29 mars 2015

Transnational education in China

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By . While outbound student mobility from China has begun to slow, transnational education (TNE) activity shows no signs of slowing down. Today, there are more than 800 approved Sino-foreign joint programmes operating at the undergraduate level and nearly 200 more at the postgraduate level, according to the Ministry of Education. More...

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28 mars 2015

Transnational education and the future of student mobility

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By . The difference is traditionally attributed to students’ socio-economic background, family and work commitments, age profile among others. HEFCE’s latest report, ‘Directions of travel’, shows that these student groups are increasingly converging. More...

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01 février 2015

One in two IT staff excluded from transnational education

Almost half of IT staff in British higher education are not involved in the delivery of transnational education programmes overseas by their own institutions, despite technology being integral to universities delivering teaching and qualifications to students in other countries, says a new report. Read more...

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26 janvier 2015

Workshop on Transnational Knowledge Relations and Researcher Mobility in the Gulf region

By Hedda. Interested in researcher mobility, transnational knowledge cooperation and the Gulf region, or know someone who is? GRCC (Gulf Research Center Cambridge)  is holding a funded workshop on “Transnational Knowledge Relations and Researcher Mobility for Building Knowledge-Based Societies and Economies in the Gulf”. See more...

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14 décembre 2014

4e conférence ministérielle de l’Enseignement supérieur et de la Recherche de la Grande Région

Rassemblés le 25 novembre en Allemagne, les acteurs universitaires et scientifiques de la Grande Région ont renouvelé leurs engagements en faveur de la coopération transfrontalière et décerné le prix interrégional de la recherche à deux projets de coopération scientifique.
Elle a réuni les responsables institutionnels, universitaires et scientifiques luxembourgeois, lorrains, wallons, sarrois et rhénan-palatins. La 4e conférence ministérielle de l'Enseignement supérieur et de la Recherche de la Grande Région était organisée ce 25 novembre à Trèves dans le cadre de la Présidence rhénan-palatine du 14e Sommet de la Grande Région. Le rendez-vous a été l'occasion d'attribuer les prix interrégionaux de la Recherche et de valider une Déclaration commune destinée à soutenir la coopération universitaire et scientifique en Grande Région.
Dans la matinée, les représentants politiques des partenaires institutionnels grand-régionaux ont également validé la Déclaration d'intention politique de coopération transfrontalière dans les domaines académiques et scientifiques. Cette déclaration vise notamment à favoriser le développement de la codiplômation dans la Grande Région et à coordonner les soutiens financiers à la recherche. Depuis 2004, la Région Lorraine a investi 250 millions d'euros dans les projets d'enseignement supérieur et de recherche. Elle compte à ce jour près de 75 000 étudiants et 4 000 chercheurs qui évoluent au sein d'une centaine de laboratoires.
Lire aussi
En vidéo : 3e conférence ministérielle de l'Enseignement Supérieur et de la Recherche de la Grande Région. Voir l'article...

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06 décembre 2014

Third of international students ‘come via transnational route’

By . More than a third of all international undergraduates studying in England are recruited from transnational courses, a new report reveals. More...

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HEFCE report highlights the growing transnational nature of English higher education

HEFCE logoOver a third of all international entrants to first degree studies are recruited from transnational courses delivered overseas by UK higher education (HE) providers, or partners working on their behalf. China and Malaysia account for the majority of such students. More than half of all first degree students from these two countries start their first degree directly from UK higher education delivered overseas [Note 2].
Transnational students have mitigated the decline experienced by some institutions in the direct entry of international students to first degree programmes in 2012-13 [Note 3]. Without these students, it is likely that the decline would have been greater.
Higher education institutions with mid-range and lower entry requirements are most reliant on transnational students, who make up more than half of the international entrants to first degree programmes at these institutions[Note 4].
Courses with a duration of one year or less were the main driver of growth in the numbers of international students arriving through transnational pathways from 2009 to 12. This shift towards shorter courses requires harder work from higher education institutions to maintain recruitment levels.
A high proportion of transnational students on first degree programmes go on to postgraduate study in England. China emerges as a key driving force behind this trend.
More than half of the Chinese transnational students continue their studies at postgraduate level. About 45 per cent of the growth in international students from China starting taught masters courses in 2012-13 (1,100 students) can be attributed to transnational entrants. It appears that potential postgraduate progression is a key motivation for students from China undertaking first degrees. More...

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Directions of travel: Transnational pathways into English HE

HEFCE logoThis paper studies key transnational pathways that international students use when they embark on first degree study in England. It aims to understand better the contribution of transnational education, as delivered by British higher education providers, to international student enrolments in English higher education. This study also tracks the progression to postgraduate programmes of students who had used the transnational pathway to first degree programmes. More...

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01 décembre 2014

Grande Région : Signature de l’accord-cadre sur la formation professionnelle transfrontalière

http://www.lorpm.eu/images/fond.pngL’accord-cadre vise à favoriser la mobilité des jeunes entre la Rhénanie-Palatinat, la Sarre, la Lorraine, le Luxembourg, la Wallonie et la Communauté germanophone de Belgique. Il a été signé, le 5 novembre dernier à Trèves, par les représentants politiques en charge du travail et de la formation professionnelle des régions partenaires, les directeurs des services publics de l’emploi ainsi que par les représentants des instances interrégionales des parlements, chambres, syndicats régionaux et des communes de la Grande Région. Les partenaires y définissent pour la première fois les objectifs communs de la politique de formation professionnelle transfrontalière. Ils conviennent notamment de promouvoir la formation initiale ainsi que la formation professionnelle continue transfrontalières.
L’accord vise tout particulièrement à intensifier au sein de la Grande Région :
- l’intégration du marché du travail,
- la mobilité professionnelle, principalement des jeunes,
- la lutte contre le chômage des jeunes, notamment dans le cadre de la Garantie pour la jeunesse,
- la qualification des travailleurs,
- l’information sur la formation professionnelle transfrontalière,
- la suppression des obstacles réglementaires.
Le site de la Grande Région recense l’information existante sur l’emploi en Grande Région et en facilite l’accès.
En savoir plus
Sources : Direccte Lorraine / Men.lu. Voir l'article...

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Transnational recruitment vital for many universities

By Nic Mitchell. A number of English universities are increasingly reliant on recruiting international students through transnational education programmes, according to a new report from the Higher Education Funding Council for England, or HEFCE. Read more...

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