17 mai 2015

An Investigation of Personality Traits in Relation to Job Performance of Online Instructors

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgThis quantitative study examined the relationship between the Big 5 personality traits and how they relate to online teacher effectiveness. More...

Posté par pcassuto à 08:39 - - Permalien [#]


How to Make Online Learning Accessible for Students with Learning Challenges

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgWe know that students with learning disabilities may learn best in a human-mediated environment that takes into account their highly specific individual learning profile. The very best special educators adapt to a student’s learning style on the fly–a capability that computers haven’t yet acquired. More...

Posté par pcassuto à 08:36 - - Permalien [#]

Do Employers Value Online Degrees?

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgA survey by Public Agenda, a non-profit that works on education issues, found 45 percent of employers think online classes require more discipline, but 56 percent still say they’d rather have an applicant who learned in the classroom. More...

Posté par pcassuto à 08:34 - - Permalien [#]

Future of Online Learning at Indiana State University

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpg“We definitely are seeing growth in our online programs,” says Dean of Extended Ken Brauchle. In 2014 more than 7000 students at ISU took one or more online courses. More...

Posté par pcassuto à 08:33 - - Permalien [#]

Want Free Online Education? Visit These Sites

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgWhile it’s true that YouTube also features educational videos on a number of interests, including language, cooking and even hacking, online education sites offer lessons that are more interactive and student-focused. More...

Posté par pcassuto à 08:31 - - Permalien [#]


The Online Paradox at Community Colleges

By . Two weeks ago I wrote about the overwhelming research evidence that community college students aren't doing as well in online classes as they are in face-to-face traditional classes. Students are failing in higher numbers and getting lower grades. That remains true, but it isn't the whole story. More...

Posté par pcassuto à 02:12 - - Permalien [#]

16 mai 2015

New ICDE report on ways to improve student success in open, distance and e-learning programmes

The International Council for Open and Distance Education (ICDE) has published the report “Student success in open, distance and e-learning”, which draws on research findings from a survey of 53 ICDE member institutions and examines how student success can be best supported in open, distance and e-learning programmes. More...

Posté par pcassuto à 02:16 - - Permalien [#]

Partnership Model for Entrepreneurial Innovation in Open Online Learning

Partnership Model for Entrepreneurial Innovation in Open Online Learning
Globalisation and increased competition nationally and internationally for students points towards the need for increasingly flexible learning routes, but these must also be sustainable and cost effective for institutions to deliver.
Partnership Model for Entrepreneurial Innovation in Open Online Learning
Li Yuan, Stephen Powell
Download Print Version. More...

Posté par pcassuto à 00:20 - - Permalien [#]

14 mai 2015

Le e-learning, un outil au service de l'individualisation de la formation

AccueilInnover et varier les modes d'apprentissage - les cahiers de l'ANFH avril 2015. Télécharger le Hors série avril 2015 : innover et varier les modes d'apprentissage.
Le e-learning, un outil au service de l'individualisation de la formation, par Patrick Vialas, Délégué régional ANFH Nord Pas-de-Calais - p. 44-45
Quel sont les bénéfices du e-learning pour les établissements ?
En premier lieu, l’individualisation de la formation, essentielle dans le cadre de la sécurisation des parcours professionnels et la possibilité d’un suivi en ligne. Le référent va avoir accès à une évaluation des stagiaires, pouvant conduire à prescrire un nouveau module ou à compléter par du présentiel. Nous restons dans des formations qui mixent e-learning et présentiel, avec des relais entre les deux modalités, en fonction des besoins. Enfin, autre avantage, le e-learning intéresse aussi les publics éloignés de la formation, parce que, justement, il introduit une rupture dans les modalités d’apprentissage.
Télécharger le Hors série avril 2015 : innover et varier les modes d'apprentissage. Voir l'article...

Posté par pcassuto à 00:57 - - Permalien [#]

Loi du 5 mars 2014 « Une formation peut s'effectuer en tout ou partie à distance. »

AccueilInnover et varier les modes d'apprentissage - les cahiers de l'ANFH avril 2015. Télécharger le Hors série avril 2015 : innover et varier les modes d'apprentissage.
Des outils pour les établissements - p. 41
La loi du 5 mars 2014 relative à la formation professionnelle, à l’emploi et à la démocratie sociale a modifié le Code du travail et, plus particulièrement, l’article L6353-1 relatif aux actions de formation, en réaffirmant l’importance de la formation ouverte à distance (FOAD).
En 2001, une circulaire de la Direction générale à l’emploi et à la formation professionnelle (DGEFP) avait défini un cadre à respecter pour la FOAD (définition, obligations des prestataires, imputabilité des dépenses sur l’obligation de participation des employeurs).
Télécharger le Hors série avril 2015 : innover et varier les modes d'apprentissage. Voir l'article...

Posté par pcassuto à 00:42 - - Permalien [#]