19 janvier 2013

Private Equity Steps Into the International-Student Market

http://chronicle.com/img/photos/biz/icons/bottom-line-header.pngBy Goldie Blumenstyk. One more sign that colleges and companies see the financial possibilities of the international-student market: A British company that helps to bring students from China and other countries to campuses in the United States and other English-speaking nations has announced an investment of more than $100-million from a private-equity firm.
The seven-year-old company, INTO University Partnerships, is known for the “pathways” programs it runs at Oregon State University and 15 other colleges and universities. INTO will distribute some of the investment, from Leeds Equity Partners, to its private shareholders and use the rest to help expand its business. Read more...

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26 décembre 2012

Le marché du travail vient à vous

Accéder à la page : Accueil Un nouvel outil « Mon marché du travail » est disponible sur l’espace personnel des demandeurs d’emploi et candidats, sur le site pole-emploi.fr.
Cet outil est destiné à aider les internautes dans leur recherche d’emploi.
Il présente des informations sur le marché du travail permettant:
- de renforcer ses connaissances des comportements de recrutement sur les secteurs d’activité, les emplois et les métiers,
- d’accéder facilement à l’information,
- d’adapter ses recherches d'emploi en fonction du contexte.
Comment faire une recherche avec cet outil

Une fois sur la page « Mon marché du travail », la recherche s'effectue en deux étapes:
1- Choix du métier, renseigner le libellé du métier recherché ou son code ROME
2- Choix de la zone géographique
Le résultat obtenu

1- Le nombre d’offres déposées
2- Le nombre de candidats et de demandeurs d’emploi qui pourraient être intéressés par les offres
3- La répartition des offres déposées:
- par type de contrat (CDI, CDD, Missions, autres)
- par durée de temps de travail (temps plein, partiel)
4- Des informations de salaires correspondant à la famille professionnelle dans laquelle votre métier est référencé.
Chaque catégorie socio-professionnelle est présentée, pour les tranches d’âge -35 ans/+35 ans avec:
- Le montant du salaire mensuel le plus bas
- Le montant du salaire mensuel médian
- Le montant du salaire mensuel le plus haut
N’oubliez pas, vous avez la possibilité d’imprimer votre recherche.

Accéder à la page : Accueil Μου αγορά ένα νέο εργαλείο «εργασίας» είναι διαθέσιμα στην προσωπική χώρο των ατόμων που αναζητούν εργασία και τους υποψηφίους, στο πόλο emploi.fr ιστοσελίδα.
Αυτό το εργαλείο έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους χρήστες στην αναζήτηση τους για την απασχόληση.
Παρέχει πληροφορίες σχετικά με την αγορά εργασίας για:
- Για να ενισχυθεί η γνώση της συμπεριφοράς των τομέων προσλήψεις, τις θέσεις εργασίας και τα επαγγέλματα,
- Εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες,
- Προσαρμογή της αναζήτησης εργασίας στο πλαίσιο. Περισσότερα...

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16 décembre 2012

UK share of global student market 'flatlining at best'

http://enews.ksu.edu.sa/wp-content/uploads/2011/10/UWN.jpgBy David Jobbins. Latest British government statistics show a 1% increase in applications for student visas for university study, but huge falls in applications for the further education and language school sectors – setting the scene for a shrinking UK global market share of international students.
Teresa May, the British Home Secretary, argues that the number of foreign applicants to British universities is actually up at the same time that moves to tackle abuse have cut student visas.
But analysts argue that the government is wrong to claim that the small rise in university student visa applications, from 154,575 to 155,821, means the higher education sector is ‘unaffected’ by its clampdown on visas and migration. Read More...

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12 novembre 2012

Open Doors: international market worth $22bn to US

Foreign enrolments at US universities grew 6% to 764,495 this year, according to the latest Open Doors report from the Institute of International Education, bringing an estimated $21.81 billion to the economy—up from $20.23 billion the previous year.
It was driven by a big rise in interest from China and Saudi Arabia (up 23% and 50% respectively), as well as in English programmes as a route to university. The number of Americans studying abroad was also up.
“This year we broke records in three categories… Number one was international students coming to the US… Number two were US students studying abroad. And I think the key news is that the positive economic impact really continued to increase,” commented US assistant secretary of state for educational and cultural Affairs, Ann Stock. More...

