
Iceland: turning ideas to reality with Fab-Lab

L'innovation à la conquête des territoires
La billettique et l’information voyageur sur mobile séduisent de plus en plus de territoires. Conforter ces innovations, faire émerger de nouveaux modèles, telle est l’ambition de French Mobility. Plus...
Bridging Social and Business Innovation à Heildeberg du 3 au 5 septembre 2018
Sur le blog de Michel Abhervé pour Alternatives économiques. C'est autour du thème " Bridging Social and Business Innovation " que se tient la dixième conférence internationale de recherche sur l'innovation sociale
Elle aura lieu du 3 au 5 Septembre à la Ruprecht-Karls-University au cœur de la ville historique de Heidelberg en Allemagne. Plus...
Les enjeux de l’eau à Singapour, innover pour survivre
Blog Educpros de Xavier Pavie. Chacun sait que l’eau est l’élément vital à l’origine de la vie sur terre, indispensable à notre corps humain et à tout ce qui nous entoure. Il suffit d’une coupure d’eau pendant quelques heures pour se rendre compte de son caractère essentiel. L’île de Singapour ne possède aucune source naturelle et l’accès à l’eau fut toujours au centre d’âpres discussions son voisin la Malaisie. En 1962 un accord fut trouvé pour donner le droit à Singapour de puiser de l’eau dans le fleuve malais de Johor, en retour, l’état de Johor avait droit à une provision journalière d’eau traitée de Singapour. L’accord est valide pour 99 ans mais la cité-état n’a jamais été très à l’aise avec cette situation de dépendance, en conséquence les innovations déployées pour être auto-suffisant n’ont jamais cessé. Plus...
Why is innovation in teaching in HE so difficult? 4. Integrating online and distance learning into the mainstream
The Right Kind of Innovation
Higher education needs to change -- but the innovations must align with institutions’ missions and need not always be revolutionary, write Kate Ebner and Noah Pickus. More...
Why is innovation in teaching in higher education so difficult? 1. The accreditation agencies?
By . However, responses to my recent post on learning management systems, where I suggested that the time has come to move on to other tools for online learning, also suggest other reasons why even online learning is becoming increasingly resistant to change. I will examine this issue – which I think is much more significant – in my next post. More...
Why is innovation in teaching in higher education so difficult? 2. Legacy systems
By . In my first post in this series, I looked at the role of accreditation agencies in blocking innovation. I suggested that while they may seriously inhibit disruptive innovation, accreditation agencies have not prevented online learning for credit from becoming widely established in higher education in a relatively short space of time (15 years or so), at least in North America, and this in fact is a major innovation in teaching in higher education. More...
Why is innovation in teaching in higher education so difficult? 3. Learning management systems

Coloring outside the lines: Why innovation in higher ed is happening beyond traditional schools
Accreditation doesn’t happen overnight. The process varies between accreditors, but a new school could reasonably expect to spend the better part of a decade proving itself before gaining accreditation. More...