«Soyez net sur le Net !» permet de visualiser au cours d’un test pédagogique toutes les informations personnelles disponibles en ligne. Plus...
How important is university reputation? And what does it even tell us?
Everyone wants to go to a good university, but it’s impossible to agree on a single definition of ‘good’ for everyone. In fact, any two people will have different preferences and priorities.
However, the idea of ‘good’ does seem to get attached to certain globally famous universities – the Ivy League in the US, Oxford and Cambridge in the UK, the Sorbonne, etc. Given that ‘good’ is such a difficult idea, maybe we should use the word ‘reputation’ instead. More...
Développer une bonne réputation en ligne, un travail de fond !
« Il faut 20 ans pour construire une réputation et cinq minutes pour la détruire. Si vous gardez ça à l’esprit, vous vous comportez différemment. »
On a tous des moments privilégiés à partager avec ses proches mais la question se pose de l’impact de ce qui peut être publié en ligne. Plus...
BD « Sciences en bulles » : Mot de passe « réputation »
Le harcèlement à l’école n’est pas nouveau : les premières recherches sur le sujet, menées en Suède, remontent aux années 1970. En France pourtant, les politiques publiques ne s’intéressent à ce problème que depuis 2010 et la loi contre le harcèlement scolaire ne date que de 2014. Plus...
Quatre écoles françaises parmi les plus réputées au monde
La Sorbonne, Polytechnique, Pierre-et-Marie-Curie, et Paris-Sud sont les quatre représentants français d’un classement international basé uniquement sur la réputation des institutions. Plus...
Un site Internet pour mesurer sa e-réputation
EReputation : les détails qui font tâche
Cette photo de vous ‘‘légèrement’’ éméché au week-end de désinté’, vous la trouvez sympa? Un dernier souvenir de vos années étudiantes? Sauf que pour un employeur, elle ne veut pas du tout dire la même chose. Plus...
How MIT was complicit in allowing Jeffrey Epstein to launder his reputation
The financier’s links to the institution are symptoms of a deep malaise in big tech. More...
Scholarly Reputations: Who's Got Buzz?
By Stephen Downes - Stephen's Web. Paul Kobulnicky[Edit][Delete]: Scholarly Reputations: Who's Got Buzz?, EDUCAUSE Review [Edit][Delete]EDUCAUSE REVIEW [Edit][Delete] November 30, 2006
I think the author both understates the value of public perception (and confuses it with marketing) and overstates the value of the peer reviewed publication. But the straw man question - "choose (1) to have their work published in the premier journal in their field or (2) to have that work regularly come up on the first screen in an appropriate Google search" - is intriguing, and while I don't think even open access will resurrect what passes for quality in academic journals, and while I don't agree that "cpublic opinion is hardly swayed by the relative degrees of prestige accorded to various publishers" I agree. More...
Reputation Systems: Some Comments for Designers

5 fundamental truths about reputation and branding

Reputation and branding are the pillars of attracting the right students, competing for resources and strengthening your institution. But what is the difference between reputation and branding, and what do you need to do to create and sustain a good reputation and a strong brand? Start with these five fundamental truths, and dive deeper at the workshop at EAIE 2019 in Helsinki. More...