04 octobre 2014

3 Things Higher Education Should Know about Disruptive Innovation

By . Online learning presents both an opportunity and a challenge as technology shakes up higher education. A professor speaking at the EDUCAUSE higher education conference in Orlando, Fla., said he considered a group case study debate in the Harvard Business School as a safe zone that couldn't be disrupted. But he was wrong. More...

Posté par pcassuto à 23:01 - - Permalien [#]


23 août 2014

Faire de l’innovation un levier pour l’emploi - Colloque annuel du COE (Conseil d’orientation pour l’emploi)

COLLOQUE ANNUEL

« Faire de l’innovation un levier pour l’emploi »
Jeudi 9 octobre 2014 de 14h00 à 18h00
A la Maison de la Chimie - Grand Amphithéâtre 28 bis, rue Saint Dominique 75007 Paris
 
En partenariat avec

  

L’innovation crée des emplois. Elle en détruit aussi. Moteur de l’apparition de nouveaux produits ou services, de nouveaux procédés de production ou de travail, l’innovation rebat les cartes : elle déstabilise l’organisation productive existante et accélère la disparition de certains secteurs ou emplois. Ce faisant, elle fait émerger de nouveaux pans de l’économie et accroît son potentiel productif.
Dans le contexte actuel, quelles conséquences attendre de l’innovation sur le niveau d’emploi, sur la structure et la qualité de l’emploi ? Quelles implications pour les salariés, leurs employeurs et les pouvoirs publics ? Tel est le thème que le COE a retenu pour son colloque annuel.
Des économistes, des philosophes et sociologues, des décideurs publics, des entrepreneurs et les partenaires sociaux répondront à ces questions. Des témoignages de créateurs d’entreprises innovantes enrichiront les débats. Une enquête COE/BVA destinée à connaître la perception des salariés sur les conséquences de l’innovation sur l’emploi et sur le contenu de leur travail sera présentée dans le cadre de ce colloque.

Avec le soutien de

  

S’inscrire en ligne

Posté par pcassuto à 10:39 - - Permalien [#]

04 août 2014

An Unholy Trio: The Three Biggest Roadblocks to Innovation in Higher Education

The EvoLLLutionBy  - EvoLLLution. Since American culture likes to think of things in threes, I’ll offer my view of the top three roadblocks to innovation in higher education. To be fair, this is a bit like trying to name the three best outfielders in Major League Baseball; everyone has favorites and it’s hard to agree. But as per the metaphor, I’ll take a swing at it. More...

Posté par pcassuto à 14:48 - - Permalien [#]

UBTech 2014: Innovation Everywhere

University Business LogoBy Melissa Ezarik. Highlights from UB’s higher ed leadership conference.
And based on the feedback from our 1,273 attendees, the “Technology Changes Everything” tagline will be put into practice as administrators and educators from the more than 500 institutions represented at the event share information and propose projects and programs back on their own campuses. More...

Posté par pcassuto à 06:33 - - Permalien [#]

31 juillet 2014

Global Innovation Index: Switzerland in the Lead, Hope for Africa

http://www.ireg-observatory.org/templates/sub_business2/images/ireg_top2013.pngThe World Intellectual Property Organization (WIPO), an agency of the United Nations, in collaboration with Cornell University and the French business school, INSEAD, has published the latest edition of its Global Innovation Index (GII). This is a measure of a country’s capacity for innovation and employs a total of 81 indicators. A total of 143 countries are ranked.
The Global Innovation Index 2014. More...

Posté par pcassuto à 15:10 - - Permalien [#]


Measuring Innovation in Education

Do teachers innovate? Do they try different pedagogical approaches? Are practices within classrooms and educational organisations changing? And to what extent can change be linked to improvements? Read it for free on Keepeek. More...

Posté par pcassuto à 02:31 - - Permalien [#]

Top 100 Educational Innovations

Fundación Telefónica’s commitment to education is reflected not only through the activity of its direct intervention  programs with children and young people in Europe and Latin America, but also in the constant exploration of innovative educational trends and the enhancement of experiences and projects that have given proven results. top100_educational_innovations.pdf. More...

Posté par pcassuto à 02:30 - - Permalien [#]

The next big innovation in higher ed is…collaboration?

eCampus NewsBy Meris Stansbury - . Poetry, personal stories, laughs and boisterous arm and hand gestures are not what I was expecting at 8 in the morning, and, I’m nervous to admit, from a university president. Neither was the conversation aimed at inspiring collaboration among all departments and lessening boundaries and hierarchy. More...

Posté par pcassuto à 01:33 - - Permalien [#]

08 juillet 2014

L’innovation, c’est un état d’esprit

Deux rapports récents de l’OCDE et du Commissariat général à la prospective – « Quelle France dans dix ans ? » – soulignent les points forts et les points faibles de notre pays pour préparer son avenir. La formation, la recherche et l’innovation sont, à juste titre, identifiées comme éléments clefs de son redressement. Les rapports Gallois et Beylat-Tambourin ne disaient pas autre chose, plaidant pour la sanctuarisation de la recherche fondamentale, le développement de la recherche techno­logique, de l’entrepreneuriat et d’un enseignement, initial et tout au long de la vie, adapté aux mutations rapides d’une économie mondiale basée sur la connaissance. En savoir plus...

Posté par pcassuto à 00:42 - - Permalien [#]

05 juillet 2014

Basic research still the best bet to boost S&T innovation

By Jonathan Thon. In 2010 the federal government of Canada established an Expert Panel on Federal Support to Research and Development to provide advice on maximizing the effectiveness of federal support for basic research. To sustain the current level of prosperity Canada enjoys among first-world nations and maintain competitiveness in an increasingly challenging global context, the report specifies that significant advances are necessary in areas such as advanced materials, health, environmental sciences, and information and communications technologies (collectively classified as “high technology”). Read more...

Posté par pcassuto à 00:18 - - Permalien [#]