Les aiguilles s’affolent dans la grande gare de triage virtuelle qu’est le site Admission-postbac, "APB" pour les habitués.
Il présente, pour la première fois, le pourcentage de réussite en première année de licence des étudiants selon leur bac d’origine. Les disparités sont grandes derrière la statistique globale selon laquelle 39 % seulement des nouveaux entrants à l’université passent le cap de la première année. Voir l'article...
Vous avez dit « réussite éducative » ? Le contre-exemple du Canada.
Reading the tea leaves: ESSA and the use of test scores in teacher evaluation
By . Since the Every Student Succeeds Act (ESSA) was penned into law in December, 2015, there has been a surge in legislative activity related to the use of student test scores in teacher evaluations. More...
Rise in UK university dropout rate ‘disappointing’
By Chris Havergal. Six per cent of young first degree entrants fail to advance to second year, Hesa data show. More...
Overcoming the Obstacles: Student-Centricity Critical to Traditionally Underserved Student Success
By Jose Luis Santos - EvoLLLution. Insufficient Pell Grant funding, time-consuming and expensive remedial programming and the institution-centric mindset of college and university leaders create a number of obstacles to postsecondary success for traditionally underserved students. More...
Supporting Returning Students on the Pathway to Success
By Beth Brunk-Chavez - EvoLLLution. Colleges and universities need to ensure that the pathway to success for returning students, especially those who are enrolled fully online, is as clear and obstacle-free as possible. More...
The Impact of Greater Institutional Collaboration on Student Success
By Colette Atkins - EvoLLLution. Though two-year and four-year institutions have a tendency to work in silos, students and the institutions themselves would benefit greatly from a more collaborative working relationship. More...
The Secret to Student Success: Effective Practices to Boost Student Retention and Graduation Rates
University of Phoenix launches Center for Learning Analytics Research
Recognizing the importance of how academic technologies and data inform student success, University of Phoenix School of Advanced Studies announced the opening of the Center for Learning Analytics Research. More...
Parcours et réussite aux diplômes universitaires : les indicateurs de passage de L1 et L2 selon la série du baccalauréat et...
Cette note de synthèse est publiée chaque année depuis quatre ans, accompagnée de la diffusion d’une série d’indicateurs complémentaires déclinés, pour nombre d’entre eux, par université.
Une mise à jour de l’un de ces indicateurs complémentaires est intervenue le 18 mars 2016.
Les premier fichiers diffusés comportaient, entre autres, un ensemble de données relatives aux taux de passage entre la première et la deuxième année d’études de licence, déclinées par université, par série de baccalauréat, par ancienneté d’obtention du baccalauréat ou par domaine disciplinaire. Ce sont ces données qui ont été enrichies en croisant série de baccalauréat et domaine disciplinaire. Voir l'article...