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Formation Continue du Supérieur
28 mai 2014

Where Gates money is going in education world this year

http://s.troveread.com/perpos/0.2.11/5/widgets/rrwv1/img/logo.pngBy Valerie StraussWhere in the education world has Bill Gates been putting his foundation’s money this year? 
A look at some of the biggest grants awarded by the Bill & Melinda Gates Foundation — by far the largest philanthropy in the world — shows millions of dollars being spent to foster “cooperation” between traditional public schools and charter schools in Chicago. Significant money grants were also given to institutions seeking to improve higher-education access and success for underserved students. Half a million dollars was given to help improve communications around the Common Core State Standards, but this is less support for Common Core than the foundation has given in previous yearRead more...

28 mai 2014

Experts Question Survey Showing Dip in Fundraiser Pay

By Holly Hall and Nicole Lewis. Experts questioned the accuracy of a new survey showing that the median salary of American fundraisers fell 8.5 percent last year to $65,000, saying the results contradict what’s going on in the industry.
“I don’t know of any salaries that are declining,” said Lois Lindauer, a Boston recruiter who places fundraisers nationwide. “Those findings do not jibe with the reality we see.”
The survey by the Association of Fundraising Professionals was released May 14. More...

20 mai 2014

Comment solliciter les mécènes ?

Nous avons le plaisir de vous convier à la Matinale IFFRES du 26 juin 2014 à Montpellier.
«
Comment solliciter les mécènesles résultats d’un travail de recherche académique mené par Clarisse Vermès, chercheure à l’Université Montpellier Sud de France»
Clarisse Vermès
nous présentera les résultats de ses travaux de recherche dont l’objectif est d’identifier les étapes et mécanismes qui  conduisent une  structure d’intérêt général et une entreprise à conclure un accord de mécénat. Clarisse Vermès vous montrera comment se crée un accord et quels leviers il est possible de mobiliser pour le construire. Elle mettra en lumière quelques grandes différences entre les secteurs de la philanthropie. Les résultats de ses recherches ont des applications concrètes dans le domaine du fundraising. En expliquant comment se crée la valeur d’un accord de mécénat, ils nous permettent de faire des recommandations pour maximiser les retombées d’un accord de mécénat. Cette recherche s’appuie sur une enquête nationale menée en 2012 et 2013 avec l’Université Montpellier Sud de France . Plus  de 100 personnalités reconnues pour leur expérience et leur savoir-faire dans le domaine de la philanthropie  ont  été interviewées.

Extrait de ses conclusions :

« Ainsi, l’intérêt général est apparu comme une notion subjective et flexible, peu mobilisatrice et susceptible d’être adaptée au besoin des entreprises. C’est la reconnaissance par le jugement public d’une cohérence entre le projet et les valeurs de l’entreprise qui compte pour l’entreprise. Pour les OIG, le risque de la sollicitation du mécène est lié à la trop grande proximité avec l’entreprise créant une contamination par les valeurs marchandes. Dans ces conditions, les règles fiscales apparaissent comme un garde-fou protégeant les OIG de cette contamination, alors que c’est le risque pour les entreprises d’être perçues comme intéressées qui permet d’encadrer l’engagement des entreprises en faveur de l’intérêt général… A l’origine de l’engagement, il y aurait une dynamique créée par la rencontre entre des individus…»

Programme :

8H30-9H00 : Accueil & café-croissant

9H00-10H30 : Présentation & échanges

Lieu :   Château du domaine d’O – Domaine d’O – Montpellier Accès

Inscription gratuite pour tous : Nous remercions par avance tous ceux qui soutiendront nos actions par un don ou leur adhésion au Club des Amis de l’IFFRES. 

