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Formation Continue du Supérieur
11 novembre 2019

Vie publique - Vie économique

Accueil - Vie PubliqueConsultez l’actualité, des articles, des fiches, des dossiers, des  infographies, des vidéos et des rapports sur la vie économique. Plus...

11 novembre 2019

Vie publique - Economie

Accueil - Vie PubliqueConsultez l’actualité, des articles, des fiches, des dossiers, des  infographies, des vidéos et des rapports sur l'Economie. Plus...

9 novembre 2019

L'économie circulaire : quelques questions clefs

Accueil - Vie PubliqueLa mission a complété ses travaux par l'examen de plusieurs domaines, en complément de son rapport précédent. Les principaux constats sont les suivants. La mission considère que les enjeux, relatifs à l'économie circulaire, justifient une évolution de la gouvernance publique. Les problématiques de découplage sont largement multisectorielles et mal prises en compte dans l'organisation administrative actuelle. Plus...

31 octobre 2019

Employment disruption ahead: Three ways federal policy can help workers

The ConversationIf the economy is a key issue this election, a central issue parties need to urgently address is the long-term employability of workers. More...

26 octobre 2019

More on Economists' Climate Survey

HomeBy Colleen Flaherty. The American Economic Association on Thursday released the final version of its climate survey report. Much of the information was previously shared in a summary report, released in May. More...

24 octobre 2019

What If Higher Ed Funds Don'T Help Economy?

By Stephen Downes - Stephen's Web. What If Higher Ed Funds Don'T Help Economy?
University officials have long been citing their economic importance as grounds for their support. Some critics have noted that this reduces departments like art and philosophy to irrelevance, but they have been largely muted. Well, now the other shoe may be dropping. "The study found that more state funding to higher education doesn't necessarily lead to higher growth, and in fact correlates negatively with high growth rates." The argument for the arts and philosophy remains unchanged: knowledge is of intrinsic worth to society. As for those institutions that placed the demands of knowledge second to the dictates of the economy. More...

17 octobre 2019

Un livret pour montrer que l’économie circulaire, ça marche en Région!

Associations des Régions de France, toute l'actualité des régions.Lors de son 15e Congrès à Bordeaux (Nouvelle-Aquitaine), Régions de France a publié son “Livret de la planification déchets et économie circulaire: enjeux régionaux, actions innovantes et expérimentations”. Plus...

17 octobre 2019

La nouvelle usine fabriquera des corps de bombes

C2RP Carif-Oref Hauts-de-FranceLe groupe Rafaut, spécialiste de l’aéronautique, inaugurera lundi, en présence de la ministre des Armées, Florence Parly, une usine sur la zone de Prouvy-Rouvignies près de Valenciennes. Cette unité a été pensée comme une usine du futur 4.0, très automatisée et numérique. Elle ouvre avec quinze employés. Plus...

16 octobre 2019

L’économie circulaire : un catalyseur d’inclusion dans les territoires ?

Comment faire de l’économie circulaire un catalyseur d’inclusion dans les territoires ? Cette question était au coeur du colloque qui s’est tenu le 30 septembre à l’Assemblée nationale. Plus...

8 octobre 2019

Canada's Biggest Economic Challenge: Improving Workplace Learning

By Stephen Downes - Stephen's Web. Canada's Biggest Economic Challenge: Improving Workplace Learning
This is a good paper on workplace learning. Though it doesn't cover a whole lot of new ground, it does state the case for workplace learning convincingly. "We know that investing in workplace learning pays off," says the report. "The link between overall education and literacy levels and economic performance is also well established." That said, government support for workplace learning - which the report recommends - should be in the form of infrastructure and support for individual learners, not direct payments to companies. And the objective should be to enable workers to manage their own learning, not to help managers tell people what to learn. Though the report reads as though the only purpose would be to benefit companies and increase productivity, the objective should be to benefit learners. Otherwise the program simply turns into a direct corporate subsidy, replacing, rather than augmenting, the company's investment in training. More...

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