The hugely popular and, by the same token, extremely competitive Horizon 2020 programme is entering its next programme phase with a generous budget. In October the European Commission announced the new work programme for 2016-2017 with an allocation of EUR 16 billion to universities, research institutions and businesses pursuing research and innovation projects. This represents an increase by EUR 1 billion compared to the 2014-2015 budget, with the total funding for Horizon 2020 planned at EUR 77 billion over the seven-year period. More...
Prospective de l’emploi, des métiers et des qualifications : Démarches et outils au service des territoires et des individus
Les cinquièmes rencontres interrégionales Céreq-Dares-Réseau des Carif-Oref se sont tenues à Nantes le 16 juin 2015. La question posée était celle de la prospective des métiers et des qualifications en tant que démarches et outils au service des territoires et des individus. L’ambition de cet événement perdure : présenter des travaux, débattre autour d’un thème fédérateur et mieux identifier les apports respectifs et complémentaires de chaque réseau, au-delà des collaborations qui peuvent se nouer en région.
Pour en savoir plus : Relief n°51. Voir l'article...
Que sait-on de l’évolution des métiers dans les prochaines années ?
A quoi ressemblera l’université en 2035 ? Le « Hack’Apprendre » du Louvain Learning Lab. a sa petite idée !
La prospective des métiers et des qualifications au service des territoires et des individus
Les cinquièmes rencontres interrégionales Céreq-Dares-Réseau des Carif-Oref se sont tenues à Nantes le 16 juin 2015. Cette année, la question posée était celle de la prospective des métiers et des qualifications en tant que démarches et outils au service des territoires et des individus. Le Céreq publie les actes de ces rencontres dans sa collection Relief et revient en détail sur les trois ateliers mis en place. Voir l'article...
Education 2030
By Stephen Downes - Stephen's Web. Education 2030
Various authors, UNESCO, 2015/11/25
It has taken a couple of weeks to get to this item, for which I apologize, but UNESCO has released the 'Incheon Declaration' and framework for action toward inclusive and equitable education and lifelong learning for all (yes, all of that is in the title). 52 page PDF. More...
EUA webinar on Trends 2015 – Key findings
The top 10 key findings of the Trends report will be presented by author Andrée Sursock during the webinar, and there will also be an opportunity for the audience to ask questions. More...
L’UTT 2030: Le projet stratégique de l’Université de Technologie de Troyes
Face aux évolutions profondes du contexte institutionnel, économique et concurrentiel en France comme à l’étranger, l’Université de technologie de Troyes (UTT) lance UTT 2030, un projet stratégique ambitieux pour l’avenir, qui conforte son positionnement international et propose un nouveau modèle économique durable pour assurer son développement. Voir l'article...
The global education community adopts and launches Education 2030 Framework for Action
The Education 2030 Framework for Action (FFA) was adopted and launched at a high-level meeting, held alongside the 38th UNESCO General Conference at the Organization’s Headquarters on 4 November.
"Today, with the Education 2030 Framework for Action, Governments from across the world have agreed on how to translate a promise on paper to change on the ground,” said UNESCO Director-General Irina Bokova at the launch event.
The Education 2030 Framework for Action was adopted by more than 70 Ministers, representatives of Member States, the United Nations, multilateral and bi-lateral agencies, civil society, regional organizations, the teaching profession, academia, youth and the private sector. More...
The Next 10 Years: Five Challenges Facing Higher Ed Administrators
By Terry Rawls - EvoLLLution. The rising importance of institutional management and the increasing focus on student success are among the most significant challenges higher education administrators will have to navigate in the next decade. More...