Pour vous inscrire : contacter@iffres.com

Bulletin d’inscriptionIFFRESBulletininscriptionMatinale26juin2014Montpellier

18 mai 2014

UCLA Sets $4.2-Billion Campaign Goal, Largest by a Public University

By . The University of California at Los Angeles announced on Friday a $4.2-billion campaign, the largest goal sought to date by a public university in the United States. The Centennial Campaign is scheduled to conclude in 2019, the 100th anniversary of the university’s establishment. The bulk of the campaign’s total—$1.65-billion—is earmarked to build up the university’s research, while $1.5-billion would go toward student aid and faculty support, including endowed professorships. Some $800-million would finance a variety of construction projects. The remaining $250-million would be unrestricted. More...

17 mai 2014

Universities receive record number of donations

http://static.guim.co.uk/static/c55907932af8ee96c21b7d89a9ebeedb4602fbbf/common/images/logos/the-guardian/news.gifBy  and . The number of donors giving to universities and of alumni giving back to higher education institutions has risen in the last year. UK universities received a record number of donations in 2012-13, according to a survey of 136 higher education institutions. More...

17 mai 2014

Quelle vie après le Fund Raising ? (suite !)

http://blog.educpros.fr/les-nouveaux-modeles-economiques-de-l-enseignement-superieur/wp-content/themes/longbeach_gleyze/images/img01.jpgBlog Educpros de Gilles Gleyze. Lors d’un précédent billet (1 er mars 2014) j’ai évoqué la question de l’évolution de carrière des Fund Raisers : quels métiers au-delà du fund raising dans l’enseignement supérieur ? Cette question est importante, car les métiers du Fund Raising attirent de nombreux nouveaux venus depuis quelques années ; la question de ce que deviennent ces nouveaux professionnels après quelques années dans un premier poste est importante pour que cette attractivité soit durable. Suite de l'article...
15 mai 2014

University fundraising workforce needs to 'at least double' by 2022

FundraisingThe number of fundraisers working for UK universities and colleges will need to “at least double” if the sector’s ambition to raise £2bn a year by 2022 is to be achieved, according to research by the Higher Education Funding Council for England.
HEFCE said its report, An emerging profession: the higher education philanthropy workforce, is the first to take a detailed look at the fundraising workforce in universities and colleges. More...

5 mai 2014

Universities need donors — with no strings attached

The Chronicle HeraldBy Caire McIlveen. With a university student in the household, talk occasionally turns to the value of a university degree.
My daughter’s generation tends to see university as training that can lead to a better job and higher pay, while my spouse and I, both liberal arts grads, talk about how universities support the pursuit of knowledge and teach independent thinking for an engaged citizenry.
But times have changed.
As author Linda McQuaig pointed out in an editorial board meeting here this week, while universities were 80 per cent publicly funded back in the’70s or’80s, today only about half of their funding is public. (In Nova Scotia, that figure is 57 per cent.)
Funding from Ottawa, in particular, has dropped. More...

4 mai 2014

Higher education fundraising workforce must at least double, if not triple, by 2022 to unlock fundraising potential

HEFCE logoA new report and toolkit set out practical steps to enable this to happen.
‘An emerging profession: The higher education philanthropy workforce’ is the first report to take a detailed look at the fundraising workforce in UK universities and colleges. The ‘Review of philanthropy in UK higher education’ in 2012 (the ‘Pearce report’) set an ambitious goal: that by 2022, universities and colleges would be raising £2 billion per year in gifts from 640,000 donors. The workforce – currently numbering around 1,800, with demand outstripping supply – will need to double, if not triple, if universities are to reach this potential. The new report makes recommendations on how to attract, retain and develop the extra staff needed to achieve that target, and supplies a toolkit for accomplishing this. More...

20 avril 2014

Penn State Surpasses $2-Billion Fund-Raising Goal

http://chronicle.com/img/photos/biz/Ticker%20revised%20round%2045.gifBy . Pennsylvania State University has surpassed the $2-billion goal of a seven-year fund-raising campaign that straddled an economic recession and a child-sex-abuse scandal that threatened to scare away potential donors, university officials said on Saturday during a celebration on the University Park campus. The campaign, called “For the Future,” has raised $2.158-billion, according to a news release. More...

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