By Judith Pirani - EvoLLLution. Understanding that both students and educators require support when introducing new technologies and technology-enhanced offerings is critical for the success of new and innovative programs. More...
House of Cards and Continuing Ed: Gaining Campus-Wide Support for Innovation
By John Kokolus - EvoLLLution. Building support for new initiatives across the institution requires continuing education leaders to access their inner politicians. More...
Involving Faculty From Square One Is Critical to Launching New and Innovative Programs
Four ways Canada’s innovation minister can spur the economy

Les labels C.D.T., C.R.T., P.F.T. pour l'innovation technologique
Trois labels (C.D.T., C.R.T., P.F.T.) pour garantir aux P.M.E. une diffusion et un transfert de technologies de qualité.
Fiche C.D.T., C.R.T., P.F.T. Voir l'article...
OpenPaaS::NG : vers un espace de collaboration virtuel innovant à la française
Initié par Linagora, leader européen du logiciel libre, OpenPaaS::NG vise à mettre au point une solution complète de bureau virtuel nouvelle génération pour les entreprises et les administrations. L'équipe Coast du laboratoire lorrain de recherche en informatique et ses applications (Loria) apporte son expertise scientifique au projet. Voir l'article...
The innovation imperative and the design of learning systems
By David Istance. Education has become increasingly important worldwide, including politically. Probably the key driver for this is economic – the fundamental role of knowledge and skills in underpinning and maintaining prosperity. No argument has more political purchase today regarding education’s value than that it enhances competitiveness. More...
Evaluations of HEFCE funding for knowledge exchange: the Higher Education Innovation Fund
'Assessing the economic impacts of the Higher Education Innovation Fund: A mixed-method quantitative assessment' was commissioned from Tomas Coates Ulrichsen of the Centre for Science, Technology and Innovation Policy at the University of Cambridge, to evaluate the economic impacts arising from HEFCE’s funding for knowledge exchange (KE) through the Higher Education Innovation Fund (HEIF). It presents new estimates of the return on investment of HEIF using income as a proxy for impact on the economy and society (£7.30 per £1 of HEIF), and a novel calculation of some additional non-monetised benefits (£2.40). It sets out the evidence that the benefits delivered by HEIF are additional, non-substitutable and likely to be significantly higher than the economic impacts identified so far. More...
formation eLeSI:formation innovante, en accès libre et gratuit à la portée d’un clic !
La formation eLeSI est destinée aux familles, accompagnants, enseignants, et aidants travaillant auprès d’enfants et d’adultes ayant une déficience intellectuelle, des troubles du spectre autistique (TSA) et/ou troubles psychiques. Elle est ouverte à tous, elle a une visée transnationale. Il n’y a aucun prérequis nécessaire de diplôme ou de niveau qualification préalable. Voir l'article...
Un appel aux initiatives étudiantes socialement innovantes : La Riposte
Sur le blog de Michel Abhervé pour Alternatives économiques. Animafac, réseau national d’associations étudiantes, lance l’appel à projet La Riposte qui vise à récompenser les initiatives étudiantes socialement innovantes.
Il leur suffit pour cela de remplir ce formulaire en ligne avant le 29 novembre. Suite...
Huitième Forum des Enseignants Innovants et de l’Innovation Educative à Paris les 4 et 5 décembre
Sur le blog de Michel Abhervé pour Alternatives économiques. Beaucoup d’enseignants innovent, heureusement. Mais le mode de fonctionnement de l’institution sait mal reconnaitre et encore plus mal valoriser ses innovations. Suite...