Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
4 août 2015

Flipped learning is changing the face of special ed

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. At E.L. Haynes High School in Washington, D.C., 44 percent of students are English language learners, have special needs, or both. More...

28 juillet 2015

Universities adopting 'flipped classroom' learning

Résultat de recherche d'images pour "straitstimes.com logo"By Calvin Yang. Introducing free online courses, converting facilities to suit "flipped classroom" learning, and exploring new pedagogies that leverage on mobile technology.
These are some of the initiatives that Singapore universities are working on, as institutions around the world find new ways to accommodate students' changing learning habits. More...

12 juillet 2015

S’initier à la pédagogie inversée

Sur le blog Educpros de Jeanne Parmentier. Aujourd’hui, c’est Sylvain Chaillou, enseignant à AgroParisTech, qui revient sur ses expériences de classe inversée. Si cette méthode n’a pas réponse à tout, nos étudiants qui ont l’habitude d’être sollicités, et qui adorent poser des questions, ont parfaitement adhéré au dispositif ! C’est tout l’intérêt pour un enseignant d’avoir sous la main une formation prototype, avec des étudiants prêts à jouer le jeu, pour essayer une façon d’enseigner qui sort de son ordinaire. Suite de l'article...
12 juillet 2015

La classe renversée à l’université,… seulement 10 minutes pour découvrir cette nouvelle pédagogie en DIY !

http://blog.educpros.fr/jean-charles-cailliez/files/2013/04/blog-jean-charles-caillez2.jpgSur le blog Educpros de Jean-Charles Cailliez. La classe renversée est une méthode pédagogique en « do it yourself » (littéralement « faites-le vous-même ! »). Elle a été créée à l’Université Catholique de Lille, il y a deux ans, pour mon cours de génétique moléculaire destiné à des étudiants de troisième année de licence de biologie. Suite de l'article...
12 juillet 2015

La « classe renversée », une classe inversée en DIY ! TEDx Lille 2015 de Jean-Charles Cailliez, illustré par Charles Hénin

http://blog.educpros.fr/jean-charles-cailliez/files/2013/04/blog-jean-charles-caillez2.jpgSur le blog Educpros de Jean-Charles Cailliez. Vous voulez en savoir plus sur la classe renversée, une nouvelle méthode pédagogique en « do it yourself » ?
Découvrez l’expérience lilloise sur YouTube en cliquant sur : La classe renversée sur TEDx Lille 2015. Suite de l'article...
5 juillet 2015

Developing, using, and interacting in the flipped learning movement: Gaps among subject areas

International Review of Research in Open and Distributed LearningBy Hsin-liang Chen, Kevin L. Summers. The purpose of this paper is to investigate the current video collection of an open-access video website (TED-Ed).  The research questions focus on its content as evidence of development, its viewership as evidence of use, and flipping as evidence of interaction in informal learning.  In late September 2013, 686 video lessons were posted on the TED-Ed website that spanned 12 academic subject categories and 60 academic subject subcategories, as labeled and sorted on the TED-Ed website itself. More...

17 mai 2015

Is flipping an online course possible?

http://chronicle.com/img/photos/biz/castingoutnines-45.pngBy Robert Talbert. I am emerging from a self-imposed blog exile that happened because of the usual end-of-semester chaos, plus the fact that I am currently teaching my very first online course — a fully online version of our standard Calculus 1 class. More...

17 mai 2015

5 Free (or Low-Cost) Tools for Flipped Learning

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgFrom screencasting to interactive presentations, here are some resources to get a flipped class off the ground. Flipping the classroom typically requires the use of certain technology tools, whether for recording lecture content or for orchestrating classroom discussion. More...

17 mai 2015

Has the Flipped Classroom already become the norm?

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgThe first well-documented flipped classroom rang into session only back in 2007, when a pair of chemistry teachers began looking for a way to provide lecture materials for students who had to miss class. Using simple screen recording software to capture their PowerPoint slides, the two then uploaded the recordings to YouTube for every student in the class to review. More...

<< < 10 11 12
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 782 984
Formation Continue du Supérieur
Archives