ve been reading a book of essays called 25 Years of Transformations of Higher Education Systems in Post-Soviet Countries: Reform and Continuity. More...
30 juin 2018

Harnessing the opportunities in global higher education

Résultat de recherche d'images pour "hepi"For the success of our higher education sector, now is the time for Government to work together with universities and other stakeholders to do more to harness the opportunities presented by global higher education and promote higher education exports. More...

30 juin 2018

Advance HE Student Academic Experience Survey highlights students’ belief that value for money in higher education is improving

Résultat de recherche d'images pour "hepi"In a marked reversal of a five-year downward trend, students in the United Kingdom are reporting statistically significant improvements in perceptions of value for money from their higher education experience. This is the headline finding from the 2018 Student Academic Experience Survey (SAES) published today by Advance HE and the Higher Education Policy Institute (HEPI). More...

26 juin 2018

Have We Lost the 'Public' in Higher Education?

Have We Lost the 'Public' in Higher Education?
I think there is merit to this argument. In the last decade or so, argues the author, colleges and universities have been increasingly seen as vehicles through which students could obtain economic advantage. More...

26 juin 2018

The higher education landscape is changing fast

By Angel Calderon. The landscape of higher education globally continues to shift remarkably. According to the UNESCO Institute for Statistics, in 1970 there were 32.6 million students enrolled in higher education institutions compared to 99.9 million in 2000. This represents an increase of 206% over this period. More...

16 juin 2018

Higher Education in the Postdegree Era

HomeColleges and universities must ensure that every learner is prepared to be entrepreneurial and flexible and explicitly adopt a lifelong learning approach, argues John C. Cavanaugh. More...

2 juin 2018

« ISAE-SUPAERO est le leader mondial des formations supérieures en ingénierie aérospatiale »

http://orientation.blog.lemonde.fr/files/2011/08/Edhec-Olivier-Rollot-208x300.jpgBlog "Il y a une vie après le bac" d'Olivier Rollot. ISAE-SUPAERO fait partie de petit nombre d’écoles d’ingénieurs qui font rêver les élèves de prépas. Inaccessible ? Pas tant que ça pourvu de bien s’y préparer assure son directeur général. Plus...

2 juin 2018

Les 10 grands défis de l’enseignement supérieur de gestion

http://orientation.blog.lemonde.fr/files/2011/08/Edhec-Olivier-Rollot-208x300.jpgBlog "Il y a une vie après le bac" d'Olivier Rollot. Bientôt 200 ans après la création de la première école de commerce française, l’ESCP en 1819, plus de 60 ans après celle des Instituts d’administration des entreprises  et 50 ans après la création de la FNEGE (Fondation nationale pour l’enseignement de la gestion des entreprises) l’enseignement supérieur de gestion fait face aujourd’hui à de nouveaux défis. Plus...

1 juin 2018

The new geo-politics of higher education

The new geo-politics of higher education
Simon Marginson, Centre for Global Higher Education, 2018/04/24
This paper argues the case for the global network of world class universities (WCUs). "The outcomes of higher education are not confined to, or even primarily, the creation of private economic and status benefits for graduates. Institutions of higher education generate many other individual and collective benefits, on both the local/national and the global planes." Fair enough. More...

Newsletter
51 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 797 296
Formation Continue du Supérieur
Archives