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01 novembre 2012

Le marché de la formation… par analogie

http://www.solutions-ressources-humaines.com/logo/e227bb344af67d5logo_formaguide_gf.gifPar Michel Diaz. Le raisonnement analogique a ses limites. Difficile, pourtant, d'imaginer que la formation échappera aux brutales remises en question qui touchent des pans entiers de l'économie des biens et services culturels.
Cause principale: la numérisation généralisée. Numérisation, dématérialisation? Voilà qui a le mérite d'être clair, par exemple: les journaux, les livres (des bibliothèques entières) sont voués à se dissoudre dans le Web et disparaître en tant qu'objets. Leurs contenus perdurent - c'est l'essentiel - sous des 0 et des 1 qui affranchissent la lecture des contraintes de temps et de lieu. C'est l'industrie du livre tout entière, et sa chaîne de valeur fondée sur les intermédiaires, éditeurs et libraires, qui est mise à mal. Après celle du disque, ou, dans un autre registre, celle du tourisme, et bientôt peut-être celle de la santé. Des intermédiaires ont principalement le choix entre s'arc-bouter sur d'impossibles lignes Maginot, ou se réinventer à l'instar du Guépard: "pour que tout reste comme avant, il faut que tout change"!
Illustration par le livre

Aucune librairie au monde, a fortiori de quartier, malgré toute la sympathie qu'on peut avoir pour ce commerce passionné, n'offre autant d'ouvrages qu'Amazon, dans des délais de livraison aussi réduits (24 heures ou 48 heures pour qui dispose d'un compte premium… ou instantanément quand le livre est téléchargeable), en France ou quand vous êtes en voyage au bout du monde… L'acte d'achat, un seul clic, remplace l'expérience parfois pénible de l'attente devant la caisse. Le conseil du libraire est remplacé par le profiling, son affichage instantané des livres que vous avez achetés les derniers mois, et de ceux que vous pourriez aimer. Quel autre mode de distribution vous met n'importe où, n'importe quand, en relation avec la communauté des lecteurs partageant vos goûts, et en mesure d'exprimer votre avis sur ce que vous venez de lire? A l'autre bout d'une chaîne décidément raccourcie, quel éditeur offre 60 ou 70% de droits à ses auteurs, et la possibilité de publier sans passer par l'habituel parcours du combattant? Les inconvénients doivent bien exister… Mais où?
Un peu de formation-fiction

Les intermédiaires - organismes de formation, éditeurs d'ouvrages professionnels destinés aux entreprises, etc. - sont ramenés à la portion congrue, largement remplacés par l'espace virtuel d'apprentissage accessible tout le temps et partout au salarié. Un espace personnalisé conseillant des ressources adaptées à la stratégie et au profil de l'apprenant, un espace qui met en relation, qui crée du lien, avec le e-coach, avec la communauté des autres apprenants… Aussi les outils sont donnés aux concepteurs pédagogiques, aux experts, pour produire des contenus numériques, e-learning, rich media, capture d'un cours directement depuis une Webcam, indexation sur le moteur du "learning portal" pour permettre aux salariés de les trouver très rapidement… L'enjeu: un nouvel appétit pour des savoirs devenus accessibles, comme les éditeurs traditionnels sont en train de découvrir de nouveaux appétits de lecture induits par les liseuses… Formation-fiction, vraiment?
Des signaux faibles

Le marché de la formation n'est pas celui du livre ou du tourisme; il a ses pesanteurs, ses totems… Nul doute pourtant qu'il est déjà travaillé par ces grands mouvements. Des signaux faibles, encore, car le marché du e-learning pèse seulement quelques pour cents de celui de la formation traditionnelle. Des signes toutefois bien réels, que les acteurs de la formation dans et hors l'entreprise prendraient un grand risque à sous-estimer plus longtemps.
A propos de l’auteur:

