Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
3 octobre 2015

Killing a Tenure-Like System

HomeBy Colleen Flaherty. Faculty members at the State College of Florida don’t have tenure, but many longtime professors were satisfied with the due process guarantees included in their rolling contracts. Read more...

21 septembre 2015

Career Services Should Always Be Engaged

http://www.insidehighered.com/sites/default/server_files/styles/large/public/student_affairs_and_technology_blog_header.jpgBy Eric Stoller. Career services departments/offices should always be engaged (and engaging) on social media. Current students, newly admitted students, prospective students, employers, and alumni should connect and communicate via every single career services social media channel as much as possible. Read more...

20 septembre 2015

Have 'young academics' been betrayed?

We need to stand up for early career researchers, says Catherine Fletcher. More...

13 septembre 2015

Year One on the Tenure Track

HomeBy Christopher Garland. I tried to put this piece together a few months ago, when there was still time left in the first year of my tenure-track position. But it has taken the full summer to allow for reflection; even now, I’m focusing on what I wish I’d known when starting the tenure-track path as well as what I’ve learned since I’ve been on it. Read more...

13 septembre 2015

Why Is It So Hard to Find Mentors?

HomeBy Kerry Ann Rockquemore. Dear Kerry Ann,
I’m starting the second year of a tenure-track appointment and there’s one area where I continue to struggle
: mentoring. I still don’t feel like I have any real mentors in my department. I have three people who were assigned to mentor me in my first year, but it was unclear what that meant. Read more...

12 septembre 2015

Harreld tenure offer raises academics' eyebrows

University Business LogoBy Stefanie Botelho. Bruce Harreld, the newly appointed president of the University of Iowa, is eligible for a tenured faculty position in the UI Tippie College of Business, according to contract details released Friday by the Iowa Board of Regents. More...

8 septembre 2015

Navigation as a New Gen Ed

By Matt Reed. What skills do students need, regardless of major or career? What skills do we just expect all educated adults to have. More...

7 septembre 2015

Fired for Being Profane

HomeBy Colleen Flaherty. After 18 years of service, 24 peer-reviewed articles and the creation of a new-teacher education program, Teresa Buchanan was sailing toward promotion to full professor of education at Louisiana State University at Baton Rouge. Did a few swear words and sex jokes really derail her career? That’s what the American Association of University Professors alleges in a report out today. Read more...

5 septembre 2015

Cultures de promotion doctorale et modèles de tenure track dans les universités suisses

Cultures de promotion doctorale et modèles de tenure track dans les universités suisses - Promotionskulturen und Tenure Track-Modelle an Schweizer Universitäten
L’internationalisation croissante de l’enseignement supérieur a notablement transformé les itinéraires de qualification des jeunes chercheurs en Suisse. De nouvelles structures de formation et de carrière sont apparues, et l’on ne distingue pas encore très clairement les effets qu’elles auront à long terme sur la culture de la recherche universitaire.
C’est dans ce contexte que le CSSI souhaite porter le débat sur deux aspects complémentaires de la carrière universitaire: d’une part, les formes que prend le doctorat en Suisse alémanique et en Suisse romande, et, d’autre part, le modèle de la prétitularisation conditionnelle (désormais tenure track) mis en place au cours de ces dernières décennies dans les hautes écoles de Suisse. Dans un cas comme dans l’autre, le CSSI a procédé par mandat délivré à un expert externe, dont il publie les résultats dans le présent document, avec un commentaire introductif.
Pour le CSSI, la diversité des cultures de promotion doctorale que l’on peut observer dans le cas suisse ne compromet pas l’égalité des chances des candidats à un poste de professeur au moment de la nomination. Les différences relatives à la diversité des cultures disciplinaires constituent l’un des points forts de la recherche suisse, car ces particularités expriment au mieux les caractéristiques propres à chaque approche spécifique, et elles aménagent un espace de liberté indispensable au sain déploiement de la recherche scientifique.
On observe aussi des différences dans la façon dont sont conçus les postes en tenure track dans les universités suisses. Les disciplines ne se prêtent pas toutes aussi bien à la création de postes de professeur assistant de ce type. Les établissements et les jeunes chercheurs concernés jugent dans l’ensemble l’expérience positive, même s’ils relèvent quelques problèmes sur lesquels il conviendra de se pencher. La multiplication de ces postes se heurte toutefois à des limites rigides, et ce, pour des raisons d’ordre structurel.
Le CSSI estime qu’un grand nombre de facteurs qui affectent la relève (comme le recrutement interne, l’habilitation obligatoire, la durée de la phase postdoctorale) nécessitent encore une analyse plus précise et un débat approfondi entre les parties concernées.
Download (PDF, 949 KB).

30 août 2015

Federal Agency Asks Career Education Corp. About Its Business Practices

http://chronicle.com/img/photos/biz/Ticker%20revised%20round%2045.gifBy . The Career Education Corporation, which operates a number of career-oriented schools and colleges, disclosed on Monday that it has received a request for information from the Federal Trade Commission as part of that agency’s broad investigation into potentially unfair advertising, marketing, and other business practices by for-profit colleges. In a corporate filing with the U.S. Securities and Exchange Commission, the company said it intended to cooperate with the FTC. More...

Newsletter
51 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 795 532
Formation Continue du Supérieur
Archives