Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
9 avril 2019

Intercultural integration academy in Iceland

Conseil de l'EuropeAn Intercultural Integration Academy will be held in Iceland on 25-28 March organised by the Council of Europe (Intercultural cities programme), the Ministry of Social Affairs and UNHCR. More...

10 mars 2019

Re-thinking language and communication skills in curriculum development

In academia, we tend to agree that the purpose of higher education is to educate academic professionals who are prominent experts in their fields and disciplines. When looking at recent research one can conclude that expertise is seen as relational referring to the capacity to work with other practitioners in transdisciplinary contexts that are often multilingual, multicultural and multimodal. More...

10 février 2019

Le Q.I et le Qi

logoDeux lettres condensent des approches divergentes pour appréhender le monde. D'une part le Q.I ( quotient intellectuel) d'Alfred Binet et Simon, inventé au début du XXème siècle et d'autre part le Qi asiatique (prononcer tchi pour le chinois ou ki en version japonaise), ce souffle vital entoure tout et est présent partout. Ces deux approches nous projettent par le corps tout entier dans l'action. Plus...

21 janvier 2019

AFS Intercultural Programs expands to Ireland

By Viggo Stacey. International exchange organisation AFS Intercultural Programs has announced it will expand to include AFS Ireland as its 61st member. More...

20 janvier 2019

Favoriser la citoyenneté inclusive et interculturelle par l'éducation aux médias

Résultat de recherche d'images pour Que pouvons-nous faire pour que les discours racistes disparaissent des médias et, plus généralement, de la société ? Comment pouvons-nous contribuer à réaffirmer des principes tels que l'équité, la justice sociale et la solidarité dans un contexte où les migrants et les réfugiés sont de plus en plus marginalisés et discriminés. Plus...
16 janvier 2019

Program to create “network for cultural exchange”

By Viggo Stacey. Artists across France, Germany, the Netherlands and Turkey will have the opportunity to travel over borders to complete work placements thanks to a partnership between the Goethe Institute of Germany and the Turkish Yunus Emre Institute. More...

7 janvier 2019

Italian schools “more multicultural”

By Claudia Civinini. Italian schools are becoming more “multi-ethnic and multicultural”, latest figures by the Italian Ministry of Education reveal. More...

12 décembre 2018

Learner Control in Personal Learning Environments: A Cross- Cultural Study

Learner Control in Personal Learning Environments: A Cross- Cultural Study
Ilona Buchem, Gemma Tur Ferrer, Tobias Hölterhof, Journal of Literacy, Technology, June 3, 2014
According to the authors, "research on learner control in context of PLE has moved beyond computer assisted programs, intelligent tutoring systems and learning management systems towards authentic learning contexts mediated by technology in which the learner may have a greater control of either tangible or intangible elements of a learning environment." This paper develops that research, looking at degrees of perceived personal ownership in cross-cultural settings. More...

1 décembre 2018

Grime talent appreciated at Oxford University

Screenshot-2018-4-23 The GardianThe research programme Creative Multilingualism, led by Oxford’s faculty of modern languages and involving five other universities including Birmingham City University, is collaborating with Punch Records to investigate the creative potential nurtured by multilingual communities in Birmingham and beyond. More...

21 novembre 2018

Les Compétences pour le dialogue interculturel

Logo FUNCe cours vise un grand public conscient de l’importance du dialogue interculturel dans le monde contemporain. Face aux défis de rupture du lien social et de conflictualité, maîtriser le dialogue devient impératif. Dans ce cours, il est expliqué en tant que communication que résolution ou transformation des conflits. Mais au-delà de la prise de conscience de ce concept, il s’agit désormais de savoir comment être et comment faire pour sa mise en œuvre. D’où la question des compétences. Cette association entre connaissance et compétences forme la singularité de cette formation. Elle permet au public universitaire ainsi qu’aux professionnels de développer leurs talents dans ce domaine. Plus...
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 504
Formation Continue du Supérieur
Archives