By Nicola Jenvey. As higher education systems and institutions seek to internationalise, there can be no denying the centrality of faculty to these efforts. The drivers of teaching and research, faculty are the lynch-pin of the academic enterprise. Their commitment and engagement are critical to the success of any campus-wide initiative – internationalisation included. Read more...
Asia has learned a humanities lesson that Europe forgot
Career Ed Closing Down Le Cordon Bleu Operations
Career Education Corporation announced yesterday that it will stop enrolling new students at the Le Cordon Bleu Colleges of Culinary Art after Jan. 4, 2016, and wind down operations. Read more...
Humanities Job Woes
By Scott Jaschik. Market looks tight and getting worse for job seekers in English, foreign languages, history and philosophy. But a major social science field -- economics -- is doing a lot of hiring. Read more...
Human Science
By Colleen Flaherty. New paper argues for a bigger focus on the social factors that can make or break interdisciplinary teams in the social, national and computational sciences. Read more...
Career Education Corp. Will Close, Not Sell, Culinary-Arts Campuses
By Andy Thomason. The Career Education Corporation will close its 16 culinary-arts campuses, the company announced in a corporate filing on Wednesday. The announcement came one year after the company announced it would sell its Le Cordon Bleu campuses. More...
Social sciences: how to deliver on their potential
By Matthew Reisz. A leading research funder has explored both “the strengths of contemporary UK social science” and how the community can “achieve all that it is capable of”. More...
Star Wars: a case study in psychiatric disorders?
By Jack Grove. As fans await the release of The Force Awakens, could Star Wars help teach psychoanalytic concepts in university. More...
Arts education: banished beyond the Debatable Hills?
By Paul Kleiman. The education system has replaced wonder with tick-box excellence, and mystery with an impact case study, says Paul Kleiman. More...
Les facs de lettres proposent des filières d'avenir
Le rapport Hetzel rend de plus légitimement hommage à l’Université qui « depuis plusieurs décennies, a plus contribué à l’égalité des chances que les grandes écoles » : les équipes pédagogiques du grand secteur multidisciplinaire Lettres Langues Arts Sciences Humaines et Sociales (LLASHS), qui, accueillant presque 550 000 étudiants, sont donc en première ligne dans l’irréversible processus de démocratisation de l’enseignement supérieur, apprécieraient d’autant plus ce coup de chapeau si dans le même temps les diagnostics péremptoires sur les « filières saturées » et jugées « sans débouchés » ne fusaient pas dans la bouche de certains acteurs politiques, économiques ou médiatique. Voir l'article...
Congrès annuel CDUL - 18 & 19 mars 2016 - Paris VIII - Thème du Congrès : Liens entre Formation et Recherche
Etablissements de recherche et d’enseignement supérieur, les universités participent très activement au progrès scientifique et forment leur public au contact de la recherche vivante, de telle sorte que la transmission des connaissances y est aussi une formation à la recherche et par la recherche. Comment ces deux tâches sont-elles accomplies dans nos composantes, Unités de Formation et de Recherche ? Le congrès 2016 de la CDUL se donne pour objet d’examiner les enjeux de cette complémentarité au plan institutionnel mais aussi quant à la vie professionnelle de nos collègues et à l’articulation des orientations pédagogiques et scientifiques prises sur le terrain.
Parmi nos invités seront présents : Jean Michel Jollion, conseiller auprès de la Ministre, Claude Bertrand, auteur du rapport : Soutenir la transformation pédagogique dans l’enseignement supérieur.
Rapport Bertrand (pédagogie). Voir l'article...