Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
7 avril 2017

Brèves Andes Caraïbes Panama n°10 - 2017

Plusieurs flash dont Cuba : Niveau record d’investissement dans les infrastructures hydrauliques. Voir l'article...

7 avril 2017

Brèves Andes Caraïbes Panama n°11 - 2017

Plusieurs flash dont Barbade : Dégradation de la note souveraine à Caa3. Trinidad &Tobago : la Banque Caribéenne de Développement BDC accorde un soutien financier de 436,7M USD. Voir l'article...

25 mars 2017

HEP 30/1 vient de paraître

Le premier numéro de 2017 vient de paraître; ce numéro spécial présente sept articles examinant l'engagement des étudiants et leur participation et contribution à l'enseignement et la recherche.
S'ajoute à cette édition un papier qui analyse la gestion de la réputation et l'image de marque de l'université dans quatre pays nordiques. Voir l'article...

25 mars 2017

HEP 30/1 - Just released

The first issue of 2017 is a special editition entitled Critical and Alternative Perspectives on Student Engagement. The seven papers attempt to question the types of measurable data that are being used to evidence student engagement and coming to define university policies in systems around the world. More...
25 mars 2017

IAU Lynx - March 2017

AU Lynx was launched in February 2017. IAU Lynx is the new and updated version of our renowned electronic newsletter, better known as the IAU E-bulletin. IAU Lynx will continue to offer a wide range of information on higher education developments around the world and keep you updated on the work of the International Association of Universities as we pursue the new Strategic Plan. Read the March 2017 edition IAU Lynx. More...
25 mars 2017

Now available in French: Harnessing the Potential of ICTs for Literacy

To mark Mobile Learning Week 2017, the UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL) is publishing a French version of the second edition of its publication, Harnessing the Potential of ICTs: Literacy and Numeracy Programmes Using Radio, TV, Mobile Phones, Tablets and Computers. The compilation includes 26 case studies of literacy programmes that have adopted ICTs in order to provide literacy and numeracy opportunities to youth and adult learners. More...

25 mars 2017

Advocate vol. 24 no. 1 out now

By Jeannie Rea. The university enterprise bargaining round is opening up around the country, but not surprisingly we are looking to the west; this latest edition of Advocate has all the bargaining news, including the Murdoch story so far. More...

21 mars 2017

Skillsnet e-bulletin: March 2017

HomeThe highlight of the March 2017 issue of the Skillsnet e-bulletin refers to recent blog article of Cedefop's Expert Vladimir Kvetan on the Skills Panorama titled "What are the skills that employers want? Using big data technology to open the black box". More...

21 mars 2017

Vient de paraître…

http://blogtfs.afpa1.host.privilis.com/wp-content/themes/default/images/bandeau_logo.gif

Par Paul Santelmann, Responsable de la veille « emploi & qualifications » à l’AFPA. Le Hors-série Education permanente/AFPA « Analyses du travail et intentions formatives » est paru. Il comporte 18 contributions qui abordent les différentes façons dont le travail et la formation peuvent s'articuler. Car le système de formation professionnelle ne se renouvellera qu'à l'aune des transformations du travail. D'abord, l'analyse du travail devient un vecteur fort des choix organisationnels et technologiques des entreprises. Voir l'article...

18 mars 2017

The peer-review system for academic papers is badly in need of repair

The ConversationBy and . Peer review, or scientific refereeing, is the basis of the academic process. It’s a rigorous evaluation that aims to ensure only work which advances knowledge is published in a scientific journal. Scientists must be able to trust this system: if they see that something is peer reviewed, it should be a hallmark of quality. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 582
Formation Continue du Supérieur
Archives