Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
25 juin 2016

50 Online Learning Tools That Will Keep The Kids Sharp All Summer

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. While you should not leave your kids alone with devices for hours at a stretch, neither is it correct to assume that all technology use will “fry their brains” as some well-meaning parents seem to believe. More...

25 juin 2016

Online classes? Nights? What to consider before starting school

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Why take classes as an adult student? Many adults already have a full-time job and don’t know if going to school for more education is the right fit for them. Does it work to fit classes around work? We talked with a few schools about the pros and cons of nontraditional coursework for both undergraduate adults and graduate learners. More...

25 juin 2016

Unpacking the Problem of Unmotivated Online Students

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Recently, I received this message from a college professor in response to a blog post I wrote: “I truly believe in the benefits of online learning; but only for those who really want to learn. More...

25 juin 2016

Online education firm Udacity looks beyond tech sector

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Online education company Udacity plans to branch out of its core technology market to meet growing demand for digitally-skilled workers in areas such as banking and the car industry, its co-founder told Reuters as the company launched in Germany. More...

25 juin 2016

Online Learning for HR

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. When massive open online courses—better known as MOOCs—first came on the educational scene, nobody knew whether they would be the next big thing in learning or just another quirky acronym. MOOCs are Web-based classes that are available to all, and they’re often free. More...

25 juin 2016

Canon unveils seven new online video classes for photographers

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Learning photography using Canon gear may have just gotten a bit simpler with the launch of the company’s new online learning platform. On Wednesday, the camera manufacturer announced Canon Online Learning, a platform for online classes and print materials suitable for several different skill levels. More...

25 juin 2016

Fitness Craze: Streaming workout classes online

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. “85 percent of people in this country will never step foot in a gym and cannot afford the cost in the average fitness industry,” said Keith Kochner, Co-founder of LiveStreamingFitness.com and Chief Visionary Officer. More...

24 juin 2016

FAQ sur la prise en charge financière des FOAD après la loi du 5 mars 2014

http://www.arftlv.org/images/logos/logo.jpgLe Forum Français pour la Formation Ouverte et à Distance (FFFOD) a réalisé un document faisant le point sur les modalités de mise en œuvre d’une formation ouverte et à distance (FOAD), et en particulier sur les règles de prise en charge.
Cette foire aux questions (FAQ), élaborée avec le soutien du FPSPP et de la DGEFP, précise :

  • Le nouveau cadre juridique de la FOAD
  • Les modalités de réalisation d’une action FOAD
  • Le cadre de relation avec les OPCA/OPACIF
  • L’estimation de la durée d’une action ou séquence de FOAD
  • Les preuves de l’assiduité des stagiaires

La FAQ fournit également des exemples de documents aux organismes de FOAD.
Télécharger la FAQ
A noter : L’association a décidé de transformer le "D" de FFFOD dans le Forum Français pour la Formation Ouverte et à Distance en "Digitale" et il devient : le FFFOD, le forum des acteurs de la formation digitale pour souligner le caractère numérique de la transformation de la formation - qu’elle soit en présence ou à distance - auquel tous les acteurs du secteur sont confrontés aujourd’hui. Voir l'article...

17 juin 2016

Conférence annuelle du réseau européen de la formation à distance EDEN - Ré-inventer les environnements d'apprentissage

14 juin 2016

FOAD, Multimodalité ou les deux : des pistes

Résultat de recherche d'images pour

Si la multimodalité aujourd’hui semble convenir à l’ensemble des acteurs, le législateur lui a choisi le terme «FOAD» pour ancrer dans les tablettes de loi, le fait qu’aujourd’hui «un adulte peut apprendre sans la présence continue de son formateur». Voir l'article...
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 472
Formation Continue du Supérieur
Archives