Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
1 avril 2019

Net Rupture

HomeScott McLemee reviews Manuel Castells's Rupture: The Crisis of Liberal Democracy. More...

31 mars 2019

Les Français lisent plus

l'emag de l'educationD’après le baromètre 2019 « Les Français et la lecture » du Centre national du livre (CNL) (1), « les Français lisent autant, voire plus qu’en 2017″. Plus de neuf Français sur dix (92%) ont lu au moins un livre au cours des 12 derniers mois. Plus...

15 mars 2019

Who am I? and if so, how many? – book overview

By Stephen Downes - Stephen's Web. Who am I? and if so, how many? – book overview
Selena, learning elearning, Jul 17, 2014
As I was flying back from Britain on Monday I recall thinking that every time I travel, I return home a different person. By this what I mean of course is that my attitudes, values and outlook have changed slightly, reflections of the new experiences I've had, often in difficult or memorable circumstances. More...

12 mars 2019

Bibliothèque C@plibris : l'ebook « Qualité de l’emploi et productivité »

Logo cap-métiersC@pLibris est la bibliothèque numérique accessible à tous ceux qui souhaitent s'informer sur l'orientation, la formation et l'emploi. Les e-books sont consultables en ligne ou téléchargeables 24h/24h 7j/7. Vous pouvez emprunter gratuitement jusqu'à 3 e-books simultanément. Plus...
12 mars 2019

Nouvelle-Aquitaine: un chèque-livre pour les lycéens et apprentis

Associations des Régions de France, toute l'actualité des régions.Lors de la séance plénière du 4 mars 2019, les élus de Nouvelle-Aquitaine ont voté un budget de 4,8 millions d’euros pour la mise en place d’un nouveau dispositif en faveur de la lecture et de la jeunesse. Plus...

10 mars 2019

Us and them (AUR 61 01)

Still, the common hallucination of a free market lingers on just like the fantasy of ‘homo economicus’ (p. 3) – the rational individual constantly calculating costs versus benefits. Furnished with these fictions, free markets have for long been highly concentrated. More...

10 mars 2019

I create, therefore I am (AUR 61 01)

In Creativity Crisis, Nelson argues fundamentally that the constructive alignment of learning (CAL) can have a deleterious effect on imagination and on creativity, particularly the latter’s function when learning is seen as doing in order to discover stuff. Seeing that constructive alignment continues to be the cornerstone of curriculum planning and teaching structuring in the universe of higher education, it is nothing if not a brave call. More...

10 mars 2019

It’s time! (AUR 61 01)

The book commences with an outline of the Australian political party system, from federation to 2007. In this history, the ALP’s emergence as the single parliamentary party of the left stands out—a contrast with the major conservative party which, for nearly a century has usually had to seek coalition in order to govern at the national level (and in some of the states). More...

10 mars 2019

The Good University by Raewyn Connell

It is "a practical vision for how our universities can become both more engaging and more productive places, driven by social good rather than profit, and helping to build fairer societies." More...

8 mars 2019

Pourquoi il faut lire Steve Pinker

Blog Educpros de Jean-Michel Zakhartchouk. Ce sont moins les opinions de l’auteur qui nous intéressent ici que l’impressionnante masse de données qu’il livre dans ce livre hyperdocumenté. On pourra trouver son optimisme excessif, lui reprocher de sous-estimer les risques écologiques, qu’il ne méconnait pas mais qu’il a un peu tendance à penser « réglables » par les améliorations techniques. Plus...
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 20 30 40 50 60 > >>
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 378
Formation Continue du Supérieur
Archives