Michel Diaz est Directeur associé de Féfaur (www.fefaur.com), premier cabinet d'études et de conseil e-learning indépendant sur le marché français et l'un des leaders européens, au sein duquel il conseille et accompagne les grandes entreprises et organisations dans leur stratégie et gouvernance e-learning et formation mixte. Conférencier recherché, il intervient et publie régulièrement en France et à l'étranger.
http://www.solutions-ressources-humaines.com/logo/e227bb344af67d5logo_formaguide_gf.gif Με Michel Diaz. Αναλογικοί συλλογισμός έχει τα όριά της. Δύσκολο, όμως, να φανταστούμε ότι η εκπαίδευση ξεφύγουν από την σκληρή ανάκριση που επηρεάζουν ολόκληρο τομείς της οικονομίας των πολιτιστικών αγαθών και υπηρεσιών. Περισσότερα...

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26 octobre 2012

Russell Group members 'could lose £80 million' over student shortfall

Click here for THE homepageBy Simon Baker. Undergraduate numbers have dropped at around a third of the institutions in the Russell Group of research-intensive universities, its director general has said.
Wendy Piatt also told a BBC Radio 4 documentary, broadcast this morning, that the shortfall could cost universities in the group around £80 million.
Several universities have struggled to meet targets for student recruitment this year in part due to the government's reforms allowing unlimited recruitment of undergraduates with A-level grades of AAB or above.
Dr Piatt told the Universities Challenged documentary, which charted the progress of the government's reforms to fees and funding: "Having far fewer students than planned does create a real financial hit.
"It's hard to give a very accurate number, but across the Russell Group it may amount to something like £80 million. We're not clear [on the final total] at the moment, but it's a significant amount of money."
The programme also featured an interview with Vince Cable, the business secretary, who said the AAB reforms were "experimental" and designed to try to free up existing "Stalinist" controls on undergraduate numbers.
Makers of the documentary were also given inside access to the University of Bedfordshire, whose former vice-chancellor Les Ebdon was at the centre of a political row over his appointment as the new director of fair access.
simon.baker@tsleducation.com

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21 octobre 2012

Le marché de la formation professionnelle continue de La Réunion

La DIECCTE de La Réunion publie les derniers chiffres de L’activité des organismes de formation de La Réunion.
Le Service Régional de Contrôle de la Direction des Entreprises, de la Concurrence, de la Consommation, du Travail et de l'Emploi de La Réunion (Pôle entreprises - emploi - économie) a réalisé les derniers statistiques du marché de la formation professionnelle continue de La Réunion sur l'activité des organismes de formation de La Réunion en 2010. Vous pouvez le télécharger.
Droits et obligations des organismes de formation
A travers différents documents réalisés par le Service Régional de Contrôle de la formation de la DIECCTE de La Réunion, nous vous présentons les grands principes de la législation et de la règlementation applicable aux dispensateurs de formation professionnelle continue.
Guide de déclaration des organismes de formation
:

  1. La déclaration d'activité d'un prestataire de formation
  2. Constitution du dossier de déclaration d'activité
  3. La procédure d'exonération TVA
  4. Le bilan pédagogique et financier
  5. Les obligations comptables
  6. La publicité
  7. La réglementation
Les annexes:
- Modèle de convention de formation professionnelle
- Modèle de contrat de formation professionnelle
- Adaptations du plan comptable général
- Liens utiles
Guide des droits et des obligations des organismes de formation
  1. Les missions du Service Régional de Contrôle.
  2. Actions de formation professionnelle continue.        
  3. Obligations à l'égard du Service Régional de contrôle.                           
  4. Obligations à l'égard des financeurs.
  5. Obligations à l'égard des stagiaires.
  6. Autres obligations
  7. Sanctions pénales
  8. Contrôle
  9. Convention collective

