Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
6 juillet 2015

Retours d’expériences de l’évaluation des établissements 2013-2014 (vague E)

AERES

L’amélioration continue des processus d’évaluation fait partie intégrante de la méthodologie de  l’évaluation externe organisée par le HCERES. Les retours d’expériences des principaux acteurs concernés en constituent le socle.
Pour la campagne d’évaluation des établissements 2013-2014 (vague E), le département de l’évaluation des établissements a organisé des retours d’expériences selon deux modalités. Voir l'article...

4 juillet 2015

Ratings Without ... Rating

HomeBy Paul Fain. The federal government will not compare colleges or pass judgment on their relative merits as part of the ratings system the U.S. Department of Education plans to release before the end of the summer, department officials said Wednesday. Read more...

2 juillet 2015

Reactions to the Education Dept.’s Retreat on College Ratings

http://chronicle.com/img/photos/biz/Ticker%20revised%20round%2045.gifBy . People who watch higher education professionally (or, perhaps more disturbingly, for fun) were not exactly surprised to learn on Thursday morning that the Obama administration had stripped the ratings component out of its college-ratings plan. But the definitive end to what was once a pronounced platform point in President Obama’s higher-education agenda was not going to go unremarked upon. More...

15 juin 2015

Gestion : évaluer la recherche

Sur le blog "Histoires d'universités" de Pierre Dubois. Pour la campagne 2015-2016, les évaluations des unités de recherche par l’AERES ont été remplacées par des évaluations HCERES. Ce que ça a changé ? Rien sur les procédures !
Mais les débats restent vifs sur les outils à disposition des experts pour évaluer les unités de recherche : classement des revues dans lesquelles les chercheurs publient (847 revues figurent dans la liste), autres productions de la recherche. Suite...

14 juin 2015

Flawed Evaluations

HomeBy Colleen Flaherty. They’re almost universally loathed by professors as being too subjective and an unreliable indicator of performance. But beyond that, surprisingly little is known about student evaluations of faculty teaching. Read more...

25 mai 2015

Les étudiants sont-ils prêts à être évalués de manière innovante ? Leur avis après un semestre de classe renversée.

http://blog.educpros.fr/jean-charles-cailliez/files/2013/04/blog-jean-charles-caillez2.jpgSur le blog Educpros de Jean-Charles Cailliez. Peut-on faire de l’innovation pédagogique sans changer son mode d’évaluation ? Cela semble peu probable, pour ne pas dire impossible. Ceci dit, on ne choisit pas toujours le mode d’évaluation final qui est généralement imposé par la formation. Il faut alors essayer d’innover lors du contrôle continu qui est souvent plus libre, c’est-à-dire laissé à l’initiative de l’enseignant. Suite de l'article...
17 mai 2015

How Do You Annotate in Your Class?

http://chronicle.com/img/photos/biz/icons/profhacker-nameplate.gifBy . I’m teaching Introduction to Literature (with a Digital Humanities slant) in the fall, and I’m deciding on tools and approaches to use. One of my favorite activities is annotation, moving towards thinking about critical editions. But I’m at a loss now for what tool or tools to use in my classroom for this activity. Read more...
17 mai 2015

AHELO: the myth of measurement and comparability

By Philip G Altbach. The idea of AHELO, the Assessment of Higher Education Learning Outcomes, has been around for a decade. The basic concept is to test students in several academic fields in a variety of countries to compare learning outcomes across countries. Read more...

17 mai 2015

Study Raises Questions on Teacher Ed Ratings

HomeThe National Council on Teacher Quality regularly issues reports on the state of teacher education programs, finding that many do not meet the group's standards for rigorous preparation. On Thursday, the University of North Carolina system released a study it did in collaboration with NCTQ that raises questions about the value of meeting the standards. Read more...

16 mai 2015

Modes d’évaluation du SUP

Sur le blog "Histoires d'universités" de Pierre Dubois. Les modes d’évaluation de l’enseignement et de la recherche. Épisode 1, par Robert Boure, in Mondes sociaux, Magazine de Sciences Humaines et Sociales, 12 mai 2015. Lire la suite…
Pour aller plus loin : 150 chroniques d’Histoires d’universités sur l’évaluation dans le SUP. Suite...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 012
Formation Continue du Supérieur
Archives