Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
9 septembre 2019

School 2.0-The Conversation Continues

By Stephen Downes - Stephen's Web. Will Richardson[Edit][Delete]: School 2.0-The Conversation Continues, Weblogg-Ed [Edit][Delete]Weblogg-ed [Edit][Delete] October 12, 2006
I clicked on the large PDF diagram on Will Richardson's site expecting to say something good - it looked like the diagram showed education taking place throughout the community, linked by a learning substructure. Once I saw the diagram up close, though, it's all just pictures of schools, with classes and teachers and students sitting in rows, even a principal all alone in his big office on the top floor. And I found myself more in agreement with Tom Hoffman - though I can't quote him and link to this post with a language warning. More...

9 septembre 2019

Oracle, Sakai, and the LMOS--Part 2

By Stephen Downes - Stephen's Web. Michael Feldstein[Edit][Delete]: Oracle, Sakai, and the LMOS--Part 2, E-Literate [Edit][Delete] October 10, 2006
I half-typed a bunch of responses to this item and decided eventually to simply post it here. Let me just say I think it's a bad idea. Yes, a university-sponsored database containing a student's online content seems to have its allure. But how long before that service to students becomes control over students. How long, for example, before use of the university data store becomes mandatory? How long before the university begins applying copyright violation searches and content screening to the database? No, it's just a bad idea. More...

9 septembre 2019

What's The Number for Tech Support?

By Stephen Downes - Stephen's Web. Stephen Downes[Edit][Delete]: What's The Number for Tech Support?, Half an Hour [Edit][Delete] October 7, 2006

Outline of how neuroscience informs learning, how this matches up with social network analysis, and how this in turn informs the approach we take in researching learning. [Tags: , ] [Comment]. More...

8 septembre 2019

L’apprenant augmenté fait-il peur ?

Focus RH - Gestion de carrière et évolution professionnellePar Stéphane Diebold. Apprendre, prendre avec soi... Verbe d’action qui met l’individu au centre. La formation des apprenants repose sur l’idée ancienne qu’apprendre toujours plus assure un progrès social. Une nouvelle pratique voit le jour pour apprendre encore plus et dans des proportions qui dépassent l’entendement : l’apprenant augmenté. Plus...

6 septembre 2019

What the Common App Does

HomeBy Scott Jaschik. Study finds that applications go up, yield goes down … and (maybe) SAT scores go up a bit for colleges in the program. More...

5 septembre 2019

moka5 LivePCs

By Stephen Downes - Stephen's Web. Various authors[Edit][Delete]: moka5 LivePCs, October 3, 2006
today began (at about 3:00 a.m. - I hate jet lag) with me messing around with moka5 LivePCs - "Once you have your LivePC on a USB stick or iPod you can plug into any x86 computer, do your thing, unplug and leave nothing behind." It is ending now with me about to reboot after uninstalling the software. Was it a dud? Not at all. But I'm just trying to cram too much onto this one tiny laptop. More...

3 septembre 2019

Co-Exist With Robots: How to Compete With Technology in the Age of Automation

Techno-News BlogAs technology, including robots, artificial intelligence, machine learning, and other forces change the nature of work, employees will need new skills to adapt to shifting roles. Research firm Gartner predicts that employees who regularly update their skill sets and invest in new training will be more valued than those with experience or tenure. More...

3 septembre 2019

Engaging Faculty with New Tech

Techno-News BlogMarist’s Digital Education group, is a centralized team that works with faculty across the college to support technology-enabled teaching and learning. More...

2 septembre 2019

Numérique. Il révolutionne l'hôpital

Pour les infirmières et aides-soignants, il sera avant tout une aide pour lever le patient avec un exosquelette alors que les radiologues pourraient disparaître, remplacés par les robots et leur capacité d'analyse des images. Pour les autres médecins, l'étude souligne qu'ils "pourraient voir leur métier fortement impacté, tant au niveau des tâches administratives qu'au niveau du suivi du patient, de l'intervention médicale et chirurgicale mais aussi de la prévention". 14 leviers d'action sont identifiés dans l'étude.
Source : http://www.gref-bretagne.com/Actualites/Revue-de-presse/Numerique.-Il-revolutionne-l-hopital

31 août 2019

Comment faire ...? Comment remplir ...? Quelques mots sur « Lifehacks » et les tutoriels

Résultat de recherche d'images pour De nos jours, il est difficile de parler d'apprentissage sans se référer aux technologies modernes et à Internet. Nous sommes immergés dans la technologie, qui a ses bons et ses mauvais côtés. En un mot, on peut dire que les principaux points positifs sont certainement la rapidité avec laquelle nous pouvons obtenir ou vérifier des informations, ainsi que l'accès à des connaissances qui étaient auparavant réservées à quelques initiés (par exemple des conférences à l'Université Stanford ou à l'Université Yale). Plus...
Newsletter
50 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 794 155
Formation Continue du Supérieur
Archives