ePortfolios have been receiving increasing attention and have become significant tools for learning in higher education. While ePortfolios are used for reasons such as learner assessment and competency achievement; they have also been identified as important tools in assisting development of reflective practice among students. More...
„E-portfolio kao nastavna aktivnost“ – priručnik za nastavnike
Primjena e-portfolija u nastavi pruža nastavniku mogućnost za dodatni i novi način vrjednovanja studenata, kontinuirano praćenje njegova rada i dodatnu evaluaciju ishoda učenja. Nastavna aktivnost vezana uz eportfolio služi i podizanju svijesti studenata o vlastitu radu i napretku u kolegiju. More...
Pairing E-Portfolios With Badges To Document Informal Learning
Higher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. E-portfolios have always offered an avenue to showcase informal learning, but at the University of Notre Dame’s Kaneb Center for Teaching and Learning, digital learning designers realized that the maximum potential of e-portfolios on their campus was not being met. More...
$5M seed portfolio will address higher education challenges
University Ventures, an investment firm focused solely on higher education, announced today an allocation to a $5 million seed portfolio to support early-stage education technologies that address existing and emerging challenges in higher education and workforce development. More...
Digital Portfolios: The Art of Reflection
Higher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Too often, conversations about digital portfolios center on the tools: how to save, share, and publish student work. Mastering the technical component of digital portfolios is critical, and students do need an opportunity to showcase their work to a broader audience. More...
E-Portfolio an der Schnittstelle von Studium und Beruf
Im Zentrum des Bandes steht die Leitfrage: Welche Funktionen muss ein webbasiertes Portfolio im Studium und im Übergang zum Berufsfeld erfüllen, damit es als Mehrwert gegenüber der bisherigen Praxis wahrgenommen wird. More...
Von analogen Portfolios für die Entwicklung von digitalen E-Portfolios lernen
Die Darstellung, Planung, Rekonstruktion, Reflexion und Einschätzung eigener Lernprozesse dienen dazu, die (Lern-)Entwicklung zu unterstützen. Die Arbeit am Portfolio ist ein kooperativ-dialogischer Prozess und sieht eine weitreichende Partizipation vor. Lernende werden bei der Portfolioarbeit veranlasst, ihr Lernen und seine Ergebnisse zu reflektieren und zu beurteilen. More...
E-Portfolios und persönliches Wissensmanagement
Erfolgreich ist die Einführung von E-Portfolios dann, wenn Studierende deren Potenziale auch über die Hochschule hinaus z.B. als Methode des persönlichen Wissensmanagements und die damit verbundenen Gewinne für die Berufstätigkeit erkennen. Die Reflexion des eigenen Lernens ist zentral und gleichzeitig ein potenzieller Punkt des Scheiterns bei der E-Portfolio-Arbeit im Studium. More...
Portefeuille Numérique de Compétences : comment l'intégrer dans l'accompagnement des publics
Portefeuille Numérique de Compétences : comment l'intégrer dans l'accompagnement des publics - Nouvelles sessions de formation le 28 et 29/09.
La Région a mis en place un portefeuille numérique de compétences. Il s’agit de permettre à chaque Picard de disposer d’un espace personnel pour capitaliser à son initiative son parcours personnel et professionnel.
La Région organise pour les professionnels de l'orientation ou les organismes de formation des sessions de prise en main de cet outil.
Open Courses Opening Doors to Developmental Education
By A. Sasha Thackaberry - EvoLLLution. Developmental education (dev-ed) has been a real concern at the community college level. Leadership at that point was looking for some alternative solutions. Tri-C had a portfolio approach to developmental education. More...