Dernières statistiques sur les prestataires de formation et leurs activités: 2010 - Les précédents statistiques: 2009, 2008, 2007.
Sur le site internet DIECCTE Réunion, consulter les rubriques spécifiques sur l
es droits et obligations des prestataires de formation et sur les statistiques de l'activité de formation.
Site internet : http://www.travail-emploi-sante.gouv.fr/regions,586/reunion,1214/ - non disponible pour le moment

  1. Vous êtes sur la page d'accueil de la DIECCTE de la Réunion:
  2. Se positionner à gauche de l'écran et cliquer sur « dossiers thématiques »
  3. Un dérouleur apparaîtra : se positionner et cliquer sur « organismes de formation »
  4. Ouverture de la  1ère page avec des sous-titres, cliquer sur le sous-titre « droits et obligations des organismes de formation »
  5. Ouverture de la 2ème page; cliquer à nouveau sur le sous-titre « droits et obligations des organismes de formation »
  6. Vous accédez au document.

Contacts:

  • Secrétariat - Mme BONNET Geneviève - Tél.: 02 62 94 07 12 - Courriel : angele.lee-fong-chi@travail.gouv.fr
  • Responsable - Mme LEE FONG CHI Angèle - Tél.: 02 62 94 07 25 - Courriel : genevieve.bonnet@travail.gouv.fr
  • N° fax : 02 62 94 07 18
.Réception du public sur rendez-vous
.Horaires d'ouverture au public : de 8 h 30 à 12 h (sur rendez-vous)
.Réception appels téléphoniques : de 14 h 30 à 16 h

.Portail national officiel de Déclaration d'Activité (DA) et de Bilan Pédagogique et Financier (BPF): https://www.declarationof.travail.gouv.fr/
.Liste publique des structures de formation ayant un numéro de déclaration d'activité de prestataire de formation : https://www.listeof.travail.gouv.fr.
Το Reunion DIECCTE δημοσιεύει τα τελευταία στοιχεία από το οργανισμοί κατάρτισης των επιχειρήσεων Reunion.
Η Περιφερειακή Υπηρεσία Ελέγχου Διοίκηση Επιχειρήσεων, Ανταγωνισμού, Κατανάλωσης, Εργασίας και Απασχόλησης Reunion (Pôle επιχειρήσεις - απασχόληση - οικονομία) ολοκλήρωσε τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της αγοράς συνεχή επαγγελματική κατάρτιση των Συνάντηση με τη δραστηριότητα των οργανισμών κατάρτισης Reunion το 2010.
Μπορείτε να κατεβάσετεΠερισσότερα...

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19 août 2012

Debunking Persistent Myths About the Higher Education Marketplace

 

