Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
17 octobre 2015

Refugees To Receive Free Education From Online University

Stephen DownesBy Stephen Downes - Stephen's Web. Refugees To Receive Free Education From Online University
Joseph Erbentraut, Huffington Post, 2015/10/09

I think this is a good initiative. "The Berlin-based Kiron University has partnered with more than 20 universities throughout the world in order to offer a free, three-year program that will grant students an internationally accredited degree." More...

16 octobre 2015

E-Learning et FOAD : Le guide de la conception de Formation Ouverte et à Distance de la haute autorité de santé

AccueilAvec le développement des technologies de l’information et de la communication pour l’éducation (TICE), l’utilisation de formations ouvertes et à distance en e-learning s’est considérablement accrue. Dans ce contexte, la HAS publie un guide d’accompagnement à la construction des programmes de formation par voie électronique pour les professionnels de santé.
Télécharger le guide. Voir l'article...

11 octobre 2015

Registration open for the Online, Open and Flexible Higher Education Conference in Hagen

Résultat de recherche d'images pour The Online, Open and Flexible Higher Education Conference 2015, organised by EADTU, will take place in Hagen (Germany) on 29-30 October. More...

11 octobre 2015

Deadline extended: eLearning Papers #45 call for submissions extended until October 2015

Résultat de recherche d'images pour Issue 45 of eLearning Papers "Language Learning and Technology" is aiming to bring to the forefront recent developments and innovations in the field of technology enhanced language learning, and to exchange experience and information about existing techniques and practices. More...

7 octobre 2015

Modalités pour apprendre à distance et digitalisation de la formation

Par Eric Segonds. On note au global que 4 modalités arrivent en tête pour apprendre à distance : modules e-learning, Classe virtuelle, vidéos et réseau social suivis des SPOC, COOC et MOOC. Suite...

4 octobre 2015

An educator’s guide to trying maker ed learning

eCampus NewsBy . These were just some of the main takeaways in a recent edWeb webinar, “Re-inventing the Wheel: A Fresh Look at Maker Ed.More...

2 octobre 2015

What the Results of a Survey of Coursera Students Mean for Online Learning

By . When Coursera, Udacity, and edX started up within four months of one another, in 2012, The New York Times declared it the year of the MOOC. Now that the clamor is dying down, researchers are gauging what actually has developed in terms of massive open online courses. More...

2 octobre 2015

5 Tips for Handling Grading in Large Online Classes

http://chronicle.com/img/photos/biz/profhacker-45.pngBy . I’ve been chronicling my experiences this semester adapting my approach to teaching from my previous experience with small courses to a new challenge of large-scale classes, and particularly to the needs of a large online course. Read more...
2 octobre 2015

3 Tips for Handling Discussions in Online Courses

http://chronicle.com/img/photos/biz/profhacker-45.pngBy . I’ve been teaching a large online class for the first time this semester, and as the course involves looking at a number of challenge interactive works and games I put a lot of emphasis on discussion forums and critical debate. Read more...
30 septembre 2015

La Haute autorité de santé publie un guide de conception de FOAD

Logo de l'Agence Régionale de la Formation tout au long de la vie (ARFTLV Poitou-charentes)La Haute Autorité de Santé (HAS) a publié en avril 2015 un guide d’accompagnement à la conception de formation ouverte et à distance (FOAD) dans le monde de la santé. Il est destiné aux personnes impliquées dans la création et la mise en place de ces programmes de formation dans le cadre du développement professionnel continu (DPC) ou de la formation continue.
Il recense les tendances actuelles et bonnes pratiques en formation initiale et continue et apporte des éléments juridiques pour la diffusion en ligne de données.
Consulter le guide. Voir l'article...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 549
Formation Continue du Supérieur
Archives