Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
5 mars 2019

Why do we still have basic textbooks in higher ed?

eCampus NewsTextbooks, particularly basic textbooks, are not very efficient containers of information in the Digital Age and represent pernicious cost-drivers for our students. More...

3 mars 2019

Siswa tidak mampu di Jakarta belajar coding: menjawab kesenjangan akses belajar komputer

The ConversationPresiden Joko Widodo baru-baru ini mendorong siswa Indonesia belajar pemrograman komputer (coding), artificial intelligence, dan internet of things. Namun, dorongan ini belum terealisasi dalam materi pelajaran pendidikan formal di sekolah. More...
3 mars 2019

Transforming the Student Journey with Digital (Again)

By Eric StollerRecently, I was made aware of the Student Journey Transformation Programme (SJTP) at Manchester Metropolitan University (MMU). Beginning in 2016, MMU has embarked on a large-scale digital transformation project that focuses on enhancing “every aspect of its business administrative processes” which will “provide more efficient, responsive support for a students' journey from initial enquiry to becoming a member of the alumni community.” More...

1 mars 2019

Global Digital Divide Narrowing

By Stephen Downes - Stephen's Web. Global Digital Divide Narrowing
The global digital divide is rapidly closing, asserts the World Bank, which then uses this information to criticize a United Nations program to increase usage and access to technology in poorer nations. More...

25 février 2019

No snow days here: Central students go digital to keep learning

Techno-News Blog Extreme cold and wind chills of minus 50 degrees cancelled school in many areas of Wisconsin Wednesday, but that didn’t stop one high school in Kenosha County from holding classes. More...

22 février 2019

Dématérialisation. La Cnil sécurise l’accompagnement numérique des usagers

La Commission nationale de l'informatique et des libertés (Cnil) a mis en ligne fin janvier 2019 un "kit" à destination des travailleurs sociaux réalisant des formalités pour le compte des usagers.
Source : http://www.gref-bretagne.com/Actualites/Breves/Dematerialisation.-La-Cnil-securise-l-accompagnement-numerique-des-usagers

22 février 2019

Bâtiment. Le numérique, un allié incontournable

Les 4 CFA bretons du bâtiment ont donc développé des synergies avec des start-up locales. Avec la société Farsight, ils ont créé "5 modules de formation en réalité virtuelle avec l'objectif de faire du positionnement de collaborateur en les immergeant dans un environnement plus vrai que nature". Ils proposent également de la formation en ligne pour les apprentis, les artisans et les entreprises du secteur.
Source : http://www.gref-bretagne.com/Actualites/Revue-de-presse/Batiment.-Le-numerique-un-allie-incontournable

22 février 2019

Numérique. Quels impacts sur les métiers bancaires ?

D'ici à 2025, 20 % des salariés du secteur bancaire verront leur métier disparaître et plus de 50 % le verront évoluer profondément. Ces chiffres, issus d'une étude réalisée par le cabinet conseil HTS Consulting et l'Observatoire des métiers de la banque prouvent que les transformations du secteur vont encore s'accélérer.
Source : http://www.gref-bretagne.com/Actualites/Revue-de-presse/Numerique.-Quels-impacts-sur-les-metiers-bancaires

21 février 2019

Why Canada needs five new digital learning universities

Stephen Downes PhotoBy Stephen Downes - Stephen's Web. Why Canada needs five new digital learning universities
Tony Bates, Online learning and distance education resources, 2018/11/15
The main reason, writes Tony Bates, is that "no higher education system, including Canada’s, is moving fast enough to cope adequately with the challenges of a digital society. Universities and colleges in Canada are changing, but not fast enough." So we should "establish five new regional universities-colleges that are designed from scratch as possible prototypes for the higher education institution of the future, but also designed to maximise the impact they have on existing institutions." But he intends them to be blended institutions with physical campuses; for example, Ontario's would be in Waterloo and Toronto. More...

19 février 2019

L’éco-conception : un puissant levier pour maîtriser l’impact environnemental des produits numériques

France StratégieCinquième séance du cycle "L'impact environnemental du numérique". Les précédents séminaires organisés par France Stratégie dans le cadre de son cycle sur l’impact environnemental du numérique ont permis de dresser un premier bilan de la consommation croissante du numérique, tant en termes de matières premières, que d’énergie en phase de production et d’usage des équipements. Plus...

Newsletter
50 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 792 929
Formation Continue du Supérieur
Archives