http://www.universitybusiness.com/sites/all/themes/u_business/images/Cover.jpgThis is a guest post by Dr. Robert A. Sevier, Senior Vice President, Strategy at Stamats, Inc. Changing needs and marketplaces have created myriad conversations around the question: What should we do next? Unfortunately, answering this question is never easy, but persistent myths about the marketplace have made answering it even more difficult. At the risk of offending or over simplifying, I want to briefly explore and debunk a dozen or so myths that are unnecessarily confounding and distracting today’s decision makers.
Myth: As soon as the economy improves everything will return to normal
Reality: The economy has not created many of the problems facing higher education. Rather, it has exacerbated problems and issues that have long been in play. A critical challenge, one that is fraught with tough decisions, is the need to align mission and vision with a declining resource base.
Myth: The basic pricing model of higher education is sound
Reality: Skyrocketing student debt, more students defaulting on debt, more students deferring college, and more students seeking lower cost alternatives suggest that the basic pricing model is broken. The cost of going to college is the single biggest challenge facing higher education.
Myth: There are plenty of traditional-age students to go around
Realty: Currently, only 20% of high school students plan to go to college full-time and live in a dorm and this percentage continues to go down. The elite universities and liberal arts colleges with deep pockets and strong brands will always have an adequate share of these students, but lesser known and lesser quality schools will find themselves scrambling even more for students in the future than they are now.  (For an excellent assessment of these “colleges in the middle” take a look at The Chronicle’s The College of 2020: Students. Also, see Stamats' presentation on assessing institutional vulnerability for boards and senior leadership teams. )
Myth: If we offer more programs we will attract more students
Reality: The word “more” is one of two words that are bankrupting higher education. The other word is “better.” When resources are relatively constant, increasing the number of programs actually reduces quality. Most schools don’t need more programs. What they need are fewer, stronger programs that are in demand. Mission creep and Carnegie climb have imperiled much of higher ed.
Myth: It is important to be unique
Reality: Rather than unique, focus on being compelling. In other words, what is it about you that really attracts students and donors?
Myth: Being good is good enough
Realty: Being good is good. In fact, most colleges are very good. But being good at something that prospective students find compelling is, well, great. Think blue oceans (Blue Ocean Strategy: Kim and Mauborgne. Think “onliest” (Zag: Neumeier).
Myth: To be a credible college, we need to have the same basic programs as our competitors
Reality: Definitely not. While most colleges need some basic courses to fulfill their education mission, all colleges need a significant number of programs that are compellingly different from their competitors. If more than 70% of the programs you offer are offered by your top competitors, then you have missed a significant opportunity.
Myth: Because we are a private, we can charge more for our online programs
Reality: In most cases, online students choose a school based on a couple of key variables including cost and convenience. Privates who insist on pricing their programs above those of their public school competitors because they believe their programs are of higher quality will meet significant marketplace resistance.
Myth: To improve retention, all we have to do is fix freshman academic advising
Reality: Advising is part of the retention equation, but a bigger part is a correct match between the institution and the student. Many admissions offices are under enormous pressure to just get the class, and there is sometimes less attention being paid to the idea of student fit. Even as overall enrollments go up (especially when factoring in adult and part-time students), the percentage of students who complete a degree continues to go down.
Myth: People in the U.S. generally consider college to be a good investment
Reality: An investment is measured by the relationship between initial cost and return. And while it is clear that people with a college degree have significantly greater earnings than do people without a college degree, it is less clear if more expensive colleges offer better employment prospects and earning potential than less expensive schools. All things considered, students who enter the job market with less debt, or who paid less in tuition, will have a significantly different perspective on whether or not college was a good investment than students who paid more or who have greater debt.
Myth: The college admission team is responsible for enrolling the class
Reality: Actually, it takes a village to enroll the class. In most cases, the decision to attend rests on a small set of variables including the visit experience, the major, fit, and net cost after aid. Even the most talented admissions team in the country won’t be successful if your academic programs are not in demand, if you cost too much, or if the campus doesn’t show well.
Myth: More advertising will build enrollment
Reality: Great advertising will help, to a point, especially when married to other communication including social media, direct, brand, etc. However, advertising never generates demand. Rather it builds awareness of the programs you have in place. The programs must be marketable.
Question and comments

If you have any questions or comments about any of these myths, please let me know. Or if you would like us to help you address any of the problems or opportunities alluded to in this article it would be great to hear from you.
—Dr. Robert A. Sevier is Senior Vice President, Strategy at Stamats, Inc. He can be reached at bob.sevier@stamats.com.

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14 août 2012

Is it viable to finance higher education through the capital markets?

http://static.guim.co.uk/static/2101e686aef3eab4a910b0cbdddd9a8235c0d3f3/common/images/logos/the-guardian/professional.gifAfter De Montfort University issues £110m of bonds, Geoff Fuller explains the process, the potential risks and benefits and answers the question: should other universities follow suit?
A potential new source of finance for universities opened up recently, when De Montfort University issued £110m of bonds to finance an upgrade of its facilities. Whereas bond issues by US universities are common, particularly among the Ivy League, they are rare in the UK. That may be however about to change. With important changes to university funding, banks unwilling to lend long-term at fixed rates, and interest rates in the bond markets currently very low, the bond markets are an attractive financing option for universities.
HEFCE
(the Higher Education Funding Council for England), responsible for distributing public funds to universities has currently allocated funds using a formula to determine how much each university requires. Universities can then decide how to apply this funding, subject to complying with certain criteria.

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