OECD : Education at a Glance 2008 Briefing Note - Brazil
Education at a Glance 2008 Briefing Note - Brazil
This note contrasts key findings for Brazil with global trends among OECD countries, under the headings: quantity and quality challenges, resource and efficiency challenges and equity challenges.
Education at a Glance 2008: OECD Indicators
Education at a Glance 2008 - Multilingual Summaries - Portuguese
In Brazil, twice the population aged 25-to-34 has attained tertiary education (8%), compared to the population aged 55-to-64 (4%). The attainment level of tertiary education among the population from 35-to-54 is higher, with 9%. These rates are the lowest of all countries compared.
Among graduates from tertiary-type A and advanced research programmes in Brazil, 41% of graduates are in social sciences, business, law and services (above the OECD average of 37%), 33% of graduates are in humanities, arts and education (above the OECD average of 25%), 13% of graduates are in health and welfare (same percentage as OECD average), about 5% of graduates are in life sciences, physical sciences and agriculture (below the OECD average 7%), as well as in engineering, manufacturing and construction (below the OECD average of 12%) and only 3% of graduates are in mathematics and computer science (below the OECD average of 5%).
A OCDE irá prosseguir o desenvolvimento de uma política vigorosa de comparações internacionais relevantes, não apenas nas áreas onde tal é actualmente possível, mas igualmente naquelas onde ainda é necessário um investimento considerável em termos de trabalho conceptual. O lançamento do Inquérito Internacional sobre Ensino e Aprendizagem (TALIS) da OCDE, que representa um considerável passo em frente tanto em termos conceptuais como metodológicos, o desenvolvimento continuado do Programa Internacional para Avaliação do Aluno (PISA) da OCDE e a sua extensão através do Programa para a Avaliação Internacional das Competências dos Adultos (PIAAC) da OCDE, bem como o trabalho inicial na exploração da avaliação dos resultados do ensino superior (AHELO) serão importantes avanços para este objectivo.
O texto integral da publicação pode ser consultado em www.oecd.org.