By Madeline St. Amour. The Archways to Opportunity education program is open to employees who work at least 15 hours per week for 90 days, according to a news release. Once employees cross that threshold, they can get up to $2,500 for tuition assistance each year -- or $3,000 per year if they are a manager -- for the 18 Ivy Tech Community College campuses across the state. More...
McDonald's Partners With Ivy Tech
RUE 2019 : partager ce qui fera l’actualité de demain
Rassemblant depuis 2008 quelque 5000 visiteurs, précurseur dans la mise en relation des établissements et du monde socio-économique et associant fortement l’ensemble des réseaux professionnels et les territoires, les RUE ont ouvert, en 2018, un nouveau cycle, avec des rendez-vous réguliers tout au long de l’année, et des formats variés pour approfondir les thématiques d’actualité, favoriser l’essaimage des pratiques, leur repérage et leur valorisation. Plus...
Emerging - Entreprises
Nous conseillons les entreprises sur l’ensemble de la relation avec les jeunes diplômés.
Identifier, attirer et fidéliser les jeunes talents : notre approche pour relever le défi du recrutement des jeunes diplômés.
Du conseil pour choisir et /ou diversifier les sources de recrutements
La diversité des équipes est source d’innovation. En savoir plus
Des actions pour aller au plus près des étudiants :
Les actions de proximité renforcent l’attractivité de votre entreprise auprès des jeunes diplômés et permettent d’optimiser les liens entre marque employeur et recrutement. En savoir plus
Accompagner l’intégration de tous les jeunes, diplômés ou non diplômés, jusqu’à la 1ere évolution de carrière
Première étape déterminante de la relation employeur/employé. En savoir plus. Plus...
Boosting Retention at FedEx
By Madeline St. Amour. To slow turnover at its hubs, FedEx Express partnered with the University of Memphis to front the cost of a bachelor's degree. Some question whether this partnership results in real education for employees. More...
IBM Looks Beyond the College Degree
By Paul Fain. The tech company is looking for different ways to fill “new-collar” jobs in its 360,000-employee workforce by adding digital badges and apprenticeships and deepening partnerships with community colleges. More...
Presenting Your Research to an Industry Audience
Francine Mahak discusses the different context and expectations of such an audience and offers practical tips for graduate students. More...
What Amazon’s decision to retrain a third of its employees means for the future of work
Amazon’s announcement that it will invest US$700 million to retrain 100,000 employees – a third of its U.S. workforce – in new technologies is the latest reminder that the much-heralded future of work is well underway. More...
Labor Market Returns From Nondegree Credentials
By Paul Fain. A new analysis looks at the labor market outcomes for adult students who earn nondegree credentials, including certificates (both credit-bearing and noncredit), professional licenses, and industry certifications. More...
The Mismatch Between College Training and Worker Demand
Community college programs don’t adapt all that well to changes in the labor market, Michel Grosz argues. More...