Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
11 février 2016

History Jobs Drop

HomeBy Scott Jaschik. New data from the American Historical Association add to the bad news for academic job seekers in the humanities. Read more...

10 février 2016

The 2016 Inside Higher Ed Survey of Chief Academic Officers

HomeBy Scott Jaschik. At a time of intense pressure on academic leaders, provosts are worried about the future of liberal arts education -- not just at liberal arts colleges, but at all institutions that provide general education to students. Read more...

10 février 2016

The Proof Liberal Arts Colleges Need?

HomeBy Scott Jaschik. Study links certain traits of undergraduate education to success in life: meaningful interaction with professors, studying a variety of fields outside the major and having classroom talks that go to issues of ethics and life. Read more...

10 février 2016

'A Trusted Network' for Scholarship

HomeBy Carl Straumsheim. A group of liberal arts colleges and research universities are exploring how they could share expertise and services through a Digital Liberal Arts Exchange, easing the burden on colleges to be jacks-of-all-trades and allowing them to specialize in what they do best. Read more...

10 février 2016

Making Comics as Scholarship

http://chronicle.com/img/photos/biz/profhacker-45.pngBy . For the last few years, I’ve been collaborating with Roger Whitson on editing Comics as Scholarship, a special issue for Digital Humanities Quarterly. The open-access issue is now available and may be of interest to anyone experimenting with alternatives to the monolithic scholarly essay. Read more...
9 février 2016

Les universités et le bel endormi. Pourquoi les humanités ont besoin du CNRS, par Claudio Galderisi

Qualité de la Science Française

Lorsqu’on réfléchit posément à la question de la place des SHS dans le panorama de l’enseignement supérieur, il semble évident que la recherche dans ces domaines a encore besoin d’un organisme national qui accompagne et stimule l’évolution des universités et qui garantit l’ouverture à d’autres écoles de formation et de recherche. Sans le CNRS et ses UMR, les disciplines des humanités seraient condamnées par l’université d’aujourd’hui, qui en a déjà banni un certain nombre. Voir l'article...

9 février 2016

Liberal arts in the UK: how are students finding the model?

By Natasha Turner. With Regent’s University London the latest to offer the US-style of undergraduate education, Natasha Turner looks at how courses are being received elsewhere. More...

3 février 2016

Undermining social sciences and humanities

By Edward Vickers. On a visit to Shanghai, China, in August last year, I spotted a headline in the ‘Oriental Morning Post’ (Dongfang ZaoBao): "Half of Japan’s national universities to cut humanities courses". Read more...

1 février 2016

Université de Lorraine : un musée-école d'archéologie pour les étudiants de SHS

Fondé il y a plus de cent ans, le musée archéologique de l'Université de Lorraine est devenu en 2015 un outil pédagogique au service des étudiants en histoire de l'art, archéologie, histoire, information-communication, sociologie, etc. Il sert désormais de laboratoire pour préparer les étudiants aux métiers du patrimoine et de la médiation culturelle. Voir l'article...

29 janvier 2016

Government softens stance on humanities after uproar

By Suvendrini Kakuchi. Japan’s education ministry officials have softened a controversial stance publicised in June 2015 to favour university science courses over the humanities and social sciences for state funding after it sparked an uproar among the academic community. Read more...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 472
Formation Continue du Supérieur
Archives