Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
8 décembre 2019

Czech, Polish and Turkish Universities Challenge Russian Dominance in QS Regional Rankings

QS have released their Emerging Europe and Central Asia university rankings which now ranks 350 institutions. The rankings are dominated by Russia with Lomonosov Moscow State University, Saint Petersburg State University and Novosibersk State University taking the top three spots. However, institutions in the Czech Republic, Poland and Turkey also performed well. More...

7 décembre 2019

It’s PISA day

Hear the buzz? Results from PISA 2018 are out today.
We’ve made it easy for you to get as much information about the findings as you want. For a quick read, we’ve compiled the executive summaries of the three volumes of results released today. If you’d like to know Andreas Schleicher’s thoughts on the results and what they mean for education policy, see his PISA 2018: Insights and Interpretations. If you want to dig even deeper, the three volumes of the PISA 2018 Results give you ample data to mine. More...

5 décembre 2019

Le Financial Times publie son classement des meilleurs Executive MBA

Focus RH - Gestion de carrière et évolution professionnelleLe Financial Times a publié son classement des meilleurs Executive MBA mondiaux. Un classement toujours dominé par les établissements chinois, même si les grandes écoles françaises tirent, elles aussi, leur épingle du jeu. Plus...

5 décembre 2019

Palmarès des écoles de commerce : l’Etudiant ouvre la saison avec les postbac

HeadwayBlog Headway - Olivier Rollot. En gagnant cinq places pour atteindre la deuxième l’EMLV est le grand vainqueur du Palmarès 2019 des écoles postbac que publie l’Etudiant cette semaine (l’EMLV a obtenu l’habilitation Epas cette année). Plus...

5 décembre 2019

Palmarès des MBA : HEC roi de l’Executive World

HeadwayBlog Headway - Olivier Rollot. Première, HEC atteint pour la première fois la première place du Classement des Executive MBA du Financial Times. Classé pour la première fois l’année dernière – à la 6ème place – il n’aura ainsi fallu que deux ans au « HEC Paris International EMBA » pour ravir la première place du podium au leader depuis 2016 « Kellogg-HKUST Executive MBA ». Et HEC occupe également la troisième place du podium avec son Trium. Plus...

1 décembre 2019

Le classement 2020 des écoles de commerce du Figaro

Les années se suivent et ne se ressemblent pas. Le classement 2020 des écoles de commerce du Figaro comporte quelques changements significatifs par rapport à l’an dernier, qui confirment, pour la plupart, des tendances fortes de ces dernières années. Plus...

30 novembre 2019

These are the top colleges and universities in the U.S.

eCampus NewsWhat makes a great college or university? Some say an Ivy League reputation, while others focus more on affordability or graduation rates. Now, a new report from WalletHub ranks the top colleges and universities in the U.S. based on 33 key measures. More...

27 novembre 2019

How to get into university: What is important when applying to a top ranking university?

Are you thinking about going to university after you graduate high school? But maybe you have some questions on how to get into top ranking universities like MIT, Stanford, Oxford, Yale or Northwestern? Although admission into these universities can be very selective, it isn’t unattainable. More...
18 novembre 2019

La France et le classement PISA

Accueil - Vie PubliquePubliés fin 2016, les résultats de l’édition 2015 de l’enquête PISA placent la France au 27e rang des 72 pays participants aux enquêtes de l’OCDE (elle était 22e en 2009, 25e en 2012), au 21e rang si l’on ne considère que les 35 pays membres de l’OCDE. Les résultats de l'enquête 2018 doivent être publiés en décembre 2019. Plus...

15 novembre 2019

Top-Ten Teaching and Learning Issues, 2007

By Stephen Downes - Stephen's Web. Top-Ten Teaching and Learning Issues, 2007
The top technology-related teaching and learning issues as identified by the EDUCAUSE Advisory Committee for Teaching and Learning. The very top issue, "establishing and supporting a culture of evidence," is more political than technological. What's even more interesting, several of the remaining nine issues are all variations of the first. Issues like "demonstrating improvement of learning" and "translating learning research into practice," for example. That technology should demonstrate its effectiveness is a given, I think. But I think it has done that - kids today are prohibited from doing things that could not even be imagined by their parents. If that's not progress, I don't know what it. And this is key. Demonstrating progress is not a matter of filling it in the checkbox assessments administered by unknowing officials. More...

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 200 > >>
Newsletter
50 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 794 191
Formation Continue du Supérieur
Archives