In 2021, compulsory education age will be extended from 16 to 18 according to the government programme. This will apply to all programmes at upper secondary level. More...
‘Skillset and match’ January issue is out!
The January 2020 issue of Skillset and match, Cedefop’s magazine promoting learning for work, is now available to read and download. More...
Estonia: Vocational Skills Night boosts VET visibility
Vocational Skills Night (Oskuste ÖÖ) was held in Estonia on 17 October 2019 for the third time. This is a major event celebrating European vocational skills week, introducing vocational schools and promoting vocational education and training (VET). More...
Estonia: higher levels of education and better skills pay off
United Kingdom: England set to introduce T Level qualifications
The Department for Education has announced that new T Level qualifications will be rolled out in England from the 2020-21 school year onwards. These qualifications are aimed primarily at 16 to 19 year-olds and are set to become one of the main choices for post-16 education alongside apprenticeships and GCE-Advanced Level (A Level) academic qualifications. More...
2019 global inventory of qualifications frameworks is out!
A collaborative work of Cedefop, UNESCO, ETF and UNESCO’s Institute for Lifelong learning, the Global inventory of national and regional qualifications frameworks captures and analyses global trends in qualifications frameworks. More...
Cedefop presents CrowdLearn study, offering a glimpse into future work and learning
Cedefop presented the main results of its CrowdLearn study ‘Skills formation and skill matching in online platform work’ to European policy-makers at its 8th Brussels seminar on 10 December. More...
Cedefop launches vocational education and training in Europe database
The new Cedefop database is the main source of information about vocational education and training (VET) systems in the European Union, Iceland and Norway. More...
Universités & Territoires n° 136 - Les rentrées décalées, une solution pragmatique ?
Universités & Territoires est une lettre électronique qui existe depuis juin 2003. L’objectif de la lettre est de montrer, par la valorisation d’actions et d’expériences emblématiques et remarquables, aux décideurs territoriaux que l’Université joue un rôle centrale dans l’émergence d’une société de la connaissance. Universités & Territoires n° 136
Les rentrées décalées, une solution pragmatique ?
Afin de clore les RDVLE 2019 sur une note d’avenir, les organisateurs avaient programmé un « débat prospectif », consacré à la problématique très concrète, sensible pour les gestionnaires et exploitants, de la fin de l’année universitaire figée de septembre à juin. L’occasion pour les participants d’envisager à la fois les complications et les avantages liés à la disparition progressive du calendrier traditionnel en cours au sein des établissements d’enseignement supérieur, avec les rentrées décalées, la semestrialisation, la généralisation des stages...
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Universités & Territoires n° 136 - Atelier 8 - Le démembrement en Usufruit locatif social (ULS) et la loi Élan
Universités & Territoires est une lettre électronique qui existe depuis juin 2003. L’objectif de la lettre est de montrer, par la valorisation d’actions et d’expériences emblématiques et remarquables, aux décideurs territoriaux que l’Université joue un rôle centrale dans l’émergence d’une société de la connaissance. Universités & Territoires n° 136
Atelier 8 - Le démembrement en Usufruit locatif social (ULS) et la loi Élan
Il s’agissait ici de « bien rentrer dans ce dispositif du démembrement en faveur de l’Usufruit locatif social pour la résidence étudiante, d’examiner toutes les questions qui peuvent se poser, et de comprendre le rôle de chacun dans ce jeu à plusieurs.
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