Colleges and universities are not asked to report on measures that should be evident long before a student (or institution) faces the worst-case scenario, writes Barbara Damron. More...
Report: College leaders not confident they can beat new competition
When it comes to strategic planning, just one in six colleges is looking a decade or more ahead, according to a new report from the American Council on Education (ACE), Huron and the Georgia Institute of Technology based on a survey of 495 leaders at four-year institutions. More...
Pew Report: State and federal spending on higher ed has nearly converged
During the past two decades, federal support for higher education rose while state support dropped, explains a report released Tuesday from The Pew Charitable Trusts. More...
État de l'Internet en France : l'Arcep publie son deuxième rapport
Becta Research Report
By Stephen Downes - Stephen's Web. Becta Research Report
Helen Barrett links to and discusses the Becta report, Impact study of e-portfolios on learning, and in particular, displays an interesting graphic of "the three distinct components of an e-portfolio system: the digital archive (repository of evidence), tools to support different processes, and different presentation portfolios developed for different purposes and audiences". More...
CEGSA Day 1 Report
By Stephen Downes - Stephen's Web. CEGSA Day 1 Report
I am working late tonight - very late - as I will be speaking by videoconference to the CEGSA conference currently being hosted in Adelaide, Australia. Mike Seyfang offers this report from Day 1, including a summary of Gerry White's keynote. "Gerry finished his talk with a little 'report card' for our education system. If my kids brought home a report card like that I would kick myself up the arse for being a lousy parent." Um. More...
Methodological guide for implementation and evaluation of open e-textbook programs
By Stephen Downes - Stephen's Web. Methodological guide for implementation and evaluation of open e-textbook programs
Alek Tarkowski, Michal Sitek, Jan Strycharz, Riina Vuorikari, Jonatan Castaño Muñoz, Joint Research Centre, European Commission, 2019/03/28
This report (32 page PDF) discusses on an assessment of the impact of open e-books, "exploring the costs and savings associated with such initiatives, and on the other hand, estimating their impact on learning outcomes (e.g. exemplified as academic achievements)." The report is structured around a case study of an e-textbook initiative in Poland. More...
L'Institut de France et les cinq académies
Le rapport de la Cour des comptes (rendu public le 30 avril 2015) est consacré à la gestion de l’Institut de France - constitué de cinq académies : l’Académie française, l’Académie des sciences, l’Académie des beaux-arts, l’Académie des inscriptions et belles-lettres et l’Académie des sciences morales et politiques. La loi de programme pour la recherche du 18 avril 2006 dispose que ces institutions s’administrent librement. Elles bénéficient de l’autonomie financière sous le seul contrôle de la Cour des comptes. Les académies sont à la tête d’un patrimoine financier et immobilier de plus de 1,5 Md€. S’y ajoute un patrimoine culturel d’intérêt national, au premier rang duquel figurent le palais du quai de Conti, mais aussi la maison de Claude Monet à Giverny, les musées Jacquemart-André et Marmottan Monet à Paris ou encore le musée Condé à Chantilly. Or, l’administration de ce patrimoine accuse de graves faiblesses et la gestion interne des six institutions souffre de nombreuses carences. Plus...
Les jeunes et l'avenir du travail
Mutations technologiques, nouvelles formes d’organisation du travail, bien-être au travail, santé et sécurité… comment appréhender ces transformations afin de répondre aux attentes des jeunes qui intègrent le monde du travail ? Sur la base des contributions recueillies lors de la consultation citoyenne organisée pour répondre à cette saisine du Premier ministre, le CESE a développé trois axes de préconisations. Plus...
Le pilotage du plan national de formation
Le rapport établi par la mission d’inspection générale sur le pilotage du plan national de formation (PNF) s’inscrit dans le prolongement des missions sur la formation continue des enseignants. Le constat dressé est que le PNF, malgré l’importance de son offre en direction des cadres pédagogiques et administratifs, ainsi qu’en direction des enseignants par la formation de formateurs, ne répond pas à la diversité des attentes. Plus...