‘The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn.’ With this quote by American writer Alvin Toffler, Dr Juris Binde, President of Latvijas Mobilais Telefons, ended his speech at the meeting of Directors General for vocational education and training (DGVT), hosted by the Latvian EU Presidency in Riga (20-21 April). More...
In 10 years you won't recognise the university
By David Gallagher. Disruption is coming to universities much faster than academics think.
Academics beware! A relentless and gathering force is laying siege to our comfortable ivory towers.
You say you are well aware of the threat posed to academic funding by the declining economic cycle. That may be, but I think the winds rattling our tower windows are being driven by a far stronger and more enduring force.
Soon we shall further open the door, and feel the icy blast of digital disruption. Not in our field, I hear you say. However, remember similar sentiments at Kodak, which also felt itself invulnerable to the advances in photographic technology brought about by digitisation and the internet. More...
Future of universities and the need for social innovation
In preparation for the IAU Global Meeting of Associations 6, this issue - IAU Horizons, 21, 1 - offers reports on IAU priority areas, new projects and initiatives, especially LGEU, and upcoming events and conferences.
By Dzulkifli Abdul Razak. Future of universities and the need for social innovation
University essentially can be viewed as no more than a platform or a vehicle to organise and deliver “education” as a public good, just like a hospital delivers health care services. Taken this way, there are social institutions creatively designed for the advancement of the community as the overarching worldview. In other words, they are social innovations intended to cope with the changing environment as well as the challenges it poses. For this reason, they are deeply committed to the well-being of members of the community and base the values and norms that they acculturated to enable quality of life to emerge from them in meeting the need of the generations to come. In that sense, they are “whole”, “universal” and “forward-looking” in conjecturing up the idea of learning with the framework of education. The aspiration is to minimally meet the Delors’ four pillars of learning, namely: learning to know, learning to do, learning to be and learning to live together. Download IAU Horizons, 21, 1.
DGVT meeting in Riga discusses key targets for 2020
Cyprus - employment forecast 2014-24
Monitoring employment trends over time and providing long-term employment forecasts for economic sectors and occupations are established activities of the Human Resource Development Authority of Cyprus (HRDA).
The HRDA recently published a research study projecting employment needs in Cyprus for 2014-24. More...
Combien d’étudiants en 2023 ?
Le MENESR publie une note d’information présentant les projections des effectifs dans l'enseignement pour 2023. Si les tendances en termes d'orientation, de poursuite d'études et de démographie se prolongeaient, les effectifs étudiants augmenteraient de 9% entre 2013 et 2023.
En savoir + :: Projections des effectifs dans l'enseignement supérieur pour les rentrées de 2014 à 2023
220 000 étudiants de plus en 2023
Blog "Il y a une vie après le bac" d'Olivier Rollot. Dans une note intitulée Projections des effectifs dans l’enseignement supérieur pour les rentrées de 2014 à 2023, la Direction de l'évaluation, de la prospective et de la performance du ministère de l'Education nationale, de l'Enseignement supérieur et de la Recherche évalue la croissance des effectifs étudiants à 9% entre 2013 et 2023. En 2023, très précisément 2 649 600 étudiants seraient ainsi inscrits dans l’enseignement supérieur français, soit 219 700 de plus qu’en 2013. Suite...
Rapport prospectif : les métiers en 2022
France Stratégie et la DARES ont co-réalisé un rapport sur les métiers en 2022. Remis au Ministre du Travail, de l'Emploi, de la Formation professionnelle et du Dialogue social le 28 avril 2015, il met en perspective les grandes évolutions des ressources en main-d’œuvre et de l’emploi par métier et domaine professionnel à l’horizon 2022. Il présente trois scénarios pour faire cette analyse.
Consulter le rapport. Voir l'article...
L'action publique dans dix ans : France Stratégie livre sa feuille de route

Les métiers en 2022
Jean Pisani-Ferry, commissaire général de France Stratégie, et Françoise Bouygard, directrice de la DARES, vous convient à la remise du rapport "Les métiers en 2022" à François Rebsamen, Ministre du Travail, de l'Emploi, de la Formation professionnelle et du Dialogue social, le mardi 28 avril à 9H30
Ministère du Travail, de l'Emploi, de la Formation Professionnelle et du Dialogue Social
127 Rue de Grenelle - Paris 7ème
Métro : Assemblée nationale / Varenne
Inscription obligatoire. Voir l'article...
Les prévisions du ministère de l'Education nationale pour 2023
Par Axiane Barclay. Dans une note d'information publiée le 10 avril 2015, le ministère de l'Education Nationale, de l'Enseignement supérieur et de la Recherche fait plusieurs prévisions d'ici 2023. D'après ses calculs, à cette date, environ 2,6 millions de bacheliers seront inscrits dans l'enseignement supérieur.
2 649 600, c'est le nombre d'étudiants qui seront inscrits dans l'enseignement supérieur français en 2023, d'après les prévisions du ministère de l'Education nationale, de l'Enseignement supérieur et de la Recherche. Le scénario prévoit également 219 700 bacheliers supplémentaires inscrits dans les études supérieures, une augmentation de 9 % par rapport à 2013. Suite...